خرید ارز دیجیتال

چه اقداماتی را برای خرید ارزهای دیجیتال انجام دهیم؟

افرادی که با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی دارند و مجذوب ماهیت جذاب آن هستند، تمایل دارند تا میزان مشخصی از سرمایه خود را وارد بازار نموده و به فعالیت ومعامله گری در آن بپردازد.

برای ورود و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی مانند اینترنت پرسرعت، کیف پول دیجیتال و یک صرافی معتبر نیاز است.  در ادامه به تفصیل در مورد هر یک از موارد ذکر شده و  آنچه که برای خرید ارز دیجیتال، مورد نیاز است نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود.

مرحله یک: لزوم دسترسی به اینترنت پرسرعت

در ابتدا باید بدانید که شما برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ارزهای خود حتما باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. دلیل تاکید بر سرعت بالا از آن جهت است که در صورت عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت، انتقال اطلاعات و تراکنش های معاملاتی شما در زمان مناسب و با قیمت تعیین شده، قابل انجام نخواهد بود و شما خرید و فروش های مناسبی را نخواهید داشت.

مرحله دوم: داشتن یک کیف پول دیجیتال

هر یک از شما برای نگهداری دارایی ‌های خود و ارز فیات، نیاز به یک حساب در بانک دارید. به همین ترتیب، کیف پول ارز دیجیتال نیز مانند یک حساب بانکی عمل نموده و شما برای ارسال، دریافت و نگهداری ارزهای دیجیتالی که خریداری میکنید نیز به آن نیاز خواهید داشت.

بنابراین، اولین قدم برای شروع فعالیت مطمئن در این بازار، انتخاب یک کیف پول معتبر برای نگهداری دارایی‌ های دیجیتال شما است. سعی کنید با توجه به هدف و میزان سرمایه‌ خود یکی از انواع کیف پول ‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هر کدام از کیف پول‌ هایی که انتخاب کردید را از یک منبع معتبر تهیه کنید.

در نظر داشته باشید که هر کیف پول، گروهی از ارزهای دیجیتال را حمایت می ‌کند و شما باید پیش از انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول خود مطمئن شوید که کیف پول شما، ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید نیز پشتیبانی می‌ کند و شما می ‌توانید یکی از انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال را که شامل کیف پول سخت افزاری، کیف پول کاغذی، کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایل و کیف پول آنلاین می باشد را با توجه به نوع فعالیت و سرمایه گذاری های خود تهیه کنید.  در ادامه هر یک از این انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال نیز معرفی شده اند.

کیف پول سخت افزاری: این کیف پول ‌ها یک ابزار سخت افزاری هستند که مشابه فلش مموری ‌ها می باشند. اگر دارایی‌ های زیادی دارید و قصد دارید سرمایه‌ گذاری بلند مدت داشته باشید، انتخاب یک کیف پول سخت افزاری گزینه مناسبی خواهد بود..

کیف پول کاغذی: این نوع از کیف پول به شما اجازه می ‌دهد که  از کلیدهای عمومی و خصوصی که عملکرد شماره حساب در حساب بانکی شما را دارند، پرینت بگیرید. به این صورت که، کاغذ پرینت گرفته شده به عنوان کیف پول شما عمل خواهد نمود. از آنجایی که نگهداری کاغذ ساده نبوده و از اطمینان کافی برخوردار نیست، بنابراین استفاده از این نوع کیف پول، توصیه نمی شود.

کیف پول دسکتاپ: این نوع از کیف پول ها به منزله برنامه ‌های کامپیوتری هستند که  شما می ‌توانید به راحتی آنها را از منابع معتبر دانلود نموده و در اختیار داشته باشید. معمولا کیف پول‌ های دسکتاپ رایگان هستند. زمانی که قصد سرمایه گذاری با مبالغ هنگفت را ندارید، می توانید از کیف پول ‌های نرم افزاری استفاده نمایید.

کیف پول موبایل: کیف پول ‌های موبایل، در واقع همان اپلیکیشن ‌های موبایلی هستند که  برای داشتن آنها، باید از منابع معتبر دانلود نمایید و به راحتی و به سرعت در دسترس شما قرار خواهند گرفت. یکی از محبوب ترین و شناخته ‌شده ترین انواع آن، کیف پول تراست است که در نسخه‌ های اندروید و آی او اس نیز ارائه شده است.

کیف پول آنلاین: کیف پول ‌های آنلاین بر روی فضای ابری اجرا می ‌شوند و مشابه با گوگل درایو عمل نموده و این امکان را فراهم می کنند که بر روی هر سیستمی و از هر کجایی که هستید به آن دسترسی داشته باشید. اما این نوع کیف پول‌ ها بسیار برای هکرها وسوسه انگیز هستند و همواره با خطر حمله و هک شدن مواجه هستند، بنابراین استفاده از آنها خیلی توصیه نمی شود.

مرحله سوم: انتخاب صرافی آنلاین ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال به زبان خیلی ساده، یک بستر و پلتفرمی است که به شما امکان خرید، فروش و تبدیل ارزها را می ‌دهد. البته  در نظر داشته باشید که هر یک از صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال، در قبال خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهند، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می ‌کنند که به منزله پرداخت هزینه برای شما بوده و باید آن را در نظر داشته باشید. هر صرافی با توجه به امکانات و خدمات خود، مبلغی را به عنوان کارمزد در نظر می گیرد که با دیگری متفاوت است، بنابراین در هنگام انتخاب صرافی به میزان کارمزد آن توجه نمایید.

برای فعالیت و خرید و فروش دارایی های دیجیتال، تنها کافی است وارد وب سایت صرافی آنلاین شده، مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید و پس از آن به انجام معاملات خود بپردازید.