برنامه نویسی بلاک چین

آیا می خواهید یک برنامه نویس بلاک چین شوید؟

با کمک قابلیت هایی که فناوری بلاک چین ارائه می دهد می توان به خوبی شیوه مدیریت داده ها را متحول نمود و بدین طریق در دنیای دیجیتال به فعالیت های شایان توجهی پرداخت.

همانطور که میدانید، بلاک چین در ابتدا تنها برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و به ویژه ارز محبوب بیت کوین ایجاد شد و بدین طریق، سطح منحصر به فردی از کاربرپسندی و امنیت را نشان داد و توانست توجه بخش های تجاری و دولتی را به سوی خود جلب نماید، به طوری که امروزه تعداد زیادی از نهادهای دولتی در کشورهای مختلف زیرساخت های لازم برای استفاده از این فناوری را راه اندازی نموده و از آن بهره زیادی می برند و همواره در حال رشد و توسعه است.

با توجه به این موضوع که بلاک چین یک فناوری نوظهور است و به طور مداوم در حال پیشرفت می باشد، انتظار می رود که در سال های آینده پتانسیل های بیشتری را کشف کند. از این روی کاملا منطقی است که به دنبال فرصت های شغلی در این زمینه بود. در این خصوص می توانید به شغل برنامه نویس بلاک چین بیندیشید که ایده ای جذاب و ثروت ساز خواهد بود.

چنانچه به این حوزه علاقه مند هستید و می خواهید در آینده یک برنامه نویس بلاک چین شوید، توصیه می شود که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

برنامه نویس بلاک چین چه کاری انجام می دهد؟

یک برنامه نویس بلاک چین به کار توسعه و پیاده سازی یک بلاک چین دیجیتال برای ارائه راه حل هایی برای مجموعه داده ها یا فناوری می پردازد و در واقع وظیفه اصلی او تنها توسعه نرم افزار نبوده، بلکه باید بتوانند به درستی نیازهای کسب و کارها را تحلیل کرده و امور مربوط به تکنولوژی های متن باز و جدید را انجام دهد.

یک متخصص بلاک چین مسئول توسعه فرآیندهای تنظیم زیرساخت و همچنین گسترش دارایی ها و شتاب دهنده ها بوده و وظیفه دیگر او، کار بر روی سیستم عامل های موجود مانند Ethereum و  Hyperledger  است.

وظایف برنامه نویس بلاک چین شامل موارد زیر می باشد:

  •         بررسی و یافتن ایرادات پروژه ها
  •         ارزیابی برنامه های بلاک چین
  •         بررسی سطح کیفیت یک پروژه
  •         توسعه برنامه های بزرگ
  •         راه اندازی یک سیستم جدید

یک برنامه نویس بلاک چین قادر است که راه حل های خلاقانه ای برای مشکلات پیچیده بیابد و این راه حل ممکن است تلاشی برای کنترل و حفظ درجه بالایی از یکپارچگی باشد. همچنین، یک توسعه ‌دهنده مسئول تجزیه و تحلیل پیچیده، طراحی، توسعه، آزمایش و ابهام ‌زدایی نرم‌ افزارهای رایانه‌ ای، به‌ ویژه برای سخت‌ افزار یا کانال ‌های خدماتی خاص است. علاوه بر این، توسعه نرم افزار در بردارنده یکپارچه سازی معماری عملیاتی و انتخاب سیستم های فناوری اطلاعات است که بر روی چندین سیستم کار می کنند تا این اطمینان را داشته باشند که زیرساخت ایجاد شده مشکلی ایجاد نمی کند. بنابراین نیاز است که برای انجام درست این امر، اطلاعات مناسبی در مورد زبان های برنامه نویسی و زیرساخت های فنی داشته باشید.

لازم به ذکر است که یک توسعه دهنده بلاک چین برای انجام این کار با مشکلاتی مواجه خواهد بود که می توان به مواردی مانند اینکه، باید با زیرساخت‌ های قدیمی و محدودیت ‌های آن کار کند، در حالی که به دنبال برآوردن الزاماتی است که یک پروژه توسعه بلاک چین باید برآورده کند. همچنین، درک کاربرد فنی پیاده ‌سازی سیستم‌ های رمزنگاری غیر متمرکز دشوار است و برخی از فرآیندها نیز فراتر از محدوده مهارت ‌های سنتی توسعه فناوری اطلاعات هستند. بنابراین، یک برنامه نویس بلاک چین به مهارت های تخصصی در این زمینه نیاز دارد.

