ارز دیجیتال چنده؟

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت ارزهای دیجیتال

یک موضوع مهم در مورد بازار ارزهای دیجیتال این است که همچون سایر بازارها، متاثر از شرایط و عوامل اقتصادی و سیاسی و خبرهای روز جهانی است. در واقع عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت لحظه ‌ای رمز ارزها اثرگذار می باشند که شناخت و بررسی هر یک از این عوامل می تواند شما را در انجام یک معامله خوب یاری نماید.

برخی از منابع و سایت‌ ها با ارائه قیمت روز ارزها، مقایسه قیمت ‌ها و نمودارهای مربوط به آن ‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به عرضه اولیه آنها، این امکان را در اختیار معامله‌ گران قرار می‌ دهند که با استفاده از اطلاعات مفید و کاربردی، وارد معامله شوند.

در ادامه می خواهیم عوامل مختلفی که بر روی قیمت رمز ارزها اثر گذار هستند را بررسی کنیم. توصیه می شود که هر یک از آنها را به دقت مطالعه نموده و برنامه معاملاتی تعیین شده خود را بررسی کنید، در نهایت با توجه به قیمت اعلام شده، اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم؟ 

بررسی میزان عرضه و تقاضا

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ارزهای دیجیتال، میزان عرضه و تقاضای آن است که در واقع نقش بسیار مهمی دارد. به این معنا که هر چه میزان تقاضا بیشتر باشد به همان اندازه، میزان قیمت نیز افزایش می یابد و در حالت عکس، با کاهش تقاضا، میزان قیمت نیز کاهش می یابد. به عبارتی می توان گفت که رابطه معکوس دارند.

بررسی میزان هزینه‌

هزینه اصلی تولید رمز ارز، به منزله درآمد و یا پاداش ماینرهای ارزهای دیجیتال می باشد که توسط شبکه و از طریق رمز ارز بومی پرداخت می ‌شود.

توجه به محدودیت منابع

محدود بودن میزان ارزهای دیجیتال در هر بلاکچین باعث می ‌شود تا به دلیل محدودیت منابع، ارزش دارایی مورد نظر افزایش یابد.

بررسی کارمزد تراکنش ‌ها

این موضوع را مدنظر داشته باشید که هر اندازه کارمزد تایید تراکنش ‌ها افزایش یابد باعث افزایش ارزش رمز ارزها می‌ شود و در صورت عجله معامله‌ گر برای تایید تراکنش، مبلغ کارمزد به ماینر پرداخت می ‌شود

لزوم توجه به قوانین و مقررات

طی سالیان گذشته تلاش دولت ‌ها بر این امر بوده که مقرراتی را درباره بازار ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند. از این رو، هر اندازه که قوانین وضع شده سختگیرانه تر اعمال شود باعث کاهش و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال نیز خواهد بود.

بررسی دیدگاه فعالان و سرمایه گذاران بازار

بارها مشاهده شده که به دلیل اظهار نظر و یا مصاحبه و توییت زدن افراد مشهور و تأثیرگذار، قیمت ارزهای دیجیتال دچار تغییراتی شده است. به صورتی که اگر اظهار نظر ارائه شده توسط آن فرد مثبت باشد، سبب رشد و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال  و در صورت منفی بودن، سبب سقوط آن خواهد شد.

اهمیت نقش رسانه ‌ها

هر اندازه که رسانه ‌ها زمان بیشتری را برای معرفی و آموزش ارز دیجیتال صرف کنند، شناخت مردم نسبت به این بازار افزایش ‌یافته و تمایل به سرمایه ‌گذاری در آن نیز بیشتر می ‌شود. در نظر داشته باشید که با افزایش تقاضا، قیمت نیز افزایش می‌ یابد.

فرایند فعالیت سرمایه ‌گذاران اصلی

سرمایه‌ گذاران اصلی  و فعال بازار و یا همان نهنگ‌ ها، در واقع افراد و موسساتی هستند که  با سرمایه بسیار زیاد وارد بازار شده و فعالیت می کنند. هر یک از آنها می ‌توانند با سرمایه‌ گذاری مبالغ بالا و یا فروش کل سرمایه خود بر قیمت ‌ها اثرگذار باشند.

پیگیری خبرهای روز

به دلیل قدرت بسیار زیاد رسانه و سرعت‌ بالای انتشار اخبار اقتصادی، هرگونه خبر و گزارشی درباره این بازار بر قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین یکی از مهم ترین موارد برای ورود و فعالیت در بازار، پیگیری و آگاهی از اخبار بازار است.

رقابت بین انواع رمز ارزها

توجه داشته باشید که همواره با ورود ارز دیجیتال جدید، در صورتی ‌که رمز ارز تازه ‌وارد از فناوری مشابهی که از قبل در میان سایر رمز ارزها وجود دارد استفاده ‌کند، باعث افزایش قیمت خواهد شد.

فعالیت موفقیت آمیز در بازار ارزهای دیجیتال

از مهم ترین عوامل برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال، شناخت و آگاهی بیشتر و بیشتر در مورد آن است و توجه داشته باشید که به‌ کارگیری تحلیل‌ های تجاری نیز برای موفقیت در بازار رمز ارزها بسیار اهمیت دارد. سعی کنید آموزه های لازم را دریافت نموده، مهارت خود را افزایش دهید و به تحلیل و بررسی امور متفاوت بپردازید تا بتوانید فرصت ‌های مناسب را به راحتی بیابید و معامله ای موفق و رضایت بخش داشته باشید.

یکی از آموزه ها، شناخت تحلیل  بنیادی است که  بر اساس آن، هر یک از سرمایه گذاران باید تمام جوانب را در نظر گرفته و تنها به تعداد محدودی از عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازار اعتماد نکنند. در نظر داشته باشید که با اجرایی کردن تحلیل بنیادی متوجه می شوید که آیا یک دارایی به‌ درستی ارزشگذاری شده است یا خیر. این ماجرا به شما کمک می ‌کند که تصمیم ‌های بهتری بگیرید.

موضوع دیگری که برای انجام معاملات باید از آن شناخت کافی داشته باشید، تحلیل تکنیکال یا یک فن مبتنی بر معیارهای اندازه‌گیری است. تحلیل تکنیکال برخلاف تحلیل بنیادی تنها به تحرکات قیمت بازار توجه دارد. تحلیل تکنیکال از مدل ‌سازی ریاضی و علم آمار استفاده می شود و کارایی بسیار زیادی در روند خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارد. شما می ‌توانید با استفاده از تحلیل تکنیکال، الگوها، روند و احساسات بازار را درک کنید. برای این امر باید فاکتورهای مختلفی مانند میزان تقاضای ارز دیجیتال در گذشته و حال، داده‌ ها و اطلاعات موجود از  قیمت و حجم معاملات، سازمان‌ های نظارتی و روند عملکردی اخیر را به دقت بررسی نمایید. در این صورت می توانید به درک صحیحی از تحرکات قیمت بازار دست یابید. بنابراین هر یک از تحلیلگران بازار، ممکن است از تکنیک ‌های کمی و کیفی برای ارزیابی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری استفاده نمایند.

شما نیز می توانید با شرکت در دوره های آموزشی و دریافت آموزه های لازم در مورد هر یک از  تحلیل‌ های بنیادی و تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال، تصمیمات قابل ‌اعتمادتری را اتخاذ نمایید و بدین ترتیب معاملات موفقیت آمیز بیشتری را داشته باشید.