تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش
بیت کوین کش چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد؟

معرفی رمز ارز بیت کوین کش و تفاوت آن با بیت کوین

تمامی فعالان بازار ارزهای دیجیتال و حتی افرادی که در این حوزه فعالیت خاصی ندارند نیز نام و آوازه ارز بیت کوین را شنیده ‌اند و آن را می شناسند. تقریبا همه ما می دانیم که، بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز ایجاد شده در دنیا، امروزه تا چه حد توسعه و گسترش یافته است.

به دلیل استقبال زیادی کاربران، مشاهده می شود که علاوه بر بیت کوین، سایر رمز ارزهای مهم نیز به این بازار وارد شده اند. یکی از ارزهای دیجیتالی که در دنیای رمز ارزها ارائه و معرفی می شود، بیت کوین کش است که نام آن نیز بسیار جلب توجه می کند و مشابه با نام بیت کوین است.

حال قصد داریم در مورد این رمزارز که دارای تشابه اسمی با بیت کوین است، صحبت کنیم و دریابیم که  بیت کوین کش چه ارتباطی با بیت کوین دارد، آیا این دو رمزارز نیز مشابه و یا کاملا متفاوت از هم هستند؟ چنانچه تمایل دارید در این مورد بدانید پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیت کوین

همانطور که می‌ دانید، بیت کوین با نام اختصاری BTC در سال 2009 توسط یک فرد با تکنولوژی مبتنی بر بلاک چین ارائه شد و توسط آن بود که جهان برای نخستین بار با مفهوم دارایی و اسکنال دیجیتال آشنا شد و سالیان زیادی زمان گذشت تا پذیرش و درک پول‌ دیجیتال، همه‌ گیر شده و اعتماد نسبی و کلی نسبت به ارزهای دیجیتال ایجاد شود.

در واقع بیت کوین نخستین رمزارز ارائه شده است و تا به امروز توانسته رتبه یک را در بین ارزهای دیجیتال داشته باشد و ارزشمندترین و سرآمدترین آنها نیز می باشد.

بیت کوین کش

اگر چه رمز ارز بیت کوین تا به همین لحظه نیز بسیار مهم و ارزشمند است ولی باید گفت که با تمام سرآمد بودن‌ هایش، دارای نقاط ضعف بود که باعث شد تیم توسعه ‌دهنده آن، به فکر طراحی انشعابی جدید از آن شوند. این موضوع باعث خلق و ایجاد رمز ارز بیت کوین کش Bitcoin Cash با نام اختصاری BCH  در آگوست سال 2017 از طریق فرآیند هارد فورک شد و پا به بازار نهاد.

در  واقع باید گفت که، هر دوی بیت کوین و بیت کوین کش، در شمار ارزهای دیجیتال محبوب هستند و بیت کوین کش، برگرفته و توسعه ‌یافته رمز ارز بیت کوین می باشد که با هدف بهبود و ارتقا و رفع مشکلات بیت کوین به وجود آمده است و در حقیقت، انشعابی از بیت کوین است و از برخی جهات و جنبه ها دارای شباهت ‌ها و تفاوت ‌هایی با یکدیگر هستند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شباهت ها و تفاوت های بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین کش نسخه بهبود یافته و ارتقا یافته ای از بیت کوین است، با این‌ وجود هر دوی آنها نیز به منزله ارز دیجیتال مجزا محسوب می شوند و دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود هستند.

شاید بتوان به صراحت بیان نمود که بیت کوین کش از بسیاری از جنبه‌ ها نسبت به بیت ‌کوین برتری دارد و در کل فلسفه خلق بیت کوین کش نیز همین موضوع است. ولی با این‌ وجود، هنوز بیت کوین یکه ‌تاز بازار بوده و ارزشمندترین کوین محسوب می شود.

اگر بخواهیم ویژگی های همسان و شباهت های آنها را بیان نماییم باید بگوییم که، هر دوی این ‌ها ارز دیجیتال و یک پول الکترونیکی همتا به همتا هستند، حداکثر عرضه هر دو رمزارز 21 میلیون است و برای انجام معامله نیاز به ‌واسطه و شخص ثالث ندارند. در عین حال باید گفت که، این دو رمز ارز دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند که در ادامه آنها را بیان می داریم.

هزینه نقل و انتقالات: در بیت کوین کش، هزینه نقل و انتقالات مالی کمتر از بیت کوین است که همین امر نشان دهنده توسعه این رمزارز است.

کارمزد دریافتی: در بیت کوین کش، میزان کارمزد دریافتی نسبت به بیت کوین کمتر است که عاملی مهم بوده و یک مزیت محسوب می ‌شود.

سرعت معاملات: سرعت معاملات در بیت کوین کش سریع ‌تر از بیت کوین است، در حالی که سرعت کم تراکنش ‌ها در بیت کوین، یک چالش و معضل اساسی است.

نحوه استخراج: استخراج بیت کوین به نسبت بیت کوین کش، دشوارتر است.

ارزش بازاری: ارزش برند و مقبولیت بیت کوین نسبت به بیت کوین کش در نزد سرمایه ‌گذاران بیشتر است و از این منظر باید گفت که بیت کوین، برتر از بیت کوین کش است.

در واقع ارزش زیاد بیت کوین چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر برند باعث توسعه و گسترش مداوم آن شده است. هر یک از سرمایه ‌گذاران ترجیح می دهند که بر روی بیت کوین سرمایه ‌گذاری نمایند. از آنجایی که بیت کوین کش هنوز آینده مبهمی دارد، معمولا سرمایه گذاری در آن برای بازه های زمانی کوتاه‌ مدت انجام می شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309