صرافی ویننس

نکات مهمی که برای خرید ارز دیجیتال باید بدانید

به تازگی افراد زیادی مجذوب ورود و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال شده اند، زیرا یک دنیای جذاب و جدید است که امکان کسب سود فراوان از آن برای همگان امکان پذیر است.

چنانچه شما نیز همچون سایر افراد، قصد دارید تا فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را شروع کنید و وارد این دنیای هیجان انگیز شوید، توصیه می شود که با شرکت در یک کلاس آموزش ارز دیجیتال چه به صورت حضوری و یا آنلاین اطلاعات خود را در خصوص ماهیت ارزهای دیجیتال، تحلیل نمودارهای قیمتی و دیگر موارد مورد نیاز افزایش دهید تا بتوانید به میزان مهارت کافی رسیده و تشخیص دهید که کدام رمزارز را در چه زمانی و با چه قیمتی بخرید و به فروش برسانید.

خرید ارز دیجیتال

این  موضوع را در نظر داشته باشید که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به حضور فیزیکی در هیچ مکانی ندارید، زیرا مانند ماهیت ارزهای دیجیتال، خرید و فروش و معاملات آن نیز وابسته به اینترنت و دنیای دیجیتال است. نکته مهم در این زمینه این است که برای خرید ارزهای دیجیتال، ممکن است چندین راه پیش پای شما وجود داشته باشد که اصلا نباید روش‌ های نامتعارف را انتخاب کنید. به عنوان مثال، حتی برای خرید ارزهای دیجیتال شناخته شده نیز هرگز به سراغ کانال های تلگرامی و گروه های ناشناخته  نروید، بلکه تنها از طریق صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام نمایید.

این موضوع را همواره در نظر داشته باشید که بهترین جایی که می‌ توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را  با اعتماد و اطمینان خریداری کنید، صرافی آنلاین ارز دیجیتال است.

این موارد را پیش از ورود به بازار ارز دیجیتال، فرا گیرید

تحلیل بازار

برای خرید یک ارز دیجیتال باید بتوانید ابتدا نمودار آن را تحلیل کنید تا به سود  مورد نظر خود در بازار ارزهای دیجیتال برسید. برای این منظور نیاز است که حتما به دو نوع تحلیل تکنیکال و بنیادی مسلط باشید و از آن استفاده نموده و به موفقیت های خوبی دست یابید. در ادامه در مورد این دو نوع تحلیل توضیحاتی ارائه شده است.

تحلیل تکنیکال

برای انجام تحلیل تکنیکال شما با استفاده از یک سری الگو و ابزار و پیاده‌ سازی آن بر روی نمودار قیمتی، آینده ‌ی قیمت رمز ارز را پیش ‌بینی می‌ کنید. به آن معنا که، با توجه به سابقه فعالیت ارز دیجیتال، عملکرد آینده‌ ی آن را حدس می ‌زنید و اقدامات لازم را بر آن اساس انجام می دهید که به شما در کسب سود کمک خواهد کرد.

تحلیل بنیادی

افرادی که قصد سرمایه‌ گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، باید توجه ویژه ‌ای به تحلیل بنیادی رمزارز داشته باشند. رمز ارزها زمانی که معرفی می ‌شوند یک وایت پیپر را هم ارائه می ‌دهند که در آن به توصیف اهداف و موارد بنیادی رمز ارز می ‌پردازند، شما با مطالعه وایت پیپر و کسب اطلاعات پیرامون رمزارز مورد نظر می‌ توانید تحلیل بنیادی را انجام دهید.

سرمایه گذار ارز دیجیتال

معمولا کسانی که یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و بدون در نظر داشتن صعود و نزول مقطعی آن، رمزارز را برای مدت طولانی نگه‌ داری می ‌کنند و زمانی که قیمت آن افزایش یافت، سود کسب می‌ کنند به عنوان سرمایه گذار ارزهای دیجیتال شناخته می‌ شوند. این افراد معمولا سود بسیار خوبی را از بازار به دست می آورند.

معامله گر ارز دیجیتال

افرادی که معاملات خود را برای مدت طولانی باز نگه نمی ‌دارد و با انجام معاملات بیشتر در کوتاه مدت، سعی در کسب سود دارند به عنوان معامله گر یا تریدر ارزهای دیجیتال  شناخته می شوند.

ساعت انجام معاملات

امکان انجام معامله در ۲۴ ساعت شبانه روز و در تمام روزهای هفته وجود دارد و در برخی ساعات نیز انجام معامله به خاطر نقدینگی بالاتر، راحت‌ تر است. شما با توجه به رفتار ارز دیجیتالی که قصد معامله بر روی آن را دارید، باید بهترین زمان را انتخاب کنید.

نوسانات بازار 

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و همانطور که ممکن است سود خوبی را کسب کنید، احتمال ضرر و زیان نیز وجود دارد. بهتر است پیش از ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال به دقت نمودارهای قیمتی را بررسی کنید. کسانی که تصور می ‌کنند بدون کسب دانش و تنها با انجام معامله می ‌توان سودهای هنگفت کسب کرد، به سود مورد نظر خود نخواهند رسید، زیرا نیاز به دانش و مدیریت سرمایه دارند.

انتخاب بهترین رمز ارز

بازار ارز دیجیتال دارای تعداد بسیار زیادی از انواع ارزها می باشد و روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده می ‌شود. بررسی تمام ارزهای دیجیتال  امکان پذیر نیست و نیازی هم به آن احساس نمی شود. در حال حاضر بیت کوین، اتریوم، کاردانو، تتر نیز چهار مورد از ارز های دیجیتال مورد توجه بازار هستند. اگر چه که این ترتیب ممکن است دچار تغییر شود. برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و انتخاب آن، بهتر است معاملاتی بر روی ارزهای دیجیتال شناخته شده و موجود در بازار داشته باشید، به خوبی بررسی کنید و آن نوع از ارزهای دیجیتال را که حجم معاملاتی نسبتا بالایی دارند و در رتبه ‌های بالاتر قرار دارند را انتخاب کنید.

 آیا امکان کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی جهانی است که افراد زیادی از سراسر دنیا با سطوح مهارتی مختلف در آن فعال هستند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار غیرمتمرکز است، دولت یا سازمان خاصی بر روی آن کنترل ندارد که یکی از ویژگی های خوب این بازار محسوب می شود. در عین حال، این عامل باعث شده که سودجویان و کلاه ‌برداران از ناآگاهی برخی از کاربران بازار استفاده نموده و سرمایه‌ ی آنها را از بین برده و سود هنگفتی کسب کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از درگیری با کلاه ‌برداران و سودجویان، به خصوص برای افراد کم تجربه و تازه وارد به بازار، این است که  دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند، از منابع معتبر برای دسترسی به پلتفرم و ابزار مورد نیاز خود استفاده نموده و اطلاعات خود را در اختیار شخص یا سازمانی دیگر قرار ندهند. کسب مهارت های لازم می تواند شما را به یک معامله گر حرفه ای تبدیل نموده و سودهای خوبی را به همراه داشته باشد.