قیمت تتر لحظه ای

10 مورد از بهترین استراتژی های کسب درآمد پسیو از بازار ارزهای دیجیتال

معاملات ارزهای دیجیتال می تواند بسیار سودآور باشد اما در عین حال بسیار وقت گیر و استرس زا هم هستند. چرا که باید دائماً سبد دارایی های خود را زیر نظر داشته باشید و کنترل موقعیت های معاملاتی خود را بررسی کنید.

خوشبختانه، روش هایی وجود دارد که علاوه بر دردسرهای رایج، می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و از ارزهای دیجیتال شما درآمد اضافی ایجاد کند. یکی از این راه ها، کسب درآمد پسیو است.

از چه روش هایی برای کسب درآمد پسیو استفاده می شود؟

خودگردان کردن سپرده های ارز دیجیتال

همانطور که بسیاری از ارزهای سنتی مانند ارزهای فیات می توانند در حساب های پس انداز سود ایجاد کنند، ارزهای دیجیتال نیز این توانایی را دارند. برخی از حساب های پس انداز ارز دیجیتال متمرکز هستند. مانند حساب های ارائه شده توسط Nexo، BlockFi و Crypto.com این حساب ها معمولاً از وجوه شما برای پرداخت وام به سازمان هایی که به دنبال وام هستند استفاده می کنند.

همچنین، برخی از صرافی‌ ها، از جمله بایننس و هیوبی، به سپرده‌های ارزهای دیجیتال کاربران پاداش می‌پردازند و یا پلتفرم های پس انداز غیرمتمرکز مانند Orion Money و Anchor وجود دارند که سود سپرده های استیبل کوین کاربران را ارائه می دهند. همچنین، Yearn Finance و Autoform به طور خودکار وجوه را به طیف وسیعی از محصولات DeFi منتقل کرده و سود خود را به حداکثر می‌رسانند.

تامین نقدینگی

از دیگر روشهای بدست آوردن درآمد پسیو، تامین نقدینگی است. صرافی های غیرمتمرکز با ارائه منابع نقدینگی بدون نیاز به مجوز، فرصت های جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده اند. در حال حاضر، نوع خاصی از صرافی غیرمتمرکز به نام بازارساز خودکار (AMM) وجود دارد که راهی را برای دارندگان ارز دیجیتال ایجاد کرده است تا از دارایی‌های دیجیتال خود به‌ عنوان ارائه‌ دهنده نقدینگی بهره ببرند و درآمد غیر فعالی ایجاد کنند. این پلتفرم‌ها دارای استخرهای نقدینگی هستند و نه تنها به کاربران اجازه معامله می‌دهند بلکه بررسی قیمت را برای آنها آسان می‌کنند.

در نظر داشته باشید که موضوع نقدینگی، معمولا توسط اعضای جامعه تامین می شود. آنها سهم متناسب خود را بدون توجه به ورود نقدینگی جدید به استخر حفظ می کنند. این نقدینگی در اختیار معامله گرانی قرار می گیرد که سوآپ با نقدینگی ادغام شده را انجام می دهند. استفاده معامله گران از نقدینگی ادغام شده مستلزم کارمزد است. این کارمزد معمولاً 0.2 تا 0.3 درصد حجم تراکنش بوده که بین تامین کنندگان نقدینگی تقسیم خواهد شد. میزان درآمد غیرفعال در این روش بسته به نوع استخر و پلتفرم می تواند متفاوت باشد. هر چه سهم شما از کل نقدینگی استخر بیشتر باشد یا حجم معاملات شما بزرگتر باشد، درآمد شما بیشتر خواهد بود. میزان سود هم می تواند از صفر تا 100 درصد سود سالانه تغییر کند.

شرکت در پلتفرم های کسب سود

اگر تجربه قبلی در تامین نقدینگی دارید، باید بدانید که ییلد فارمینگ نیز روشی است که می توانید از آن برای ایجاد درآمد پسیو در دارایی های دیجیتال خود استفاده کنید. ییلد فارمینگ ها پلتفرم هایی هستند که به کاربران اجازه می دهند سود ایجاد کنند.

برای انجام آن در ابتدا باید از توکن های LP موجود خود در یک فارم خاص استفاده کنید و بخشی از پاداش استخر را مطالبه کنید. روال کار به این صورت است که اگر مثلاً 1 درصد نقدینگی استخر را تامین کنید، 1 درصد پاداش دریافت خواهید کرد. بسیاری از AMM ها، از جمله Pancake Swap، Trader Joe’s و Sushi Swap، ییلد فارم داخلی دارند. البته محصولات مستقلی مانند Venus نیز وجود دارد.

