منظور از ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟

ترید روزانه در بازار ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

با وجود نوسانات موجود در قیمت دارایی ها،  معمولا معامله گران از آن استفاده نموده و روزانه درگیر فعالیت های خرید و فروش متعدد و مکرر برای کسب سود می شوند. منظور از ترید روزانه، روشی است که سرمایه گذاران، معاملات مختلفی را در یک روز انجام می دهند و هدف از انجام آن این است که از طریق تغییرات جزئی قیمت، کسب سود نمایند.

معامله گران بازارهای ارزهای دیجیتال می توانند سود زیادی را از ترید روزانه خود کسب کنند و انجام چنین معاملاتی در بازار ارز دیجیتال، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، برای آشنایی بیشتر با فرایند ترید روزانه، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

منظور از ترید روزانه ارزهای دیجیتال چیست؟

در گذشته فقط افرادی که صاحب کسب و کارهای تجاری بزرگ در بازارهای مالی بودند، می توانستند در این بازار سرمایه گذاری کنند اما با پیشرفت اینترنت، امکان معامله برای تمامی افراد امکان پذیر شد. در این راستا بود که ترید روزانه جایگاه خوبی در بین کاربران بازارهای مالی همچون بازار ارز دیجیتال یافت.

همان طور که از نام آن مشخص است، ترید روزانه در طول روز و در بازه های زمانی بسیار کوتاه انجام می شود. البته باید در نظر داشته باشید که انجام ترید روزانه نیاز به درک و شناخت کافی داشته و سرعت عمل و تصمیم گیری و زمان شناسی صحیحی را می طلبد و آن دسته از افرادی که می خواهند به صورت روزانه اقدام به انجام معامله کنند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای انجام تریدهای روزانه باید یک استراتژی روزانه داشت. اگر چه که این استراتژی روزانه می تواند پتانسیل سود بالایی داشته باشد ولی با ریسک بالایی همراه می باشد.

توصیه می شود که کاربران مبتدی در زمان انجام چنین معاملاتی کاملا محتاط باشند و به صورت کاملا برنامه ریزی شده عمل کنند. تنها در صورتی که توانایی این را دارید که به مدت طولانی پشت سیستم نشسته و نوسانات بازار را به درستی و با دقت بررسی کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن درست ترین تصمیم را اتخاذ کنید، به کارگیری این نوع استراتژی می تواند برای شما مناسب بوده و یک معامله پرسودی را ایجاد نماید.

استراتژی رایج برای ترید روزانه ارزهای دیجیتال

اسکالپینگ

از استراتژی های رایج در بازارهای مالی روزانه، می توان به اسکالپینگ اشاره کرد. در این روش تریدر در یک بازه زمانی کوتاه مدت، اقدام به معامله کرده و به سرعت از آن خارج می شود. از آنجایی که نوسانات در بازار ارز دیجیتال، زیاد مشاهده می شود، معامله گران می توانند بر روی سودهای کمتر و کوچکتر تمرکز نموده و در نهایت، با جمع تمامی این سودها، مبلغ قابل توجهی را به دست آورند.

در نظر داشته باشید که استفاده از این روش برای کاربران مبتدی توصیه نمی شود، زیرا نیاز به مدیریت ریسک بسیار بالایی دارد و بهتر است با مدتی فعالیت و کسب تجربه کافی، از این روش استفاده نمایند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

معامله در محدوده نوسان

استراتژی معاملات در محدوده نوسان، نیاز به یک کانال نوسان قیمتی دارد. تریدر از طریق این کانال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، می تواند کسب سود کند. البته این استراتژی ممکن است ساده باشد اما تریدر برای انجام چنین معاملاتی باید سطوح حمایت و مقاومت را به خوبی تحلیل کرده و از این طریق نیز بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام معامله را تشخیص دهد.

بررسی عوامل مهم جهت انجام ترید روزانه ارزهای دیجیتال

با این وجود که تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارند، ولی باید گفت که تمامی این ارزها برای سرمایه گذاری مناسب نیستند. به همین دلیل تاکید می شود تا تریدر قبل از اقدام به انجام هر معامله، استراتژی مناسب را در جهت انجام معامله اتخاذ نماید. برای داشتن استراتژی های معاملاتی، بایستی تریدر با انواع تحلیل های بازار ارزهای دیجیتالی آشنا باشد. اینکه بتوان بهترین ارز دیجیتال را برای ترید روزانه انتخاب کرد، عملا امکانپذیر نیست. اما در ادامه به بررسی برخی از فاکتورهایی که می توان برای ترید روزانه در نظر گرفت، می پردازیم.

وایت پیپر : وایت پیپر منبعی است که در آن می توانید تمامی توضیحات مربوط به ارز دیجیتال را مشاهده نمایید و بدین طریق به اطلاعات و آمار مورد نیاز برای انجام معامله بهتر، دست یابید.

ارزش بازار: از دیگر فاکتورهایی که باید در انجام معاملات روزانه به آن توجه کافی مبذول دارید، ارزش بازار ارز دیجیتال است. زیرا با در نظر داشتن ارزش بازار ارز دیجیتال، سرمایه گذاران یک دید کلی از روند بازار در اختیار خواهند داشت.

سرمایه در گردش: سرمایه در گردش به تعداد واحدهای ارز دیجیتالی گفته می شود که به صورت عمومی عرضه می شود.

عرضه کل ارز دیجیتال: تمامی ارزهای دیجیتال به صورت محدود عرضه می شوند و تنها تعداد بسیار کمی از ارزهای دیجیتالی وجود دارند که تعدادشان نامحدود است. عرضه کل ارز دیجیتال، به تعداد دارایی های دیجیتالی که از قبل در گردش هستند و همچنین ارزهای دیجیتال تازه استخراج شده در بازار نیز گفته می شود.

حجم معاملات:  منظور از حجم معاملات، همان تعداد ارزهای دیجیتالی معامله شده در یک بازه زمانی است. حجم معامله در بازار می تواند به عنوان شاخص مهمی در بازار ارز دیجیتال در نظر گرفته شود. چرا که افزایش رشد بازار با افزایش حجم در بازار، ارتباط مستقیم دارد.

توجه داشته  باشید، از آنجایی که ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک ارز ارزشمند و محبوب شناخته شده و معروف است، اغلب افراد تصور می کنند که باید تنها از آن به عنوان ترید روزانه استفاده کرد. در صورتی که می توان از سایر انواع ارزهای دیجیتال موجود در بازار مانند کاردانو، اتریوم، بیت کوین کش نیز استفاده نموده و بدین ترتیب به سود مورد نظر از چنین معامله ای دست یافت.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309