قیمت اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)  را می توان یکی از شناخته شده ترین و با ثبات ترین انواع ارزهای بازار دانست که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کاربران بازار قرار گرفته و معامله می شود. در ادامه می خواهیم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال اتریوم بپردازیم.

ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم برای اولین بار در سال 2013  و توسط ویتالیک بوترین 17 ساله، معرفی و منتشر شد که با هدف ایجاد سیستم های مالی غیر متمرکز به وجود آمد و اکنون در پروژه های بزرگ نیز مورد استفاده و معامله قرار می گیرد. هزینه بالای تراکنش هایی که بر پایه اتریوم هستند، به منزله یک مشکل از دید کاربران محسوب می شود، به طوری که بسیاری از سازندگان اپلیکیشن ها نمی توانند ساختار خود را بر پایه اتریوم ایجاد کنند، ولی اتریوم از این مشکل موجود آگاه بوده و رسما اعلام کرده که برنامه هایی را در جهت کاهش هزینه تراکنش ها دارد.

کاربران و فعالان بازار در جریان هستند که اتریوم در مدتی محدود سقوط بزرگی را تجربه کرد، ولی به لطف اخبار بسیار مثبت و استقبال عمومی از ارز های دیجیتال مجددا رشد نمود که نشانی از ثبات و ارزش آن در بازار است. در واقع ماهیت بازار ارز دیجیتال چنین است و در برخی شرایط، ممکن است شاهد سقوط یا صعود هر نوع ارز دیجیتال باشیم. به نظر می رسد در حال حاضر و از لحاظ تکنیکالی محدوده 1600 دلار حمایت مهمی برای اتریوم باشد و پس از آن می توان هدف 2000 دلار را در دسترس دانست.

با توجه به حواشی موجود و به دلیل هزینه بالای تراکنش های اتریوم،  فشار فروش اندکی افزایش یافته است. اما اتریوم ثابت کرده است که برای کنار زدن هر مانعی آمادگی کامل داشته و می تواند از جو منفی موجود نیز به سادگی عبور کند. با اندکی اصلاح زمانی و با ورود پول بالا می توان مجددا رشد شارپی را در روند قیمت اتریوم مشاهده کرد.

اهداف ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم در نظر دارد امکان ساخت برنامه و انتشار آن ها را به صورت غیرمتمرکز فراهم کند و به کمک این فناوری دیگر نیازی به شرکت های واسط برای کنترل آنها وجود ندارد. برای درک بهتر آن را در قالب مثالی توضیح می دهیم. به عنوان مثال، انواع شبکه های پیام رسان را در نظر بگیرید، هنگامی که شما از پیام رسانی مانند واتساپ استفاده می کنید، پیام شما ممکن است توسط شرکت متمرکزی به نام واتساپ کنترل شود. حال پیام رسانی که بر بستر اتریوم ایجاد شود، دیگر توسط یک شرکت مشخص کنترل نخواهد شد. پیام شما ناشناس مانده تا به مقصد خود برسد و توسط او خوانده شود. این یک امتیاز بزرگ در جهت اطمینان و امنیت کاربر محسوب می شود.

جالب است این نکته را هم بدانید که اتریوم در ساختار بلاکچینی که به کار برده است، دارای شباهت بسیار زیادی به ارز دیجیتال بیت کوین است و مزیت مهم دیگر اتریوم که برای شما میتواند جالب توجه باشد، ذخیره آخرین وضعیت قراردادهای هوشمند است. بیشتر معامله گران، دیدگاه سرمایه گذاری به اتریوم دارند و به خرید و فروش آن می پردازند.

کاربرد ارز دیجیتال اتریوم

هدف اصلی توانایی ساخت برنامه بر پایه اتریوم به شکل غیرمتمرکز است. همچنین به کمک اتریوم می توان قرارداد های هوشمند را نیز اجرا کرد. احتمالا قرارداد هوشمند چندان ملموس نباشد. برای تنظیم یک قرارداد، همواره نیاز به یک واسطه وجود دارد که قابل اعتماد بوده و توانایی تنظیم قرارداد را داشته باشد. اجرای قرارداد هوشمند توسط اتریوم این امکان را می دهد که بدون نیاز به چنین واسطه هایی، قرارداد تنظیم کنید.

در واقع اتریوم در خدمات بانکی و مالی و همچنین امور بیمه ای مورد استفاده قرار می گیرد و مورد معامله بین کاربران واقع می شود، اما با تمام این کاربرد ها و مزیت های اتریوم، شمار بسیاری از سرمایه گذاران صرفا اتریوم را دارایی با ارزشی برای نگهداری می دانند و با دید یک سرمایه گذاری بلندمدت آن را خریداری می کنند.

چه عواملی بر روند قیمتی اثر گذارند ؟

با توجه به رفتار معامله گران بازار مشاهده می شود که در میان انبوهی از ارز های دیجیتال، بسیاری از شرکت های بزرگ ترجیح می دهند که اتریوم را انتخاب کنند. آمارها نشان می دهند که در بین 50 شرکت سرمایه گذار در زمینه بلاکچین، 32 مورد از آن ها، پلتفرم اتریوم را برای معاملات خود انتخاب کرده اند. به عنوان مثال، بانک جی پی مورگان و همچنین شرکت آمازون نیز در شمار شرکت های بزرگی هستند که از پلتفرم اتریوم برای سرویس های مبتنی بر وب خود بهره می برند.

  • سخن پایانی: با توجه به مطالبی که در متن بالا و در مورد ارز دیجیتال اتریوم اشاره کردیم، اکنون می دانیم که اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار ارزهای دیجیتال شناخته می شود و  برنامه های بسیار جالبی برای آینده خود دارد. به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ قرار گرفته و برخی آن را با اهداف بلند مدت خریداری و نگهداری می کنند.

بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که، اتریوم بال پروازی به سوی اهداف بزرگ تر را در اختیار دارد که نشان از ارزش بالای آن در دنیای کریپتو است.