اقدام به فروش ارز دیجیتال

تعیین بهترین زمان برای فروش ارزهای دیجیتال

شاید یکی از سوالاتی که در حوزه ارزهای دیجیتال و برای معامله گران وجود دارد و همیشه پرسیده می شود، این است که چه زمانی ارز دیجیتال خود را به فروش رسانده و کسب سود نمایم؟

تقریبا می توان گفت امری غیرممکن است که افرادی بدانند و به شما بگویند که دقیقا چه زمانی و به چه قیمتی ارزهای دیجیتال خود را بفروشید و اینکه بهترین زمان فروش آن چه زمانی است، زیرا اگر کسی این کار را می کرد، بازار را تصاحب کرده بود.

حال سوال اصلی اینجاست که ما چگونه می توانیم بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال را شناسایی کنیم؟

چه زمانی ارز دیجیتال خود را بفروشیم؟

بسیاری از ما تا به حال، تجربه خرید و فروش چیزی را داشته ایم و بر همین اساس، ماهیت فروش ارز دیجیتال نیز تفاوت چندانی با چیزهای دیگر ندارند، زیرا هدف اصلی از فروش، کسب سود است. در واقع شما تا هنگامی که می توانید چیزی را نگه دارید و زمانش که فرا رسید، آن را به شخص دیگری می سپارید که ارزش بیشتری در آن می بیند.

شما با خرید ارز دیجیتال صاحب آن هستید و قصد کسب سود را دارید. بنابراین زمانی که به اوج قیمتی خود می رسد، دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که، آن را بفروشید و سود خوبی کسب کنید و یا صبر کنید و منتظر باشید که قیمت آن نیز  افزایش یابد. برخی از افراد در این مرحله شکست می خورند، زیرا زمان فروش مناسب را نیافته اند و در واقع، قدرت تصمیم گیری ندارند و نمی دانند که از سرمایه گذاری خود چه می ‌خواهند. موضوع اینجاست که هر یک از ما یک حس کلی از زمان فروش چیزی که در اختیار داریم و رسیدن به حداکثر سود را داریم و نیاز است که آن را به خوبی با دریافت دانش فنی و تحقیق و بررسی دقیق موقعیت موجود، هدف از سرمایه گذاری خود را دانسته و بتوانیم بهترین زمان فروش ارز دیجیتال خود را بشناسیم.

بنابراین انتخاب بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تصمیم گیری در زمان نامناسب می تواند کابوس های دلهره آور برای شما ایجاد کند. این یکی از اشتباهات بسیاری است که معامله گران رمزارز، به خاطر عدم آگاهی، انجام می دهند و معضل انتخاب بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال برای همه معامله گران نیز وجود دارد.

عوامل زیادی از نوسانات بالا گرفته تا روندهای نوسان پایین بازار نیز وجود دارد که بایستی برای فروش ارزهای دیجیتال در زمان مناسب در نظر گرفته شود. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

عوامل موثر در تعیین زمان مناسب فروش ارزهای دیجیتال

بررسی همه گزینه های موجود

معمولا استراتژی خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا، می تواند اولین قدم برای یافتن بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال باشد که برای این امر بایستی گزینه های پیش روی خود را به درستی ببینید و مدنظر قرار دهید.

تلاش کنید تا یک قیمت فروش هدف برای ارز دیجیتال خود تعیین کنید که در واقع بیشتر از مبلغی است که برای خرید آن هزینه کرده اید. عاقلانه و هوشیارانه پیش روید، زیرا ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات قیمت، می ‌توانند در هر زمان افزایش یا کاهش قیمت داشته باشند. همچنین، اجرای یک استراتژی تعیین حد ضرر، گزینه مناسبی برای انتخاب قیمت فروش مناسب برای دارایی شما خواهد بود.

تعیین حد زیان سرمایه گذاری

سرمایه گذاران باید همیشه برای زمانی که همه چیز در جهت دیگری پیش می رود، آماده شوند. ابزاری در صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد که زمانی که دارایی شما به پایین ترین حد خود رسید، به طور خودکار معامله را می بندد  و شما را از وارد شدن به  ورطه شکست و از دست دادن دارایی و سرمایه، محفوظ می دارد.