استیک ارزهای دیجیتال

اثبات سهام (PoS) نه تنها یک روش کارآمد برای ایجاد اجماع در یک سیستم غیرمتمرکز است بلکه یک روش جدید برای کسب درآمد پسیو از طریق استیک کردن است. شخصی که از ارز دیجیتال خود استفاده می کند، از ثروت دیجیتالی خود درآمد غیر فعالی به دست می آورد. درآمد استیکینگ معمولاً از افزایش عرضه ارزهای دیجیتال یا کارمزد تراکنش‌ های شبکه حاصل می‌شود.

در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، از جمله اتریوم، سولانا، کاردانو، ترا و پولکادات، جوایزی را پرداخت می‌کنند. درآمد حاصل از فرآیند چوب کاملاً غیرفعال است و نیازی به نظارت و مداخله ندارد. البته، ممکن است بخواهید به طور منظم دارایی‌های دیجیتال را نقد کنید تا از ارزش آن‌ها در برابر نوسان محافظت کنید یا اگر فکر می‌کنید قیمت ارزهای دیجیتال در آینده افزایش می‌یابد، آن‌ها را برای بلندمدت نگه دارید.

میزان درآمد پسیو که از استیک به دست می آورید به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً با این روش می توانید بین 5 تا 15 درصد سود داشته باشید. لازم به ذکر است که پاداش استکینگ با توجه به کوینی که می گذارید پرداخت می شود و در صورت کاهش ارزش آن کوین ممکن است پاداش دریافتی نتواند ضرر ناشی از کاهش ارزش ارز دیجیتال را پوشش دهد.

عضویت در گیلد Guild

امروزه تعداد علاقه مندان به کسب درآمد از طریق بازی  بسیار بالاست و روشی جهت به دست آوردن ارز دیجیتال است ولی پیشبرد بازی و استفاده از رمز ارزهای به دست آمده می تواند، زمان بر است که به لطف ظهور اصناف جدید، امکان کسب درآمد پسیو از بازی ها وجود دارد، گیلد نوعی پلتفرم است که به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق بازی درآمد غیر فعالی کسب کنند و در یک گروه برای منافع مشترک کار کنند. سرمایه گذاران نقدینگی را فراهم می کنند و بازیگران از آن نقدینگی و دارایی برای ایجاد بازده و درآمد استفاده می کنند. سپس درآمد بین سرمایه گذاران، بازیکنان و استادان بازی تقسیم می شود. میزان درآمد بسته به نوع بازی، تیم و مهارت بازیکن متفاوت است. شما می توانید 20-40٪ سود از این روش انتظار داشته باشید. انجمن های بسیاری مانند: Good Games Guild، Yield Guild Games. در حال حاضر فعال هستند.

عضویت در یک صندوق ارز دیجیتال

اکثر روش‌های تولید درآمد غیرفعال به تعدادی گام اولیه و نگهداری منظم نیاز دارند اما استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ارز دیجیتال یک استثنا محسوب می شود. این روش نیاز به اقدام خاصی ندارد. درست مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک سنتی، می توانید از ارزهای دیجیتال خود درآمد غیر فعالی کسب کنید. از جمله این صندوق های رمزنگاری می توان به Grayscale، Pantera Capital و Pantera Blockchain Fund اشاره کرد.

البته نیاز است به این موضوع نیز اشاره کنیم که دسترسی به این وجوه دارای موانعی است و برخی از آنها حداقل حد نصاب وجوه دریافتی را دارند و از سوی دیگر، هزینه های دریافتی گاهی به شدت متفاوت است. هر صندوق یک نمای کلی از عملکرد گذشته خود ارائه می دهد و نرخ بازده داخلی خود (IRR) را بیان می کند.

هولد کردن توکن های بازده بالا

نشانه بازدهی بیانگر آن است که سود توزیع شده به آن اختصاص می یابد و بدان معناست که صاحبان آنها در سود صادرکننده اصلی، مشابه سود سهام کلاسیک اسکرپ، سهیم هستند. برخی از محبوب ترین توکن های سود شامل، سهام Kucoin، AscendEx و Nexo هستند. بازده این نوع توکن به شدت به عملکرد پلتفرم اصلی بستگی دارد. یعنی میزان سود در طول زمان می تواند بسیار متفاوت باشد. از این روش درآمد غیرفعال می توانید بین 5 تا 10 درصد سود داشته باشید.