درآمد تریدرها

در مورد حمله هموگلیف در ارز دیجیتال چه می دانید؟

فناوری های جدید دنیای دیجیتالی اگر چه که قابلیت های منحصر به فردی را در اختیار کاربران و علاقه مندان این حوزه قرار می دهد، ولی مشاهده می شود که با رشد و توسعه این حوزه، هکرها و مجرمان سایبری نیز در حال یافتن روش های جدیدتر و پیشرفته تری برای سرقت دارایی های کاربران هستند. یکی از این روش ها حمله هموگلیف است که در آن یک حرف در آدرس یک وب سایت با یک حرف مشابه جایگزین می شود.

حمله هموگلیف یک تهدید جدی برای کاربران نسل سوم وب و دارایی های آنها است. در این نوع حمله، هکر به طور نامحسوس یک یا چند حرف از لینک های معتبر را تغییر می دهد و از آن لینک برای هدایت کاربر به وب سایت جعلی خود استفاده می کند. لینک جعلی بسیار شبیه به لینک اصلی است، به همین دلیل است که گاهی اوقات کاربران نمی توانند تفاوت بین این لینک ها را تشخیص دهند. حمله هموگلیف به یک روش رایج فیشینگ تبدیل شده و کاربران زیادی قربانی آن شده اند. توصیه می شود برای درک و شناخت بهتر از این روش کلاهبرداری، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

 حمله هموگلیف در ارز دیجیتال چیست؟

این روش کلاهبرداری، نوعی حمله فیشینگ است که در آن یک هکر یک لینک جعلی و مخرب با کاراکترهایی که بسیار شبیه به لینک های قانونی یا آدرس های ایمیل هستند ایجاد می کند و کاربران را فریب می دهد تا روی آن کلیک کنند یا اطلاعات خود را وارد کنند.

معمولا در روش حمله هموگلیف، مهاجم تنها یک حرف از یک پیوند قانونی را با یک علامت نقطه‌گذاری، نماد یا الفبای مشابه از زبان دیگر را جایگزین می کند تا روند تشخیص بین پیوندها را برای کاربر دشوار سازد. در واقع حمله هموگلیف می تواند عواقب جبران ناپذیری برای کاربران داشته باشد. هکرها می توانند از این نوع پیوندها برای سرقت اطلاعات حساس مانند اعتبار ورود، اطلاعات کارت بانکی و سایر اطلاعات شخصی استفاده کنند. معمولا با این روش مجرمان می توانند کاربران را فریب دهند تا دارایی های خود را به کیف پول هکر ارسال کنند و قربانیان این نوع حملات ممکن است که تمام وجوه و دسترسی به حساب های خود را از دست بدهند.

روش های مقابله با حمله هموگلیف چیست؟

برای مقابله و در امان ماندن از حمله هموگلیف و محافظت از ارز دیجیتال باید کاملا هوشیار باشید و دانش و آگاهی خود را به روز نمایید زیرا بسیار مشاهده شده که کاربران زیادی طعمه این مجرمان شده و دارایی های خود را از دست داده اند. در اینجا روش هایی را معرفی می کنیم که به شما در تشخیص و راه مقابله با این روش کلاهبرداری کمک زیادی می کند.

عدم استفاده از لینک سایت هایی با منبع نامشخص

شما به هیچ عنوان نباید بر روی لینک هایی که از منابع ناشناس دریافت می کنید، کلیک کنید. به خصوص لینک هایی که از شما اطلاعات حساس می خواهند. قبل از اینکه روی آن کلیک کنید و اطلاعاتی در مورد آن ارائه دهید، مطمئن شوید که وب سایت یا فرستنده ایمیل واقعی است. همچنین توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی پلتفرمی از شما کلید خصوصی کیف پولتان را نمی خواهد. بنابراین اگر از شما خواسته شود کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود را وارد کنید، حتما بدانید که با یک روش کلاهبرداری درگیر هستید.

بررسی دقیق آدرس وب سایت ها

به هیچ عنوان بدون دقت و بررسی و با عجله، آدرس وب سایت هایی که استفاده می کنید را باز نکنید. بلکه به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کاراکترهای URL با نویسه های سیریلیک به جای نویسه های لاتین جایگزین نمی شوند. نام دامنه ها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که به وب سایت مورد نظر شما تعلق دارند.

برای مقابله با حمله هموگلیف و تشخیص اعتبار URL پروژه ها، dapp ها و مبادلات غیرمتمرکز (DEX)، از حساب های رسمی رسانه های اجتماعی آنها بازدید کنید. پروژه های مورد علاقه خود را در توییتر، دیسکورد یا تلگرام دنبال کنید و قبل از کلیک روی پیوندها، URL ها را بررسی و مقایسه کنید.

استفاده از نرم افزار مدیریت رمز عبور

مدیر رمز عبور به طور خودکار اعتبار شما را پر می کند و از حساب های شما در برابر حملات هموگلیف محافظت می کند. استفاده از این برنامه ها از ورود تصادفی اعتبار در صفحات جعلی ایجاد شده توسط هکرها جلوگیری می کند.

فعال نمودن احراز هویت دومرحله ای

با فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی به حساب های شما افزوده می شود. حتی اگر هکرها اعتبار شما را داشته باشند، دسترسی به حساب شما را برای آنها سخت تر می کند.

به‌روز رسانی اطلاعات

همواره به مطالعه درباره آخرین حملات امنیتی و آسیب پذیری ها بپردازید و توصیه های امنیتی کارشناسان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید یا در وبلاگ ها و خبرنامه های مربوط به این موضوع مشترک شوید. شما باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید و از آخرین تاکتیک های کلاهبرداری و فیشینگ مطلع شوید تا به راحتی در دام آن گرفتار نشوید.