روش ترید روزانه بهتره یا سویینگ تریدینگ؟
Businessmn hand holding smart phone.Virtual digital technology concept,Social media

انتخاب شما کدام روش ترید ارز دیجیتال است؟

ترید روزانه یا سویینگ تریدینگ؟

هنگامی که تصمیم به ورود و ترید و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می گیرید، بهتر است بدانید که شما نیاز به انتخاب سبک ترید دارید. این دو روش، ترید  روزانه یا سویینگ تریدینگ که به عنوان روش متداول در ترید کردن ارز های دیجیتال شناخته می شوند، در شمار روش های ترید کوتاه‌مدت محسوب می شوند. در نظر داشته باشید که، ویژگی مهم و قابل توجه در ترید کوتاه‌مدت، تصمیم گیری سریع برای انجام معامله است به طوری که نسبت‌ های ریسک به ریوارد (risk/reward) بالایی داشته باشند.

معرفی ویژگی های دو روش ترید روزانه و سویینگ تریدینگ

هر یک از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال یا در گروه تریدرهای روزانه و یا در گروه سویینگ تریدرها قرار می‌گیرید. با توجه به اینکه هر یک از این دو گروه، اهداف، دستاوردها، مزایا و معایب خودشان را دارند اما در نهایت، یک هدف را دنبال می کنند که کسب سود مداوم از نوسانات بازار می باشد.

در نظر داشته باشید که هر یک از این دو، استراتژی‌ های تریدی هستند که برای تریدرهای تحلیلی (Analytical Traders) کاربرد دارند و کاملا مفید واقع می ‌شوند. شاید در وهله اول کاملا نزدیک و مشابه یکدیگر باشند ولی بهتر است بدانید که تفاوت آنها اساسی و مشخص آن‌ها  بوده، در حدی که اختلاف زیادی در نحوه به‌کارگیری‌ این دو ترید برای کسب سود وجود دارد.

هر تریدر بازار، چه تازه‌کار و چه حرفه‌ای و با تجربه، نیاز به دانستن مرز مشخصی که ترید روزانه و سویینگ تریدینگ را از هم جدا می‌کند، دارد که برایش سودمند است. در واقع آگاهی  دانش نسبت به آن، نه تنها در چینش و توسعه یک استراتژی دقیق برای معامله مفید است، بلکه منجر به مدیریت انتظارات شما در طول این فعالیت و فرآیند شود.

توصیه می شود که با مطالعه ادامه متن که ویژگی ‌هایی که این دو سبک ترید را بیان می نماید، بهترین سبک را برای خودتان انتخاب کنید.

ویژگی ‌های ترید روزانه چیست؟

برای آن دسته از افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند و تجربه کافی و لازم را در خصوص ماهیت بازار به دست نیاورده اند، ترید روزانه روش چندان مناسبی محسوب نمی شود.

روش ترید روزانه، همان ‌طور که از نام آن هم مشخص است، یک استراتژی تریدی است که مبتنی بر چرخه کوتاه‌ مدت یک روز است و در بازار ارز دیجیتال به دلیل فعالیت مستمر و 24 ساعته بودن آن، هیچ محدودیت زمانی خاصی برای ترید کردن وجود ندارد چون بازار هیچوقت بسته نمی‌شود.

از سوی دیگر هر یک از تریدرها بایستی حتما با برنامه ‌ریزی و تحلیل های دقیق و موشکافانه، انتخاب خود را نموده و بر روی دارایی مورد نظرشان حرکت درست را اجرا نمایند و پس از آن، پوزیشن خود را مدیریت کنند. در نهایت و تا پیش از اینکه بازار در پایان روز بسته شود، آن‌ ها معاملات خود را کامل کرده‌اند و اقدامات موردنیاز را انجام داده‌اند.

