تحلیل تکنیکال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

شاید برایتان جالب باشد بدانید که از اولین روز پیدایش بیت کوین تا به امروز حدود 12 سال می گذرد و در تمام این 12 سال، هر روز شاهد رشد و افزایش بیشتر این ارز دیجیتال در بازار بوده ایم. جهت یادآوری در نظر آورید که، زمانی هر واحد بیت کوین تنها به ارزش 5 سنت معامله میشد و اکنون این رقم خنده دار است و رشد انفجاری آن قابل توجه است.

در ادامه متن می خواهیم به برای بررسی و تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) بپردازیم، چنانچه شما هم به این ارز دیجیتال علاقه مند هستید، توصیه می شود تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تحلیل بنیادی بیت کوین

در حال حاضر تمام اخبار جهان در جهت منفعت این ارز دیجیتال ارزشمند پیش می رود و مشاهده می شود که دولت ها یکی پس از دیگری این ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند، شرکت های بزرگ امکان خرید و فروش با بیت کوین را فراهم نموده اند و سرمایه گذاران بزرگ نیز بر روی آن سرمایه گذاری می کنند. همچنین با نصف شدن پاداش استخراج و افزایش سختی استخراج بیت کوین، به نظر می رسد این ارز دیجیتال بیش از پیش نایاب و ارزشمند شود.

برخی از تحلیلگران بزرگ پیش بینی نموده اند که ارزش بیت کوین تا سال 2030 به بیش از 1 میلیون دلار خواهد رسید، این در حالی است که ارزش 50000 دلاری و 100000 دلاری بیت کوین خیلی قبل تر از آن که به 10000 دلار برسد پیش بینی می شد.

پس از بیت کوین، ارز های دیجیتال بسیاری عرضه شدند و بسیار خوب عمل کرده اند ولی اعتماد و محبوبیت همچنان به سمت بیت کوین است. همین موضوع سبب شده، ارزش بیت کوین بر تمام رمز ارز های دیگر تاثیرگذار باشد. به طوری که همواره مشاهده می شود که هرگاه بیت کوین در حال رشد باشد، احتمالا تمام آلت کوین های دیگر نیز رشد خواهند کرد. اما اگر حال بیت کوین در شرایط نزولی باشد، سایر ارز های دیجیتال دیگر نیز شرایط خوبی نداشته و حتی قیمت نزولی را تجربه می کنند. شاید باید اینگونه بیان کنیم که، بقای دنیای ارزهای دیجیتال در گرو بقای بیت کوین است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

طبق تحلیل صورت گرفته ناحیه استاتیک 14000 تا 20000 دلار برای بیت کوین حمایت بسیار مهمی محسوب می شوند. اما پیش از آن، برای کوتاه مدت حمایت 41000 دلار می تواند موثر عمل کرده و اجازه ریزش بیشتر را به بیت کوین ندهد. هدف کوتاه مدت بیت کوین 69000 دلار بوده و پس از آن در میان مدت می توان انتظار داشت که به اهداف 113000 و 202000 دلار نیز برسد. این اعداد بسیار جذاب می تواند آینده بیت کوین را به گونه دیگری رقم بزند.

 عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

یکی از فاکتورهایی که در قیمت بیت کوین اثر گذار است، ثابت بودن عرضه و افزایش سطح تقاضای آن است. به طوری که همواره با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت یک دارایی افزایش می یابد. از آنجایی که روش تولید بیت کوین بی نظیر بوده، برخلاف تولید ارزهای ملی که دولت می تواند با چاپ پول میزان عرضه را تغییر دهد، بیت کوین تنها می تواند 21 میلیون واحد را تحت فرآیندی به نام استخراج تولید کند. بنابراین برای حفظ ماندگاری بیت کوین و طولانی تر شدن مدت استخراج بیت کوین های جدید، در کد بیت کوین فرآیندی به نام «هاوینگ» انجام می شود و این فرآیند هاوینگ آنقدر تکرار می شود تا به مرور زمان عرضه بیت کوین به بازار کم شود و پیش بینی شده است که استخراج تمام بیت کوین ها تا سال 2140، به طول خواهد انجامید.