چگونه می توان یک برنامه نویس بلاک چین شد؟

حال که کمی با مسئولیت های یک برنامه نویس بلاک چین آشنا شدید، ممکن است شما هم علاقه مند باشید تا در این حرفه مشغول به کار شوید. دقت داشته باشید که در اینجا دو موقعیت متفاوت وجود دارد. بدین معنا که، برخی افراد از صفر شروع می کنند و دانش برنامه نویسی ندارند و گروه دوم، افرادی هستند که تجربه کاری مشابهی در بلاک چین دارند.

لازم به ذکر است که، زنجیره بلوکی دنیایی کاملا متفاوت خواهند داشت و بسیار مهم است که برای غلبه بر چالش های منحصر به فرد توسعه بلاک چین، از یک ذهنیت خاص و انتقادی برخوردار باشید و یا آن را تقویت نمایید.

به کلمه هکر بیندیشید، احتمالا با جنبه های منفی این کلمه مواجه می شوید که برای اولین بار وارد ادبیات کامپیوتری شد و تاثیرات مخربی بر زندگی شخصی و حرفه ای افراد داشت. ولی در نظر داشته باشید که برای موفقیت لازم در دنیای بلاک چین، باید ذهن هکری داشته باشید تا بتوانید زیرساخت های قدرتمندی را به عنوان یک توسعه دهنده با تجربه راه اندازی کنید.  این موضوع بدان معناست که هکرها معمولا از الگوهای نامتعارف و راه حل های خلاقانه برای نفوذ به سامانه ها استفاده می کنند و در تلاش هستند تا با استفاده از راه حل های شخصی بر مشکلات و چالش های موجود فائق آمده و آن را برطرف سازند. بنابراین، تنها زمانی توسعه‌ دهندگان در این راه موفق می‌شوند که بتوانند به صورت تیمی کار کنند، از محدودیت های خود آگاه بوده و بتوانند ایده هایی خلاقانه و حتی راه ‌حل‌ های غیرعادی را برای مشکلات ارائه دهند.

بنابراین تاکید می شود که اگر شما فردی هستید که می ‌خواهید یک توسعه‌ دهنده بلاک چین شوید اما مهارت و تجربه لازم برای پیاده‌ سازی زیرساخت‌ های بلاک چین را ندارید، مسیر دشوارتری خواهید داشت که در ادامه به نکات مهمی اشاره می شود و می تواند شما را در جهت یک توسعه دهنده بلاک چین یاری نماید.

در ابتدا نیاز است که به خوبی در مورد چرایی نیاز به بلاک چین نگاه کنید، چرا که دلیل دوم، دلیل موفقیت اول است. بلاک چین به عنوان پلتفرمی برای بیت کوین طراحی شد که به این رمزارز اجازه داد تا به یک واقعیت ملموس تبدیل شود.

برای انجام این کار، شما به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین باید خود را با بیت کوین آشنا کنید، علاوه بر این، باید اخبار مربوط به بلاک چین را در سایت ‌ها پیگیری نمایید و پست‌ ها و ویدیوهای وبلاگ ارزهای دیجیتال را در سایت‌هایی مانند یوتیوب بررسی نمایید. همچنین نیاز دارید تا  به دانش کافی از زبان های برنامه نویسی مختلف برسید، زیرا یک برنامه نویس بلاک چین ماهر باید بتواند بدون مشکل با زبان های تخصصی در این زمینه کار کند.

به یاد داشته باشید که نیاز است حتما از دوره های آموزشی تخصصی بهره گرفته و از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در مورد توسعه دهنده بلاک چین و اطلاعات پایه در ارتباط با کد نویسی را کسب کنید. کدهایی که قرار است در نوشتن قراردادهای هوشمند از آن ها استفاده کنید، این نوع دوره ها دانشی را که در زمینه توسعه زنجیره بلوکی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. چنانچه در دوره های توسعه دهنده بلاک چین شرکت کنید، قادر خواهید بود در زمانی که صحبت از مهارت های فروش و بازاریابی می شود، به خوبی ظاهر شده و حتی مدرک لازم را دریافت نمایید تا در شرایط مهم از آن بهره مند شوید.

شما باید تلاش کنید و تا حد لازم، دانش و اطلاعات خود را در این زمینه را افزایش دهید، تمام تحقیقاتی را که می توانید انجام دهید و خود را در دنیای کریپتو غرق کنید تا بتوانید به درک کاملی از ماهیت آن دست یافته و در جهت ارائه راه حل های خارق العاده نیز به کار بندید.