با در نظر داشتن این موضوع روش تریدر روزانه، در بازه زمانی کوتاهی کسب سود می کند، برای ورود به ترید موانع مشخصی برسر راه افراد وجود دارد که در جهت فائق آمدن بر آن نیاز به مهارت و تخصصی است که تریدر بدان نیاز دارد و باید با صبوری، دوراندیشی و داشتن برنامه ‌ای مشخص و دقیق انجام شود. موضوع قابل توجه بعدی، مقدار سرمایه‌ای است که برای تبدیل ترید روزانه به یک فعالیت سودآور نیاز است. حاشیه سود ترید روزانه در بازار ارز دیجیتال، به دلیل نوسانات بسیار زیادی که وجود دارد، بیشتر است و تریدر از هر ترید می‌تواند سود بالاتری کسب کند و البته از سمت دیگر ریسک زیان نیز بیشتر می‌شود. در واقع یک تریدر روزانه برای سود کردن در بازارهای مختلف، کمابیش به سرمایه‌ قابل‌ملاحظه‌ای برای ترید نیاز دارد. با توجه به این دو ویژگی مهمی که در مورد ترید روزانه عنوان شد باید گفت، دارایی ‌هایی که دارای نقدینگی بالایی هستند، مناسب‌ ترین انتخاب‌ ها برای اجرای این شکل از ترید در نظر گرفته می‌ شوند.

مزایای ترید روزانه:

  • تکرار دفعات ترید و پتانسیل سودآوری بیشتر
  • برنامه ثابت و مشخص برای معامله
  • تشخیص و مشاهده فوری نتایج
  • عدم ریسک باز بودن ترید به مدت طولانی

ویژگی ‌های سویینگ تریدینگ چیست؟

در روش سویینگ تریدینگ، معمولا هر یک از تریدرها پوزیشن ‌های خود را با اهرم معاملاتی باز می ‌کنند و سپس آن پوزیشن برای مدت زمانی کوتاه و قابل توجه، نگه داشته شده و در نهایت از ترید خارج می‌ شوند. این مدت زمان، ثابت و مشخص‌ شده نیست اما می ‌تواند از چند روز تا چند هفته باشد.

با توجه به این که تریدرهای سویینگ روی روندهای کوتاه و ثانویه ترید می‌کنند، اغلب آن‌ها در همین بازه زمانی معامله‌شان کامل می‌شود و به پایان می‌رسد. این موضوع قابل ذکر است که هر یک ازز سویینگ تریدرها مطابق و همراستا با بازاری که در آن معامله می‌کنند می‌توانند وارد پوزیشن خرید یا فروش ارز مورد نظر خود شده و منتظر رسیدن به نقطه سود باشند. از این رو معمولا گفته می شود که  ترید حالت انفعالی دارد و متکی بر برنامه زمانی ثابت نمی باشد.

لازم به ذکر است که عموما یک سویینگ تریدر، یک دارایی نوسانی اما نقدشونده را تحلیل می‌کند و بعد پوزیشن اهرمی خاصی را روی آن باز می‌کند و با توجه به مواردی چون تاریخچه فعالیت ها در بازار، مشاهده و بررسی دقیق روندهای بازار و اخبار روز می توان تعیین نمود که پوزیشن سویینگ چه باشد و زمان آن چقدر باشد. در واقع چنانچه یک تریدر از پوزیشنی که باز کرده است اطمینان داشته باشد، آن را نگه می دارد تا نتیجه‌ ای که از پیش تعیین و پیش ‌بینی شده است از معامله گری سویینگ حاصل شود. ممکن است وقتی که قیمت در طی روزها یا هفته‌ها حرکت می‌کند، سویینگ تریدرها، عملکرد دارایی‌شان را منفعلانه نگاه کنند. یا ممکن است حد سود وحد ضرر را بطور خودکار تعیین کرده باشند و انتخاب‌شان این باشد که پوزیشن باز شده را بررسی نکنند.

در حالت کلی اید گفت که نیاز چندانی به نظارت بر تریدهای سویینگ، احساس نمی شود و چون در این سبک معامله نیازی به باز کردن پوزیشن ‌های زیادی نیست. استراتژی یک سویینگ تریدر این است که از تریدهای کم اما هدفمند و معنادار سود کند. همین مساله باعث شده سویینگ تریدینگ با سهولت بیشتری برای بسیاری از افراد قابل مدیریت‌کردن باشد.