فرایند استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین، تجهیزات قدرتمندی مورد نیاز است و در عین حال، برق زیادی  را مصرف می کنند. اما از آنجایی که تولید بیت کوین به مرور زمان کمتر و کمتر می شود، برای استخراج آن نیاز به تجهیزاتی است که قدرت پردازشی بیشتری به شبکه اختصاص دهند. پس با فرض افزایش تقاضا، چنانچه هزینه استخراج بیت کوین بیشتر شود، ماینرها حاضر به فروش بیت کوین های خود با قیمت کم به بازار نمی شوند و قیمت ها افزایش پیدا می کند.

امنیت شبکه بیت کوین

یکی از دلایل مهم و اصلی که باعث شده، بیت کوین از سایر ارزها و دارایی های دیجیتال متمایز و ارزشمندتر شود، غیر متمرکز بودن و امنیت شبکه آن است. با وجودی که بیش از 12 سال از فعالیت بیت کوین می گذرد، امنیت شبکه آن همچنان قابل قبول است و قوانین پروتکل آن هیچ تغییری نکرده و و هیچ فردی نتوانسته جلوی تراکنش بیت کوین را بگیرد. به همین دلیل می توان اطمینان داشت که حتی با گذشت زمان نیز، شبکه بیت کوین همچنان پایداری و ثبات خود را حفظ خواهد نمود و اعتماد به این شبکه بیشتر می شود. عواملی همچون هک نشدن دارایی، عرضه ثابت، بلوکه نشدن پول و عدم برگشت تراکنش باعث شده تا تا بیت کوین نزد مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. و هر یک از این مزایا باعث افزایش تقاضا و افزایش ارزش بیت کوین می شود.

ارزش روز افزون بیت کوین

هدف از تولید و انتشار بیت کوین این است که از مقبولیت و کاربردپذیری بالایی در بازار و بین افراد برخوردار باشد. پس زمانی که افراد بیشتری به بیت کوین اعتماد کنند و از آن به عنوان یک روش پرداخت و یا یک ابزاری برای پرداخت استفاده کنند، مشخصا ارزش آن افزایش خواهد یافت. پس هر اندازه که بیت کوین به عنوان ابزاری جهت پرداخت و یا سرمایه گذاری شناخته شود و  شکل رسمی تری به خود بگیرد، از مقبولیت بیشتر و جایگاه مطلوب تری در بین افراد برخوردار شده و در جهت گسترش بیشتر پیش می رود که هم اکنون نیز شاهد این ماجرا در مورد بیت کوین هستیم.

کاربرد مهم بیت کوین چیست؟

شاید یکی از سوال های اصلی برای هر فردی این باشد که به کمک بیت کوین چه کارهایی را می توان انجام داد؟ در واقع باید گفت که موضوع مهم برای هر چیزی در دنیای مالی، کاربردها و ویژگی هایی است که می تواند برای کاربر و دارنده آن به همراه داشته باشد. افراد بیشماری در جهان در حال حاضر از بیت کوین به عنوان یک دارایی معتبر و با اهداف گوناگونی استفاده می کنند. در ادامه شماری از مزایای مهم بیت کوین را عنوان می کنیم.

  • امکان سرمایه گذاری بلندمدت
  • قابلیت کسب سود هنگفت
  • قابلیت معاملات تجاری بین المللی
  • امکان پرداخت های انسان دوستانه

افزایش استفاده از بیت کوین در بین کاربران

در حال حاضر، بیت کوین در میان سایر ارزهای دیجیتال، دسترسی راحت تری دارد و تمامی صرافی های آنلاین ارز دیجیتال امکان خرید و فروش آن را دارند. و در شمار اولین رمز ارز هر صرافی محسوب می شود. علاوه بر این، خودپردازهای بیت کوین هم جایگاه خاصی برای کاربری بیشتر این ارز دیجیتال دارا هستند. خودپردازهای بیت کوین، همانند خودپردازهای سنتی که در خیابان ها، فرودگاه ها و فروشگاه ها نصب شده اند و با تبدیل سریع پول نقد به بیت کوین، دسترسی به بیت کوین را افزایش داده است و تا به حال نیز مورد استفاده زیادی قرار گرفته اند و نقش موثری در مقبولیت آن دارد . در حال حاضر مشاهده می شود که روند نصب این دسته از خودپردازهای بیت کوین، در سراسر جهان روندی به شدت صعودی است.

در حال حاضر صرافی های زیادی در دنیا موجود هستند که امکان خرید و فروش بیت کوین را دارند و شما به عنوان کاربر ایرانی می توانید برای سرمایه گذاری، از طریق سایت صرافی آنلاین وینَنس اقدام به انجام معاملات بیت کوین نمایید.