انواع سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال

معرفی انواع سفارش های خرید و فروش ارز دیجیتال

در صرافی آنلاین ارز دیجیتال روش های مختلفی برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتال وجود دارد که کاربران با توجه به نیاز و شرایط خود، نیاز به انتخاب آنها برای معامله گری دارند. برخی از این انواع سفارش خرید و فروش می‌تواند چند دستورالعمل را در قالب یک دستورالعمل اجرا کند.

هر یک از انواع سفارش خرید و فروش در صرافی های ارز دیجیتال دارای ویژگی هایی هستند که شما به عنوان معامله‌گر این بازار و برای موفقیت و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال نیاز دارید تا با انواع سفارش خرید و فروش در صرافی های ارز دیجیتال آشنا شوید. پیشنهاد می شود تا پایان مقاله با ماه همراه باشید تا با انواع سفارش های خرید و فروش و امکانات و ویژگی هایی که هر یک از این روش های خرید و فروش برای معامله‌گران ایجاد می‌کنند، آشنا شوید.

انواع سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال

روزانه میلیارد ها دلار در صرافی های ارز دیجیتال بین معامله‌ گران خرید و فروش انجام می ‌شود، که ممکن است هر کدام از معامله‌گران این بازار از یک روش متفاوت موجود در صرافی ‌ها برای خرید یا فروش استفاده کرده باشد. برخی از مهمترین انواع سفارش خرید و فروش در صرافی های ارز دیجیتال به شرح زیر هستند. که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

سفارش بازار  market order

یکی از ساده ترین و رایج ترین انواع سفارش خرید و فروش می‌ باشد که در آن خریدار قصد دارد ارز مورد نظر را خیلی سریع و به قیمتی که در حال حاضر در حال معامله شدن است، خریداری کند. همچنین در این سفارش یک جمله معروف وجود دارد که خریدار می‌ گوید: من این ارز را به بهترین قیمت فعلی می ‌خرم و در واقع منظور از بهترین قیمت، همان کمترین قیمت است. در واقع طی این نوع سفارش شما می ‌توانید طی کوتاه ترین زمان ممکن ارز مورد نظر خود را خریداری کنید و به همین دلیل است که به سفارش سریع، معروف است.

این نوع سفارش به دلیل سادگی و راحتی که دارد در بین معامله گران ارز دیجیتال، کاربرد بیشتری دارد و معمولا دسته taker از این نوع سفارش استفاده می ‌نمایند.

سفارش  limit order

سفارش limit order، پس از سفارش بازار از پرکاربردترین انواع سفارش های خرید و فروش محسوب می شود. در حالت سفارش limit order سفارش دهنده یک قیمت مشخص را برای خرید یا فروش ثبت می‌ کند و معامله فقط زمانی انجام می ‌شود که قیمت به آن نقطه قیمتی مشخص شده برسد. در حالی که سفارشات بازار بلافاصله پس از اقدام معامله‌ گر اجرا می‌شوند، ولی سفارش limit order زمانی انجام ‌م ی‌شود که قیمت از قبل تعیین شده در order book وجود داشته باشد که در اصل قیمتی بهتر از قیمت فعلی بازار است.

به عنوان مثال، شما تصور دارید که قیمت بیت کوین قرار است تقریبا 500 دلار ریزش داشته باشد و سفارش خود را توسط limit order ثبت می ‌کنید و قیمت خرید را 500 دلار کمتر از قیمت فعلی قرار می ‌دهید. در صورتی بیت کوین برای شما خریداری می ‌شود که قیمت به 500 دلار کمتر از قیمت فعلی برسد و در غیر این صورت، این خرید برای شما انجام نخواهد شد.

با استفاده از سفارش limit order دیگر نیازی نیست معامله‌ گران مرتبا بازار را چک کنند تا در نقطه قیمتی مناسب ورود کنند، زیرا از قبل سفارش خود را گذاشته ‌اند. ویژگی مهمی که این سفارش به همراه دارد این است که باعث می ‌شود تا معامله گران بتوانند هیجان و ریسک خود را کنترل کنند.

سفارش  scaled order

یکی دیگر از انواع سفارش خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال سفارش scaled orders به معنای سفارش مقیاس پذیر که از چندین سفارش limit order تشکیل شده است. گاهی ممکن است یک معامله‌ گر برای خرید پله ‌ای و کم کردن میانگین خرید از این روش خرید استفاده کند. یا برعکس ممکن است فروشنده ارز دیجیتالی برای بالا بردن میانگین فروش خود چند سفارش پله ‌ای در قیمت های مختلف برای بالا بردن میانگین فروش خود توسط سفارش scaled orders ثبت کند.