با این که یک سویینگ تریدر پتانسیل و امکان این را دارد که از یک سویینگ سود قابل‌ملاحظه‌ای کند، به همان مقدار ریسک ضرر کردن هم دارد. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که سویینگ تریدر در یک بازار یا ارز دیجیتال با نوسان بالا وارد می‌شود تا با ریسک زیاد، سودش را هم افزایش دهد. یا دچار ترس از دست رفتن فرصت (FOMO) شده و با شتاب زدگی و بی‌برنامه وارد یک معامله می‌شود.

مزایای سویینگ تریدینگ:

  • نیاز به تعهد زمانی کمتر
  • امکان شروع با سرمایه‌ کمتر
  • عدم نیاز به تخصص در سطح بالاتر
  • سود بیشتر به ‌ازای هر ترید

تفاوت بین ترید روزانه و سویینگ تریدینگ

اگر دانستن تفاوت ترید روزانه و سویینگ تریدینگ هیچ فایده‌ای هم نداشته باشد، دست‌کم درک و دانش بنیادی شما از این که این دو استراتژی ترید چه هستند و چطور کار می‌کنند را تقویت می‌کند. در ادامه به برخی از مهمترین تفاوت های این دو روش خواهیم پرداخت.

ترید روزانه

سویینگ تریدینگ

ترید به دفعات زیاد در طول روز

باز نگه داشتن ترید برای روزها و هفته ها

بستن پوزیشن ها در پایان روز

باز بودن ترید در پایان روز

تحمل هزینه معاملات و کارمزد پایین تر

هزینه کارمزد و معاملات کمتر

نیاز به زمان بیشتر برای ترید

نیاز به زمان کمتر برای ترید

پوزیشن های بیشتر با سود یا زیان کمتر

پوزیشن های بازِ کمتر با سود یا زیان بیشتر

 

مدت زمان هولد کردن:

اولین تفاوتی که بین این دو روش ترید وجود دارد، مدت زمان هولد کردن است. به این معنا که زمان هولد کردن یک تریدر روزانه بین چند دقیقه تا چند ساعت است و به همین دلیل است که زمان باز نگه‌داشتن ترید در ترید روزانه، بیش از یک روز نمی باشد و از سوی دیگر، سویینگ تریدر وابسته به مدت زمان روند یا سویینگ است. از این رو افراد ممکن است پوزیشن‌ هایشان را از چند روز تا چند هفته هولد کنند. در این زمینه نیاز است که مسائلی چون، ریسک ‌های باز نگه داشتن ترید در طول شب و کارمزدهایی که صرافی بابت هولد کردن پوزیشن ‌های اهرمی دریافت می‌ شود را به خوبی در نظر داشت.

تعداد معاملات:

مورد دیگری که می توان در مورد تفاوت این دو روش بدان اشاره نمود ، انجام تعداد تریدهاست. در واقع در ترید روزانه، سود مورد نظر از تعداد زیادی معامله کوچک حاصل می ‌شود. در مقابل، سویینگ تریدر بر اساس انجام چند معامله سنگین کسب سود می‌کند.

در واقع  معامله گران در ترید روزانه در معرض کارمزدهای تراکنش بیشتری قرار داشته و به همین دلیل بیاد دقت بیشتری بر نظارت روی معاملات داشته باشند و اینکه در ترید روزانه، احتمال مواجهه با یک ریسک چشمگیر کمتر است و این در حالی است که در سویینگ تریدینگ ریسک یک ترید اغلب بیشتر است.

میزان تعهد لازم:

این موضوع اشاره بدان دارد که ترید روزانه یک شغل تمام‌وقت است که به‌صورت مداوم به تحلیل، نظارت، ورود به معاملات و خروج از پوزیشن‌ها نیاز دارد. این کارها باید در طی زمانی که تریدر مشغول ترید است، برای چندین معامله انجام شوند. در مقابل، سویینگ تریدینگ در رابطه با تعهد زمانی از انعطاف بیشتری برخوردار است. در اغلب مواقع، این روش تنها به دو تا سه ساعت زمان در روز احتیاج دارد. در بقیه اوقات می‌توان به‌صورت منفعلانه پوزیشن را هولد کرد و برای بستن آن و کامل شدن معامله صبر کرد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309