لدغام ان اف تی در اینستاگرام

بررسی ادغام NFT ها در اینستاگرام

می دانیم که این روزها استفاده از اینستاگرام در بین کاربران از چنان محبوبیتی برخوردار است که بسیاری از هنرمندان، نوازندگان و طراحان مد از آن به عنوان پلتفرمی برای نمایش خلاقیت های خود استفاده می کنند. با توجه به همین موضوع است که در نظر گرفته شده تا NFT ها به دنیای اینستاگرام وارد شوند. اگر چه که این موضوع می تواند برای طرفداران NFT بسیار جذاب باشد، اما باید بررسی نمود که تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود؟

مدیر اجرایی پلتفرم محبوب و پرطرفدار اینستاگرام از امکان ادغام توکن ‌های غیرقابل‌ تعویض یا NFT ها در این شبکه اجتماعی خبر داده است. در این صورت، می توانید یک پست محبوب را به عنوان NFT بفروشید یا از NFT خود به عنوان پروفایل استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد موضوع بررسی آینده ادغام NFT ها در اینستاگرام صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

NFT  چیست؟

NFT مخفف عبارت”non-fungible token  است و حاوی هر چیز دیجیتالی از جمله، نقاشی، تصاویر متحرک، آهنگ ها یا آیتم های موجود در بازی های ویدئویی می باشد و این امکان را برای کاربر فراهم می کند که مالکیت اقلام دیجیتال منحصر به فرد را بخرید، بفروشید و با استفاده از بلاک چین، مالکیت آنها را پیگیری کنید. به بیان ساده تر NFT ها، دارایی های دیجیتالی روی یک بلاک چین هستند که نشان دهنده مالکیت اقلام مجازی یا فیزیکی هستند و می توانند فروخته شده یا معامله شوند.

موضوع ادغام NFT ها در اینستاگرام

در مورد NFT ها خبرهای جذاب زیادی وجود دارد به طوری که برخی از آنها تا میلیون ها دلار به فروش می رسند. در جشنواره SXSW 2021 در آستین تگزاس، مدیر عامل متا اعلام نمود که شرکت او در حال کار بر روی آوردن NFT ها برای ورود به پلتفرم اینستاگرام در آینده نزدیک است.

به گفته مارک زاکربرگ، اینستاگرام قصد دارد به کاربران اجازه دهد NFT های خود را نمایش دهند و حتی NFT های جدید را در این برنامه ضرب و ایجاد کنند. البته زاکربرگ در ادامه اشاره کرد که، من آماده نیستم دقیقاً اعلام کنم که قرار است چه اتفاقی بیفتد اما در طول چند ماه آینده، توانایی وارد کردن برخی از NFT های شما وجود خواهد داشت و امیدواریم با گذشت زمان بتوان چیزهای بیشتری را در این محیط ایجاد کرد.

به گفته زاکربرگ توکن های NFT می ‌توانند روزی نقشی مهم در فناوری متاورس داشته باشند و دو حوزه NFT و متاورس قادر خواهند بود تا در دنیای دیجیتال حکمرانی کنند.

زاکربرگ گفت: «من امیدوارم بدانید لباسی که آواتارتان در متاورس می پوشد، در واقع می‌ تواند به عنوان یک NFT به حساب آید. در این صورت برای شما این امکان وجود دارد که NFT مورد نظر را بین پلتفرم‌ های مختلف ایجاد کنید. برای این کار نیاز است تا اقداماتی صورت گیرد و موانعی برداشته شود.»

البته این اعلامیه سوالاتی را در مورد اینکه NFT ها در کدام بلاک چین مستقر خواهند شد، از چه کانال پرداختی برای خرید آنها استفاده خواهد شد و اینکه آیا اینستاگرام در رقابت مستقیم با Opensea،  Rarity و Nifty Gateway به بازار جدیدی برای NFT ها تبدیل خواهد شد یا خیر، ایجاد کرده است.

توکن ‌های غیرقابل تعویض یا NFT، اساسا فقط یک رسید در یک بلاک چین هستند که می ‌توانند با استفاده از یک هایپرلینک به هر چیزی اشاره کنند. ادغام توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) برای مخاطبان بزرگ اینستاگرام، این پتانسیل را دارد که کل بازار را به جریان اصلی تبدیل کند.

ادغام NFT ها در اینستاگرام در ابتدا می تواند نسبتا محدود باشد. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که استفاده از NFT در اینستاگرام چه معنایی دارد. همانطور که پیش تر بیان نمودیم، شاید بتوانید یک پست محبوب را به عنوان NFT بفروشید. اینستاگرام با استفاده از توکن های NFT می تواند اقدام به برچسب گذاری پست های مرتبط با این نوع از توکن ها کند. هرچند که این شبکه اجتماعی اعلام رسمی در این زمینه نکرده است. اگرچه ارزش ‌گذاری گسترده سایت ‌هایی مانند OpenSea احتمالاً آن را به یک سرمایه ‌گذاری تجاری وسوسه ‌انگیز تبدیل خواهد کرد.

ادغام NFT ها در اینستاگرام فرآیند خرید و فروش NFT ها را ساده می کند و در نتیجه موانع ورود را کاهش می دهد. از سوی دیگر شناخت پلتفرم اینستاگرام به عنوان یک برند جهانی شناخته شده، به مشروعیت بخشیدن به NFT ها کمک می کند که می تواند به کاهش تردید در خرید NFT ها در بین مخاطبان کمک کند.

بررسی آینده ادغام NFT ها

ادغام NFT ها در اینستاگرام، بازاری را برای هنرمندان ایجاد خواهد کرد که توکن های غیر قابل تعویض خود را ایجاد کرده و یا به فروش برسانند، همچنین می توانند NFT های خود را به عنوان پروفایل خود استفاده نمایند. اگر با یک دید عمیق تر به این قضیه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که شرکت های بزرگ فناوری مانند اینستاگرام سعی می کنند از چیز‌هایی که متعلق به آن ها نیست، درآمد بیشتری کسب کنند و شاید به همین خاطر است که برخی معتقدند ادغام NFT ها در اینستاگرام نوعی سوء استفاده از آن است.

یک NFT چیزی بیش از یک رسید عمل می کند و هیچ مکانیسم اجرایی واقعی برای جلوگیری از ادعای مالکیت هر شخص دیگری بر روی همان فایل دیجیتالی ندارد و این همان موضوع گیج کننده ای است که زاکربرگ می‌ گوید، اینستاگرام به کاربران اجازه می ‌دهد NFT های خود را نمایش دهند. چرا که مشخص نیست که این موضوع واقعا چه معنایی دارد. همچنین مشخص نیست که چرا کسی می خواهد NFT های خود را در اینستاگرام اضافه کند. آیا متا قصد دارد بازاری فراهم کند که مردم بتوانند NFT عکس های خود را بفروشند؟ این امر محتمل به نظر می رسد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309