شرکت های بزرگ و فعال در حوزه ارز دیجیتال

معرفی شرکت های بزرگ و فعال در حوزه ارز دیجیتال

در سال 2009 و هنگامی که اولین ارز دیجیتال جهان با نام بیت کوین شروع به کار کرد، شاید بتوان گفت که هیچکس آن را به عنوان یک دارایی با آینده ای درخشان نپذیرفت. بی اعتقادی به پتانسیل ارز دیجیتال به حدی بود که فردی به نام، لازلو هانیچ 10000 بیت کوین به دست آورد و آن را با دو پیتزا به فروش رساند. زیرا  در آن زمان باور عمومی بر این امر استوار بود که ارزهای دیجیتال بی ارزش اند و جدی گرفته نمیشدند. با وجود اینها، ارزهای دیجیتال توانستند به خوبی خود را به مخاطبان معرفی نمایند، به طوری که امروزه شاهد گستردگی بیش از اندازه این بازار و همچنین ارزشمندی ارزهای دیجیتال هستیم که نشان از اهمیت آن دارد.

با توجه به همین امر می توانیم نسبت به آینده رمز ارزها خوشبین باشیم. به طوری که بسیاری از شرکت های برتر جهان مانند، تسلا، آمازون، گوگل و سایر شرکت های فعال در ارز دیجیتال، مقدماتی را فراهم کرده و  وارد فضای بلاک چین شده اند. در واقع حمایت آنها از ارزهای دیجیتال، تاثیر مستقیم بر قیمت ها و روند پذیرش یا نپذیرفتن آن از سوی کاربران ارزهای دیجیتال در دنیا خواهد داشت.

در ادامه به معرفی تعدادی از کسب و کارهای بزرگ و مشهوری که با فضای کریپتو درگیر هستند و با انواع ارزهای دیجیتال کار می کنند، می پردازیم.

تسلا

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا به عنوان تاثیرگذارترین فرد در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود. از همین رو، یکی از شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، شرکت تسلا می باشد. میزان اثرگذاری ایلان ماسک در این حوزه به اندازه ای است که می توان بیان داشت، تنها یک توییت از او، باعث نوسانات شدید قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می شود.

در اوایل فوریه 2021 بود که شرکت تسلا حدود  1.5 میلیارد دلار از دارایی های بیت کوین را خریداری نمود و اعلام داشت که بیت کوین را به منظور دستیابی به انعطاف پذیری بیشتر برای تنوع بیشتر و به حداکثر رساندن بازدهی پول نقد خود، خریداری کرده است. پس از آن، قیمت بیت کوین نزدیک به 50 درصد افزایش یافت. همچنین در ماه می 2021، ماسک اعلام کرد که تسلا به دلیل نگرانی در مورد تأثیر منفی استخراج بیت کوین، پرداخت با بیت کوین را نمی پذیرد. این اعلامیه باعث سقوط شدید بیت کوین و کل بازار کریپتو شد و مواردی از این قبیل که تا به حال رخ داده و نشان از حمایت شرکت تسلا در حوزه ارزهای دیجیتال دارد. برخی گمانه زنی ها بر آن است که رابطه ایلان ماسک با ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت.

آمازون

زمانی که آمازون اعلام کرد به دنبال استخدام یک متخصص ارز دیجیتال و بلاک چین است، گمانه زنی ها در مورد حرکت بزرگ آمازون به سمت ارزهای دیجیتال شدت یافت. آمازون اکنون بیش از 70 جای خالی برای متخصصان بلاک چین دارد که نشان می دهد ممکن است این شرکت در حال توسعه یک تجارت بلاک چین برای مشتریان خدمات وب آمازون باشد.

ارز دیجیتال آن Amazon Coins  نامیده می شود که در حال حاضر در آمازون با قیمت فعلی 4.75 دلار برای 500 سکه در دسترس است که از این سکه ها می توان برای خرید درون برنامه ای اقلام مختلف در پلتفرم آمازون استفاده کرد. این می تواند بیانگر این موضوع باشد که ارز دیجیتال در آینده در سایت پذیرفته خواهد شد و در زمره یکی از شرکت های فعال در ارز دیجیتال به شمار می رود.

فیس بوک

فیس بوک نیز یکی از شرکت های فعال در ارز دیجیتال به شمار می رود. زیرا در این شرکت بستری برای برای راه اندازی دیم، که یک ارز دیجیتال تحت حمایت فیس بوک است نیز فراهم است. در واقع، هدف فیس بوک ایجاد یک انقلاب جدید در صنعت مالی است و دیم را گامی بزرگ به سوی این هدف می داند.