این نوع سفارش گذاری برای نهنگ ها و کسانی که قصد خرید یا فروش های بسیار بزرگ را دارند، انتخاب و استفاده می شود. به عنوان مثال ممکن است یک نهنگی با استفاده از این نوع سفارش گذاری، سرمایه اصلی خود را برای خرید به 10 قسمت کوچک تقسیم بندی نماید با این هدف که هیچ کس متوجه این خرید عظیم و بزرگ نشود. زیرا این خرید ها یا فروش های بزرگ علاوه بر ایجاد نوسان های بزرگ تاثیر روانی زیادی در بازار خواهند داشت، به همین دلیل در خرید یا فروش های بزرگ با مبالغ بالا از این روش سفارش گذاری استفاده می ‌شود تا با استفاده از این روش خرید یا فروش با مبالغ بالا یک سفارش کاملا عادی و نرمال به نظر برسد.

 سفارش اجبار زمانی  Time-In-Force

نوع دیگری از انواع سفارش خرید فروش در ارزهای دیجیتال وجود دارد که می ‌توان آن را به منزله دستورالعملی مهم برای بهینه کردن سفارش limit orders از لحاظ زمانی به شمار آورد که در واقع شما در این نوع سفارش گذاری، مشخص می‌ کنید که یک سفارش limit order تا چه زمانی اعتبار داشته باشد.

این نوع سفارش گذاری در واقع باعث می‌ شود که اگر معامله گری سفارشی ثبت کرده است که آن را فراموش کرده و هنوز اجرا نشده را مدیریت نماید و محدودیت زمانی برای آن قرار دهد. زیرا این سفارش اجرا نشده اگر در زمان فعلی منطقی به نظر نرسد، ممکن است با اجرا شدن، صادر کننده آن متحمل ضرر بزرگی شود و همچنین ممکن است سفارش مورد نظر به طور ناقص اجرا شده باشد که با این نوع سفارش گذاری، می ‌توان به خوبی و با مدیریت زمانی، به سرانجام رساند.

ساده ترین نوع سفارش اجبار زمانی good till cancel  نام دارد. به این معنا که این سفارش باید در دفتر سفارشات باقی بماند تا زمانی که اجرا شود یا توسط صادرکننده سفارش لغو شود.

نوع دیگری از سفارش اجبار زمانی وجود دارد که Immediate-or-Cancel یا اجرای فوری یا کنسل، نام دارد که با اجرای این نوع اجبار زمانی، سفارش صادر شده پس از قرار گرفتن در دفتر سفارشات در صورت اجرا نشدن به طور خودکار سریعا حذف می‌ گردد.

نوع دیگر سفارش اجبار زمانی Fill-or-Kill نامیده می شود که به واسطه این نوع اجبار زمانی، چنانچه سفارشی به دفتر سفارشات اضافه شود و به صورت ناقص اجرا شود، حذف می ‌گردد.

نوع دیگر سفارش اجبار زمانی Day Order می باشد که در صورت اجرا نشدن سفارش تا پایان روز، سفارش به طور خودکار حذف خواهد شد.

نوع دیگر سفارش اجباری good-to-date / time است که به معنای فعال ماندن سفارش تا اجرای کامل آن یا فعال ماندن تا تاریخی که تعیین شده است، می ‌باشد.

سفارش Post-Only

سفارش POST-ONLY معمولا کمترین کاربرد را در بین انواع سفارش خرید و فروش دارار می باشد. زیرا تنها مزیتی که می ‌تواند این نوع سفارش گذاری داشته باشد این است که، منجر به پرداخت کارمزد کمتری از سوی معامله‌ گران خواهد شد.  در واقع این نوع سفارش گذاری باعث می ‌شود یک سفارش خرید یا فروش پس از صادر شدن بلافاصله برای پرداخت کمتر کارمزد اجرا نشود و این نوع سفارش اطمینان حاصل می ‌کند که سفارش فقط زمانی انجام شود که امکان انجام آن در لحظه وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال، اگر یک معامله گر سفارش خریدی را در یک قیمت ثبت نماید که یک سفارش فروش در همان قیمت برای آن وجود داشته باشد بلافاصله آن سفارش انجام خواهد شد. اما اگر از روش POST-ONLY استفاده کند و سفارشات محدود قرار دهد، باعث می‌شود که ان سفارش در لحظه انجام نشود.

البته استفاده از این روش به این بستگی خواهد داشت که شما در دسته makers یا takers  هستید و بایستی به این موضوع توجه داشته باشید که صرافی ها در روش خرید limit order کارمزد کمتری نسبت به market order دریافت می‌ کنند زیرا این market order ها هستند که نقدینگی بازار را تامین می ‌کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309