مدت زمان سرمایه گذاری

با توجه به نوسانات قیمتی متغیر که در بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد، برخی از معامله گران ترجیح می دهند که وارد معاملات کوتاه مدت شوند. زیرا این استراتژی برای تعیین بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال، منجر به کسب سود سریع خواهد شد که بایستی به روندهای بازار نگاهی دقیق داشته باشید و هر پیشنهادی که به نظر شما منطقی می رسد را به خوبی بررسی کنید.

بدین طریق، مجبور نخواهید بود زیاد منتظر بمانید و می توانید رمزارز خود را در زمان مناسب به فروش رسانید. با ورود به سرمایه گذاری بلندمدت، رمزارز خود را برای مدت معینی در کیف پول دیجیتال ایمن نگه می ‌دارید و باید صبورانه منتظر بمانید تا قیمت دارایی شما حداقل 40 تا 50 درصد افزایش یابد و پس از رسیدن به حداکثر سقف مناسب قیمت، آن را بفروشید.

میزان ریسک در سرمایه گذاری

این یک عامل بسیار نادر و در عین حال ضروری برای تعیین بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال است. خرید یک ارز دیجیتال با قیمت بالا یا بی ثبات، احتمالا شما را در معرض خطر سرمایه گذاری قرار می دهد. زیرا معمولا در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می شود که هر دارایی ممکن است با افزایش شدید و افت شدید قیمت، مواجه شود.

اگر یک ارز دیجیتال پرنوسان را انتخاب کرده اید، مهم است که نمودار قیمت آن را به دقت دنبال کنید و عوامل خطر را تعیین کنید. در صورت مشاهده نوسانات مکرر قیمت یا بالا و پایین رفتن، بهتر است ارز دیجیتال مورد نظر را خیلی زود و حتی پیش از زمان مورد انتظار بفروشید تا اینکه در زمانی اقدام کنید که تمام آن را از دست بدهید.

بررسی خطاهای فنی

همانطور که می دانید ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد و یا انسانی کنترل و نظارت نمی شود. بلکه براساس بلاک چین و مکانیسم های از پیش تعریف شده، عمل می کند که آن را بسیار معروف کرده است. با این حال، هنگام معامله با ارز دیجیتال خود، احتمالاً با خطاهای فنی مانند هک، مسائل قانونی، ممنوعیت مبادلات و توییت تاثیرگذار نیز مواجه خواهید شد که می توانند بر قیمت دارایی دیجیتال شما تاثیر بگذارند و در یک چشم به هم زدن بازار را دگرگون سازند. با توجه به چنین موضوعاتی که هیچ پیش بینی در مورد آن وجود ندارد، بهترین کار این است که قبل از کاهش قیمت ارز دیجیتال، آن را با قیمت مناسب بفروشید.

در پایان مقاله باید به این نکته مهم اشاره نماییم که به دلیل نوسانات و عدم ثبات موجود در خرید رمز ارزها، هیچ تضمینی وجود ندارد که حتما در موقعیتی قرار می گیرید که بتوانید با فروش آنها سود هنگفتی کسب نموده و از بازار خارج شوید. اگر چه که افراد بسیاری نیز وجود دارند که توانسته اند با خرید و فروش مناسب، ثروت های میلیاردی کسب نمایند.

بنابراین به یاد داشته باشید که قاعده و قانون خاصی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد و استثنائات فراوانی در آن مشاهده می شود که همین امر بر هیجان و جذابیت این بازار افزوده است. از این رو، توصیه می شود که بر هرگونه وسوسه در جهت سرمایه گذاری پولی که نمی توانید و نباید آن را از دست بدهید، غلبه نمایید. در واقع شما تنها باید آن مبلغی را که پس از محاسبه تمام هزینه های ثابت و سایر تعهدات پس انداز برای شما باقی می ماند را در این بازار، سرمایه گذاری کنید.