اگر چه که دییم تعدادی از حامیان کلیدی خود را از دست داده است، وی در تلاش است تا مجوز پرداخت را از تنظیم کننده های مالی سوئیس دریافت کند. علاوه بر ارز دیجیتال دییم، فیسبوک قصد دارد کیف پول Novi را نیز معرفی کند که مانند سایر کیف پول ‌های ارزهای دیجیتال موجود در بازار کار خواهد کرد. این کیف پول با هدف کاهش زمان انتقال و کارمزد تراکنش زمانی که دییم بین کاربران کریپتو معامله می شود راه اندازی می شود.

به تازگی فیس بوک نام تجاری خود را به متا تغییر داده است و قصد دارد در صنعت متاورس که یکی از بزرگ ترین و فعال ترین صنایع بلاک چین است، فعالیت کند که نشانه ای از تغییر جهت این شرکت بزرگ به سمت ارز های دیجیتال است.

گوگل

گوگل در ژوئن 2021، زمانی که ممنوعیت کلی تبلیغات رمزنگاری را برای پلتفرم های تبلیغاتی خود لغو کرد، سرفصل خبرها شد، اقدامی که در دنیای بلاک چین مورد استقبال قرار گرفت.

گوگل همچنین اعلام نموده که پلتفرم تحلیل داده بیگ کوئری را با چین ‌لینک ادغام می ‌کند. با این کار داده‌ ها از منابع خارجی می ‌توانند در اپلیکیشن ‌هایی که مستقیما روی بلاک چین ساخته شده‌ اند به کار روند. با این پروژه، بررسی قراردادهای آتی و حفظ محرمانگی تراکنش‌ ها ساده ‌تر می ‌شود. پیش‌ از این، گوگل مجموعه ‌ای از ابزارها را در بیگ کوئری راه‌اندازی کرد که داده‌ های بلاک چین را برای بیت کوین و هفت ارز دیجیتال برجسته دیگر به‌ طور کامل، قابل جستجو می ‌کرد.

گوگل پلی نیز از کارت کوین بیس پشتیبانی می کند که به عنوان یک کیف پول دیجیتال در جهت  نگهداری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال، عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش ‌های خود را مانند کارت بدهی یا اعتباری انجام دهند. این موضوع نیز نشانه ای از این است که گوگل پلی به سمت ارزهای دیجیتال حرکت نموده و این شرکت را به یکی از شرکت های فعال در ارز دیجیتال تبدیل نموده است.

آرک اینوست

آرک اینوست، شرکتی با بیش از 60 میلیارد دلار دارایی، همواره از حامیان قوی ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین بوده و یکی از شرکت های فعال در ارز دیجیتال شناخته می شود. به طوری که مدیرعامل آن کتی وود، معتقد است، بیت کوین در پنج سال آینده به 500000 دلار خواهد رسید.

آرک اینوست در حال برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین است و همچنین، گزینه ای را برای صندوق های مبادله ای مستقر در کانادا در چشم انداز برنامه های آتی خود قرار داده است که نشانه دیگری از حمایت این شرکت از دنیای ارزهای دیجیتال است.

بی ام دبلیو

این شرکت خودروسازی در حال اجرای یک برنامه آزمایشی با کمک تامین ‌کنندگان قطعات ماشین ‌آلات در اروپا، مکزیک و ایالات متحده است و از بلاک چین برای رهگیری مواد اولیه، اجزا و قطعات در سراسر زنجیره تامین استفاده می ‌کند که در واقع یکی از اعضای کنسرسیوم نوآوری بلاک چین باز روی موبایل یا همان موبی (MOBI) می باشد و کارخانجات خودروسازی هوندا و فورد نیز در آن عضو هستند.

در جولای ۲۰۱۹، موبی اولین استاندارد هویت ‌سنجی خودروی مبتنی بر بلاک چین را در صنعت خودروسازی راه‌ اندازی نمود که به اتومبیل ‌های جدید، هویتی دیجیتالی می ‌دهد. این فناوری می ‌تواند وقایع سراسر عمر خودرو را پیگیری نماید و از آن به منظور برقراری ارتباط وسایل نقلیه با یکدیگر برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات، پیگیری میزان سرعت، موقعیت جغرافیایی، جهت حرکت، توقف کردن و حتی تصمیمات راننده نیز استفاده می شود.

در این مقاله، در مورد شرکت های بزرگی که با ارز دیجیتال کار می کنند و درباره حرکت‌ های بزرگی که این سرمایه‌ گذاران در دنیای ارزهای دیجیتال انجام دادند، صحبت نمودیم. در واقع بسیاری از شرکت های فعال در ارز دیجیتال نیز در روند پذیرش آن، بسیار تاثیرگذار بودند. با توجه به پذیرش بسیاری از شرکت‌ های مهم و بزرگ از این حوزه، شاهد جذابیت بیشتر بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تعداد طرفداران آن هستیم که همین موضوع نیز بر تعداد هواداران روزانه این بازار، می افزاید.