تریدرهای ارز دیجیتال

شش نکته مهم و کاربردی برای تریدرهای ارزهای دیجیتال، در زمان افت بازار

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مانند سایر بازارهای مالی، همراه با ریسک هایی خواهد بود، بنابراین در مواقعی که بازار با افت و خیزهایی همراه است، هر یک از معامله گران بایستی نوعی از استراتژی را که مفید و کاربردی تر باشد را به کار بندند تا بتوانند به خوبی بر شرایط موجود غلبه نموده و یک معامله موفق را برای خود رقم زنند.

حال شما ممکن است به عنوان یک معامله گر ارز دیجیتال باشید که پول خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و یا فردی که پول نقد در دست دارید و قصد دارید در این بازار سرمایه گذاری نمایید. ما در این مقاله، قصد داریم نکاتی را برای تریدرهای ارزهای دیجیتال در شرایط مواجهه با ریزش بازار و انتخاب بهترین واکنش برای جلوگیری از ضرر و زیان معرفی نماییم و مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا با این تکنیک ‌های مفید و کاربردی آشنا شوید.

برای مواجهه بهتر با افت بازار چه کار کنیم؟‌

نظم و انضباط شخصی را رعایت کنید

یکی از ویژگی های مهمی که هر تریدر به آن نیاز دارد، نظم و انضباط شخصی است. این موضوع را در نظر داشته باشید که این بازار هموراه فرصت ‌های زیادی را برای تجارت و سرمایه گذاری، در اختیار شما قرار می ‌دهدو شما می توانید صدها نوع مختلف از ارزهای دیجیتال را در هر ثانیه از روز معامله کنید.

هنگامی که یک سیگنال تجاری اتفاق می ‌افتد، شما باید بدون تردید و بر اساس برنامه تعیین شده خود، اقدام کنید و مانند تریدرهای ارز دیجیتال در زمان افت بازار یا زمانی که بازار روند صعودی دارد آن را کنترل و نظارت کنید. معامله‌ گران در مواردی که فرصتی وجود ندارد، از این نظم و انضباط استفاده می ‌کنند که هیچ کاری انجام ندهند، اما همچنان باید برای استفاده از فرصت ‌های بالقوه آماده باشند و در صورت مشاهده یک فرصت معاملاتی مناسب، فورا اقدام نمایند.

اگر یک استراتژی روزانه حدود پنج معامله ارائه دهد و ضرر و زیان متوقف شده به طور خودکار برای هر معامله تعیین شود، در طول روز فقط حدود پنج ثانیه فعالیت تجاری واقعی وجود دارد و این بدان معنا نیست که معاملات شما فقط پنج ثانیه طول می‌کشد. بلکه، پنج ثانیه فعالیت به معنای این است که سفارش ورود برای هر معامله، فقط یک ثانیه طول می‌ کشد و سپس باید دوباره برای پیدا کردن معامله بعدی که ارزش ترید کردن و سرمایه گذاری داشته باشد، آماده باشید.

صبور و بردبار باشید

این ویژگی در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با ویژگی نظم و انضباط قرار دارد. معمولا یک مشکل بزرگی که در بین تریدرهای جدید و تازه کار در حوزه ارزهای دیجیتال مشاهده می شود، ورود به معاملات خیلی زود یا خیلی دیر است. زیرا صبر و تحمل خود را آنقدر رشد نداده ‌اند که منتظر ورود و خروجی عالی باشند.

شما باید صبر داشته باشید تا زمان مناسب برای اقدام فرا رسد، از نظم کافی  برخوردار باشید تا بدون تردید عمل کنید. در واقع مقصود است است که هر تریدر در زمان انتظار برای ورود و خروج ایده‌آل، براساس استراتژی خود تا فرا رسیدن زمان مناسب انجام معامله، صبور باشد اما به محض رسیدن به لحظه مناسب، باید به سرعت عمل کند.

مطابق با شرایط موجود پیش روید

یک تریدر مبتدی ممکن است دارای دیدگاهی که تنها مبتنی بر کتابهای درسی استراتژی است وارد بازار شده باشد و با هر عمل برای انجام معامله ای که پیش می‌ رود، همه چیز متفاوت تر از تصور او خواهد باشد و ممکن است نوسانات بیشتر، نوسانات کمتر، روند قوی تر و ضعیف تر وجود داشته باشد. در واقع، عدم انطباق با شرایط فعلی بازار اغلب مشکل ساز بوده و منجر به کاهش سریع سرمایه می‌ شود.

