میم کوین چیست؟

میم کوین چیست؟

میم کوین نوعی از ارزهای دیجیتال محسوب می شوند که مشهورترین و معروف ترین آن، دوج کوین نام دارد. این ارز دیجیتال توانست در مدت زمانی مشخص، طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جلب نماید، به طوری که برخی از اینفلوئنسر ها و سرمایه گذاران خرده فروش نیز به شکل آنلاین به تبلیغ این ارزها می پردازنند. می توان گفت که دوج کوین توانست در فضای رمز گذاری شده، موج عظیمی راه بیندازد و معامله گران بسیاری نیز از آن کسب سود نمایند.

آشنایی با ارزهای دیجیتال میم کوین

برای آنکه دریابیم میم کوین چیست و برای پاسخ دهی دقیق تر به این سوال، بهتر است که به بررسی تفاوت آن با سایر ارزهای دیجیتال پرداخته شود. عمده ترین تفاوتی که بین میم کوین شیبا و دوج کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مانند، بیت کوین یا اتریوم وجود دارد، در میزان سوددهی آنها است. ارزهای دیجیتال برای متعادل ساختن مشکلات پرداختی و با هدف متقاعد ساختن بازرگانان در پذیرش و استفاده از آنها به عنوان ابزار مبادله، ساخته و روانه بازار شدند. در حالی که هدف از ساخت میم کوین ها، صرفا روشی برای کسب درآمد بوده و مورد استفاده واقع می شود.

دلیل رشد یافتن این نوع از ارزهای دیجیتال در این است که، توسط افراد مشهور و با نفوذ تبلیغ می شوند. سرمایه گذاران و خرده فروشان با حمایت ویژه و تبلیغات جذاب و گسترده موفق شدند تا میزان ارزشمندی آنها را افزایش دهند. پس از آنکه قیمت میم کوین ها بالاتر رود، سرمایه گذاران به سرعت اقدام به فروش آنها می کنند. لازم به ذکر است زمانی که افراد به سراغ ارز جدید دیگری می روند، قیمت میم کوین ها کاهش پیدا می کنند.

سرمایه گذاری در میم کوین ها

با توجه به این موضوع که انتخاب میم کوین ها و سرمایه گذاری در آنها می تواند کاملا سودمند و سودده باشد، اما بایستی توجه داشت که این سرمایه گذاری با چالش هایی مواجه می باشد که می توان با دانش و اطلاعات کافی بر آن غلبه نمود. در نظر داشته باشید که اگر بتوانید در زمان درست، خرید و فروش میم کوین ها را انجام دهید، می توانید سود مناسبی را کسب کنید.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال هنوز نوسانات زیادی دارند و کسی نمی تواند نظر قطعی در مورد میزان سوددهی و ضرر دهی آنها ارائه نماید. اگر قصد سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال را دارید، سراغ نمونه هایی بروید که پایه قوی تری داشته و بهترین راهکار پیش رو برای معامله گران و فعالان بازار این است، سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب نمایند، زیرا منجر به کسب نتیجه بهتر خواهد شد.

جایگاه میم کوین ها در دنیای ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۱۳ تعداد زیادی میم کوین به فضای بازار کریپتو وارد شد و توانست به محبوبیت خوبی دست یابد و در طولانی مدت نیز بر ارزشمندی آن افزوده شد. در ابتدای معرفی و حضور این ارزها در بازار، به عنوان نوعی سرگرمی در نظر گرفته می شدند و نردهای رمزگذاری شده شروع به ایجاد فورک هایی نمودند، ولی مدتی بعد که میم کوین یا همان دوج کوین، قابلیت های خود را به خوبی نشان داد، فورک ها روشی برای ساخت یک نسخه جدید از بلاک چین ایجاد کردند. این تبدیل نسخه توسط سرمایه گذاران انجام شد. سایر میم کوین ها مشابه شیبا، توانسته اند با جذب سرمایه گذاران بلند مدت به عنوان یک ارز بلند مدت در نظر گرفته شوند.

میم کوین و شیبا از پیشگامان حوزه سرمایه گذاری بر روی میم کوین ها محسوب شده و به عنوان رقیبان یکدیگر به فعالیت می پردازند و هر دوی این ارزهای دیجیتال، توانستند مسیر را برای رشد سایر میم کوین ها باز نمایند.

جذابیت و کارایی و نگاه به آینده در دنیای ارز های دیجیتال باعث شده که، بسیاری از چهره های مشهور و کارآفرینان مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مالک دالاس ماوریکس، مارک کوبان، رپر اسنوت نیز از دوج کوین حمایت کنند که در به شهرت رسیدن این ارز، نقش اساسی داشته اند.