شیبا اینو و دوج کوین

آشنایی با شیبا اینو، میم کوین محبوب ژاپنی

در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است همواره شاهد عرضه یک یا چند نوع رمزارز یا توکن جدید باشیم که هر یک از این ارزهای جدید، با اهداف مشخص و متفاوت طراحی شده و روانه بازار می شوند. برخی از آنها ممکن است با رشدی حداقل و برخی دیگر با بیشترین رشد همراه بوده و  خیلی زود قیمت ‌شان به طرزی باور نکردنی رشد نموده و بسیار محبوب و ارزشمند می شوند.

با توجه به این موضوع که به خوبی در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می شود، یکی از ارزهایی که توانسته سر و صدای زیادی به پا کند و مورد توجه قرار گیرد، ارز دیجیتال شیبا اینو است.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو یک ارز دیجیتال جدید است که شباهت بسیار زیادی با دوج کوین دارد که یکی از رمز ارزهایی است که به هایپ و هیجان فراوانی وارد بازار شد و توانست در بازه ای از زمان، رشد قابل توجهی را تجربه کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) با نام اختصاری SHIB یک توکن جدید در بازار است که مانند دوج کوین، یک میم کوین محسوب می‌ شود. هر دو ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو از نژاد سگ شیبا اینو برای نماد خود استفاده کرده ‌اند، اما مسیر هر یک از این دو با هم متفاوت است.

ارز دیجیتال شیبا اینو در صرافی غیرمتمرکز خود به نام Shiba Swap فهرست شده و به عنوان یک توکن تشویقی در این پلتفرم به کاربران اهدا می ‌شود. این پلتفرم ۵۰ درصد از تمام موجودی خود را در یونی ‌سواپ قرار داده است و دیگر توکن‌ های باقی مانده را در اختیار ویتالین بوترین، خالق اتریوم قرار داد. عجیب به نظر می‌ رسد اما هدف سازنده این توکن، نشان دادن حسن نیت خود و ایجاد یک بازار عادلانه بوده است.

بوترین با تأکید بر سخاوتمندی جامعه‌ های توکن ‌هایی که از سگ در نشان خود استفاده کرده‌اند، دلیل کار خود را اینگونه توضیح داد: «من واقعاً تحت تأثیر رفتار جوامع توکن‌ هایی که از سگ در نشان خود استفاده کرده ‌اند، در کمک ‌های مالی اخیر آن ‌ها قرار گرفتم. بسیاری از این افراد نشان داده ‌اند که علاوه بر تمرکز بر سود خود، به بهبود شرایط جهانی نیز علاقه‌ مند هستند. من از همه کسانی که صادقانه این کار را انجام می ‌دهند، حمایت می‌ کنم.»

شیبا اینو چگونه کار می کند؟

در حقیقت شیبا اینو یک آزمایش در جوامع خودجوش غیرمتمرکز است. به گفته سازنده این ارز دیجیتال، کاربران می ‌توانند میلیاردها یا حتی تریلیون‌ ها از این توکن را هولد کنند. این ارز دیجیتال که ابتدا با نام DogeCoin Killer ایجاد شده بود، بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم عمل می ‌کند.

سازنده شیبا اینو کوین، برای عرضه این توکن از صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز خود یعنی ShinaSwap استفاده کرده است. این توکن در این صرافی لیست شده و به عنوان یک پاداش به کاربران داده می ‌شود. جالب است بدانید که بر اساس اعلام سازنده این توکن، شیبا اینو اولین پروژه این تیم بوده است. همچنین سازنده این ارز بیان نمود که، تیم توسعه دهنده هیچ گونه توکنی در اختیار ندارد تا بتواند آن را در جامعه شکل گرفته شیبا اینو دامپ کند.

بهتر است بدانید که اکوسیستم شیبا اینو شامل سه نوع توکن به نام های توکن SHIB ،LEASH و  BONE  هستند و تنها توکن شیبا توانسته سر و صدای زیادی را در بازار به راه اندازد و دیگر توکن‌ های این اکوسیستم دارای وضعیت مشخصی نبوده و از آینده درخشانی برخوردار نیستند و نوسان آن‌ ها به شدت بالاست.

چگونگی خرید و فروش شیبا اینو

اگر می ‌خواهید در خرید و فروش توکن ‌های شیبا اینو نقش داشته باشید، نیاز به اتریوم دارید تا آن را در صرافی یونی ‌سواپ با شیبا اینو مبادله کنید. یونی ‌سواپ یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است، جایی که ارزهای رمزنگاری شده در این پلتفرم برای مبادله با اتر یا دیگر توکن ‌های پایه اتریوم، خرید و فروش می ‌شوند. البته با رشد این رمزارز، روش ‌های دیگری هم برای خرید و فروش شیبا اینو موجود است که از طریق صرافی های آنلاین ایرانی نیز می توانید این رمز ارز را خریداری کنید.

برای این که بخواهید توکن ‌های شیبا اینو خود را به رمزارز دیگر تبدیل کنید، باید از یونی‌ سواپ استفاده کنید. زمانی که شیبا اینو خود را به اتریوم تبدیل کردید، توکن‌ های شما به کیف پول اتریومی ‌که متصل به یونی ‌سواپ است منتقل می ‌شوند. سپس می‌ توانید آن ‌ها را به هر صرافی‌ که بخواهید منتقل کنید و یا ارز دیجیتال بخرید و یا با پول های رایج نیز معامله کنید.