تریدرهای موفق استراتژی ‌های خود را در انواع شرایط بازار پیاده سازی می ‌کنند و می‌ دانند چه زمانی نباید از استراتژی ‌های خود استفاده کنند. در واقع یک معامله ‌گر باید قابلیت تطابق و سازگاری با شرایط موجود در آن روز را داشته باشد و به عملکرد قیمت هر روز نگاه کند و بهترین راه را برای اجرا یا عدم اجرای استراتژی ‌های خود تعیین کند.

استقلال عمل را در خود تقویت نمایید

اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال و ترید کردن شده ‌اید، اکنون استقلال خود را پرورش دهید. اطلاعات دیگران را در نظر داشته باشید، آن را برای خود تجزیه و تحلیل کنید و متعلق به خودتان بدانید و سعی کنید به تسلط کافی برسید. به این ترتیب دیگر لازم نیست تنها به آنها تکیه نموده و مدام از آموزه های آنها استفاده کنید.

پیشنهاد می شود که مسئولیت سرمایه گذاری و سود و زیان خود را به عهده بگیرید و  هنگامی که اطمینان داشتید، یک روش معاملاتی برای شما مناسبتر و مفیدتر است، آن را برگزینید و انجام دهید. در این صورت، معاملات خود را با موفقیت انجام داده و با مشکل مواجه نخواهید شد.

نگاه آینده نگرانه داشته باشید

تریدرهای آینده نگر، می‌ دانند هر اتفاقی که رخ دهد، چه اقدامی خواهند کرد.  زیرا آنها تفکر آینده نگرانه و رو به جلو دارند. در ابتدا تمرین می ‌کنند، احساسات و هیجانات را کنترل می کنند از دانش و تجربه خود استفاده نموده و سریع و آسان‌ تصمیم گیری می نمایند.

همانطور که در بخش سازگاری بیان داشتیم، بازار دارای ثبات نیست و معامله‌ گران با توجه به اطلاعات قیمتی جدیدی که هر ثانیه دریافت می ‌کنند، دائما اقدام بعدی خود را برنامه ریزی می ‌کنند، سناریو های مختلفی را در نظر می ‌گیرند و اجرا می کنند. سپس برنامه ‌ریزی می ‌کنند که چگونه در هر یک از  شرایط مختلف، برنامه معاملاتی خود را که شامل، برنامه‌ های ورودی، توقف ضرر، اهداف، مدیریت تجارت، اندازه موقعیت می باشد را  اجرا کنند.

معامله گران روز نباید مدام درگیر روندهای گذشته باشند، بلکه تنها باید از داده‌ های گذشته برای بهره مندی در تصمیم گیری های معاملاتی خود استفاده کنند. در واقع باید بتوانند از دانش خود در زمان واقعی استفاده کنند.

اخبار روز را پیگیری نمایید

دنبال کردن اخبار و نوسانات مربوط به هر ارز پیش از خرید و سرمایه‌ گذاری بر روی آن، بسیار مهم است. در این بازار بهتر است برای اقدام به خرید ارز، تاریخچه آن را بررسی کنید و تمامی خبرهای مثبت و منفی مربوط به آن را زیر نظر بگیرید.

تریدرهای ارز دیجیتال در زمان افت بازار به دلیل بررسی مواردی که در گذشته رخ داده، کمتر دچار استرس و دستپاچگی می ‌شوند و می ‌توانند به خوبی اوضاع را مدیریت و کنترل نمایند تا کمترین حد ضرر را متحمل شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای رسیدن به کسب درآمد بالا و برای اینکه از تریدرهای حرفه ‌ای عقب نمانید، اقدام به دریافت آموزش های لازم نموده و با گذراندن دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و همچنین، مطالعه و دنبال کردن اخبارها و نوسانات بازار، دانش خود را بروز نگه دارید. به این ترتیب و با مرور زمان، شما تبدیل به یک تریدر حرفه ‌ای خواهید شد.