پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

سه روش مهم برای پیش بینی روند ارزهای دیجیتال

تمامی فعالان بازار ارزهای دیجیتال به دنبال کسب سود بیشتر هستند و این موضوع را می دانند که نیاز است حتما تمامی جوانب بازار، اخبار و اطلاعات روز و نظرات تحلیلگران را به خوبی بررسی نمایند تا به درک درست و صحیحی دست یافته و با تکیه بر آن، زمان مناسب جهت خرید و فروش دارایی دیجیتال خود را تشخیص دهند.

چنانچه در شمار افرادی باشید که به تازگی وارد بازار و معامله گری شده اید ممکن است با خود بیندیشید که تحلیل ارزهای دیجیتال پیچیده و گیج‌کننده است و اینکه هر یک از تریدرهای ارزهای دیجیتال چگونه متوجه می شوند و تصمیم گیری می کنند، چه زمانی باید ارز دیجیتال مورد نظر را بخرند و چه زمانی آن را بفروشند؟

در ادامه مقاله می خواهیم در مورد روش های پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، مطالعه آن می تواند در ک و بینش بسیار خوبی به سوال شما که می پرسید، چگونه می توانیم روند ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنیم، ارائه دهد، پس آن را از دست ندهید.

تدوین استراتژی معاملاتی در ارزهای دیجیتال

برای اقدام به معامله گری نیاز است که توانایی تحلیل و بررسی روند ها و تحلیل تکنیکال را به خوبی بدانید، چرا که به منزله شاه کلید معامله‌گری نام برده می شود و هر یک از معامله‌گران بازار می توانند با توجه به تحلیل نمودارهای قیمت که چگونگی تاثیر رویدادهای اخیر بر قیمت ارزها را نمایش داده و بیان می دارد که کدام احتمال از سایر احتمالات قوی‌تر است، نقاط خرید و فروش را مشخص نمایند.

در واقع یک تحلیلگر تکنیکال تنها به بررسی احتمالات موجود پرداخته و همواره سعی می کند تا قوی ‌ترین احتمال موجود را تشخیص دهد و با تکیه بر آن نیز استراتژی معاملاتی خود، زمان خرید و فروش و حد سود و ضرر را تعیین نماید.

سه روش تحلیل ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه گذاران

  • روش شماره یک:  تحلیل تکنیکال

این نوع تحلیل بر اساس بررسی روندها و تاریخچه فعالیت های گذشته و بررسی تحرکات قیمت، نوسانات حجم و با کمک گرفتن از اندیکاتورها صورت می پذیرد.

اساس و باور این دسته از تحلیلگران بر این است که همواره تاریخ تکرار می‌ شود و قیمت ‌ها، روند را دنبال می کنند. اگر چه که می توان بر آن استناد نمود و بسیاری از افراد در بازار ارزهای دیجیتال از آن بهره می برند ولی با این حال، تحلیل تکنیکال نیز مانند پیش‌بینی وضعیت هواست و نمی‌توان کامل قاطعانه آنرا دقیق و صحیح دانست. مقصود این است که بهتر است همواره درصدی از ریسک و خطا را نیز در نظر داشت.

نیاز است به این نکته برای تریدرهای تازه کار تاکید کنیم تا در نظر داشته باشید، اگرچه تحلیل تکنیکال در شمار موثرترین و کاربردی ترین روش‌های تحلیلی می باشد، ولی بهتر است سایر روش‌ها را در نظر بگیرید و همواره بخاطر داشته باشید که شما تنها با تحلیل تکنیکال، به اطلاعات بنیادی دست نمی یابید، چرا که در این تحلیل صرفا به قیمت و نمودار توجه می‌شود.

  • روش دو: تحلیل بنیادی

این دسته از تحلیلگران بازار، دارای رویکرد متفاوتی با گروه قبلی هستند و توجه چندانی به مسیر حرکت قیمت ها نداشته و تنها به بررسی فاکتورهایی مانند، شرایط اقتصادی و حوزه فعالیت صنایع، روند مدیریت شرکت های دولتی و خصوصی و فرایند اساسی کسب و کارها می ‌پردازند و آنها را عواملی در جهت رشد یا افت قیمت می دانند.

معمولا در این روش تحلیلی، چنین عقیده ای وجود دارد که بازار احتمال دارد ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال را درک نکرده و قیمت آن پایین‌تر از ارزش واقعی باشد و یا شاید قیمت یک ارز، بالاتر از ارزش ذاتی در حال معامله شدن باشد.

تحلیلگر بنیادی معتقد است تفاوت قیمت با ارزش ذاتی در نهایت از بین می‌رود. به عبارتی ارزی که ارزش بنیادی دارد ولی در قیمت پایین معامله می‌شود به ارزش ذاتی خود نزدیک می‌شود و همچنین در حالت عکس آن نیز، اگر یک ارز دارای قیمتی بیش از ارزش ذاتی باشد، حتما نزول قیمت را تجربه خواهد کرد.

  • روش سه: روانشناسی بازار

در این روش تحلیلی تلاش می شود تا مهمترین و اصلی ترین  عوامل بازار  که شامل رسانه ‌ها، سرمایه گذاران بزرگ و تاثیرگذار بر بازار، نهنگ ها و هر عامل دیگری که می تواند تاثیر بزرگی بر بازار ‌گذارد، شناسایی  شده و رفتار آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در روانشناسی بازار اعتقاد بر این است که کل داستان در داده‌ها خلاصه نشده و روندهایی مانند فروش گسترده بر مبنای ترس یا خریدهای هیجانی را می‌توان با بررسی انتظارات و ادراک فعالان بازار، قبل از رخ دادن و به موقع، شناسایی کرد.