عوامل مهم نوسان گیری روزانه

معرفی عوامل مهم در استراتژی نوسان گیری روزانه ارزهای دیجیتال

بسیاری از معامله‌ گران بازار ارزهای دیجیتال با وجود استفاده از تکنیک ‌های کاربردی، با مشکلات عدیده ای از استراتژی نوسان گیری روزانه مواجه هستند که یکی از دلایل آن، عدم وجود ارز دیجیتال مناسب برای معاملات روزانه است. از این رو، آگاهی از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، می تواند امکان سرمایه گذاری بهتر و کسب سود قابل توجه در این بازار را برای شما فراهم نماید.

اهمیت استفاده و بهره مندی از روش نوسان گیری روزانه تنها در گرو، انتخاب بهترین ارز دیجیتال است و موضوع مهم این است که سرمایه گذاری شما در انواع ارزهای دیجیتال با کیفیت و شناخته شده باشد تا در معرض خطرات تقلب و کلاهبرداری باشید و بنیاز است اشاره داشته باشیم که، امکان کسب سود بیشتر از دیگر مزایای این شناخت خواهد بود. بنابراین با دقت و دانش کافی می توانید ارز منتخب خود را برگزیده و اقدام به انجام این روش معاملاتی نموده و سود قابل توجهی را کسب نمایید. در ادامه به طور مفصل در مورد موضوع، استراتژی نوسان گیری روزانه در بازار ارزهای دیجیتال و عوامل مهم آن خواهیم پرداخت.

عوامل مهم و موثر در استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال

دقت داشته باشید، برخی از کاربرانی که تجربه کافی در این روش سرمایه گذاری را ندارند از همان ابتدا سعی می کنند تا بهترین تکنیک ها را برای این روش سرمایه گذاری برگزینند. در ادامه برخی از مهم ترین عوامل جهت انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر شما برای نوسان گیری روزانه، معرفی می شوند که می توانند باعث شوند، معاملات بهتری داشته و سود بیشتری را کسب نمایید.

حجم معاملات :

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، حجم معاملات است. حجم معاملات می تواند نشان دهنده موارد مختلفی در مورد یک ارز دیجیتال باشد. اگر حجم معاملات یک رمز ارز در 24 ساعت گذشته بسیار کم باشد، سرمایه گذاری روی آن نمی تواند سود دهی کافی را داشته باشد و کاملا اشتباه است. حتی ممکن است که این ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالایی برای کلاهبرداری مواجه باشند. توصیه می شود حتی اگر قصد دارید که بر روی میم ها و شت کوین ها سرمایه گذاری کنید، به دنبال مواردی با حجم معاملات حداقل 5 میلیون دلار باشید.

در نظر داشته باشید که، تغییرات ناگهانی در حجم معاملات یک رمز ارز در یک روز، به منزله سیگنالی قوی برای تغییرات گسترده در آن رمزارز خواهد بود. به همین دلیل است که مشاهده می شود، بسیاری از تحلیلگران و معامله گران حرفه ای، استراتژی های معاملاتی خود را در بازار ارزهای دیجیتال بر اساس حجم معاملات تعیین می کنند.

شما نیز سعی کنید برای داشتن معامله ای بهتر، توجه لازم را داشته باشید و حتما ارزش حجم معاملات و اعتبار رمز ارز انتخابی را به خوبی بررسی کنید.

ارزش بازار :

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه، دقت به ارزش بازاری آن است. در واقع ارزش بازار، عاملی است که از ضرب قیمت فعلی آن رمز ارز در تعداد رمز ارز در گردش بازار به دست می آید.

هر چه ارزش بازار یک رمزارز بیشتر باشد، توجه بیشتری به آن می شود و عاملی است که بین قیمت رمز ارز واقعی و جعلی تمایز قائل می شود. بنابراین ارزهای رمزنگاری شده پولی که به دلیل تقلب و حجم معاملات کم به قیمت ‌های بالایی رسیده ‌اند، نمی ‌توانند ارزش بازار بالایی داشته باشند و در رتبه‌ بندی بسیار پایین تری قرار خواهند گرفت.

تعداد کوین های در گردش بازار:

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، مستلزم در نظر گرفتن موارد متعددی است که یکی از آنها، تعداد سکه های در گردش است. البته که عامل تعداد سکه های در گردش، برای تایید اطلاعات بنیادی یک رمز ارز مهم است ولی ممکن است تاثیر چندانی در معاملات روزانه نداشته باشد، اما رمز ارزها با تعداد کوین بسیار بالا معمولا به قیمت های خیلی بالایی نمی رسند و در آنها نوسان می کند و ممکن است که تحت تأثیر سایر عوامل غیر اساسی نیز قرار گیرند. بنابراین هنگام معامله این دسته از رمز ارزها نهایت دقت را به خرج دهید و بدانید که، بسیاری از میم کوین ها و شت کوین ها نیز شرایط مشابهی خواهند داشت.

جایگاه ارز دیجیتال در بازار :

اگر چه که موضوع رتبه بندی و جایگاه، در بازار ارزهای دیجیتال به منزله عاملی تاثیرگذار در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری محسوب نمی شود، اما نمی توان آن را نادیده گرفت.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال عاملی است که می تواند تاثیر مستقیمی بر محبوبیت و دیده شدن آنها داشته باشد. وقتی یک ارز دیجیتال به رتبه زیر 100 می رسد، در واقع وضعیت آن با گذشته، متفاوت خواهد بود و کمتر مورد توجه کاربران و معامله گران بازار قرار گرفته و شاید آن را در لیست کیف پول خود قرار ندهند.

بنابراین، هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری باید مراقب بوده و این موضوع را مورد توجه دقیق قرار دهید.

تعداد آدرس های فعال ارز دیجیتال :

یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، تعداد آدرس های فعال است و این عامل می تواند به عنوان راه حلی برای تشخیص رمزارزهای خوب از ارزهای دیجیتال بی کیفیت و تقلبی باشد.

توجه داشته باشید، در زمانی که آدرس ‌های فعال در شبکه یک رمزارز بالا باشد، نشان ‌دهنده تعداد بالای تراکنش‌ ها در شبکه است که امکان کلاهبرداری در آن را کاهش می ‌دهد.

کارمزدهای تراکنش :

برخی از ارزهای دیجیتال، با وجود شرایط خوب سرمایه گذاری، کارمزد تراکنش بالایی دارند و همین موضوع باعث می شوند که، درصد زیادی از سرمایه شما صرف آن شده و نتوانید سود خوبی از آن کسب نمایید. بنابراین باستی در هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، به کارمزد شبکه و تراکنش آن نیز توجه داشته باشید.