ارز دیجیتال لیبرا

معرفی ارز دیجیتال فیسبوک، لیبرا یا دییم  

استیبل کوین‌ ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال هستند که دارای پشتوانه ای از یک دارایی واقعی هستند، به عنوان مثال، ارز دیجیتال تتر که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد نیز یک استیبل کوین است که به دلار متصل است. به همین ترتیب، ارز دیجیتال فیسبوک یا همان لیبرا که به دییم، تغییر نام داده است نیز به دلار متصل است و ارزش آن به دلار 1:1 است.

ارز دیجیتال لیبرا یا دییم را می ‌توانید از طریق صرافی ‌هایی که این ارز را ارائه می ‌دهند، خریداری نمایید. پس از خرید و برای نگهداری آن، نیاز دارید تا آن را در کیف دیجیتال مخصوص نگهداری نمایید و باید یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب تهیه نموده و ارز خود را به داخل کیف انتقال دهید. هر زمان که نیاز به فروش و یا تبدیل ارز داشتید، می ‌توانید از طریق همان کیف دیجیتال نیز اقدام نمایید.

هدف از خلق ارز دیجیتال لیبرا چیست؟

اگر چه که کاربرد اصلی هر یک از ارزهای دیجیتال برای معامله و خرید و فروش، مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ولی تنها به همین موضوع محدود نمی ‌شوند. در واقع، ارزهایی که از پشتوانه خوبی برخوردار بوده و اعتبار کافی دارند، می‌ توانند به عنوان یک پول برای انجام امور مالی، مورد استفاده قرار گیرند. ارز دییم نیز چنین ویژگی دارد که می‌ توان از آن به عنوان وجهی برای پرداخت ها، در برخی کسب و کارها استفاده نمود. البته، برای انجام این عامل نیاز است تا کسب و کارهای مورد نظر از این ارز پشتیبانی نمایند تا چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار دهند.

کمپانی فیس بوک یا متا، اقدام به خلق یک کیف پول به نام کالیبرا نموده است که از آن برای نگهداری ارز دیجیتال لیبرا و همچنین خرید و فروش آن نیز استفاده شود. کاربران در کشورهای مختلف، می توانند آن را با ارز محلی خودشان مبادله نمایند و انجمن دییم بر آن نظارت می نماید که متشکل از 28 عضو موسس است که فیس بوک نیز یکی از این 28 عضو به شمار می ‌‌رود. از جمله اعضای این انجمن، مستر کارت، ویزا، ای بی و برخی دیگر از کمپانی ‌های مشهور هستند که هر یک از آنها، تنها یک حق رای دارند. در نظر داشته باشید که لیبرا توسط سبدی از ارزها و اوراق بهادار اصلی پشتیبانی می شود که نتیجه نهایی حمایت این ارز دیجیتال، ثابت ماندن قیمت آن است. این مساله، نشان می ‌دهد که نقش انجمن دییم در ساز و کار ارز دیجیتال فیسبوک تا چه اندازه مهم و موثر است.

هدف انجمن دییم بر این اصل استوار است که این ارز توسط سبدی از ارزهای اصلی جهانی پشتیبانی شود. این اتفاق موجب می‌ شود تا قیمت ارز دیجیتال فیسبوک یا دییم، ثابت باقی مانده و یا حداقل، از کمترین میزان تغییر برخوردار باشد. هنگامی که این تلاش در جهت حفظ و ثابت نگه داشتن قیمت دییم مشاهده می شود، می ‌توان دریافت که قرار است این ارز به عنوان یکی از ارزهای متداول جهت مبادلات روزانه معرفی شود.

بنابراین می توان بیان داشت که چندان دور از انتظار نیست که در آینده ‌ای نزدیک، شاهد آن باشیم که کاربرانی در سراسر دنیا، برای پرداخت قیمت کالاها یا محصولات مختلف از لیبرا استفاده می ‌کنند.

مزایای ارز دیجیتال دییم

ارز دیجیتال فیسبوک توسط سبدی از ارزهای جهانی اصلی حمایت می ‌شوند و این در حالی است که، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز از چنین مزیتی برخوردار نیستند. به همین خاطر است که اکثر ارزهای دیجیتال دچار بی ثباتی در قیمت هستند و معمولا تریدرها و سرمایه گذاران آن همواره نگاه به تابلوی قیمت ها دارند و هر یک نیز با توجه به اهداف و آرزوهایی که دارند، ترجیح می دهند که قیمت ‌ها تغییر کنند.

بنابراین با توجه به آنکه ارز دیجیتال لیبرا، توسط چند ارز مهم و اصلی پشتیبانی می شود. در نتیجه، از نظر ثبات قیمتی می‌ توان آن را در شمار مهم ترین و با ثبات ‌ترین نوع ارز دیجیتال دانست.

دییم یک استیبل کوین است

همانطور که پیش از این اشاره نمودیم، دییم یک استیبل کوین است و شاید این سوال پیش آید که استیبل بودن دییم چه مزیتی دارد؟

ارز دیجیتال دییم مثل هر استیبل کوین دیگری از این مزیت عالی برخوردار است که دارای ثبات قیمتی بوده و تحت تاثیر نوسانات و اتفاقات خوب و بد بازار قرار نمی ‌گیرد. ارزش این دارایی همیشه بر اساس ارزش دلار سنجیده می‌ شود که دلار نیز پول بسیار پرقدرت و بدون نوسان است و کمترین تغییر ارزش را دارد. بدین ترتیب مشخص می‌ شود که سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فیسبوک می ‌تواند مانند سرمایه گذاری در بازار طلا و بورس محسوب شود.

دییم سریع و آسان و رایگان است

بلاک چین ‌ها بر اساس شاخص ‌های مختلفی دسته ‌بندی می‌ شوند که یکی از مهمترین آن ‌ها، سرعت تایید تراکنش در هر بلاک چین است. این مساله به قدری اهمیت دارد که وقتی ارز دیجیتال جدیدی خلق و منتشر می ‌شود، خالقانش حتما بر روی سریع بودن تایید تراکنش ‌ها در بلاک چین آن ارز دیجیتال تاکید می ‌کنند و همواره نقل و انتقال ارز دیجیتال، زمانی رسمیت خواهد یافت توسط نودهای آن شبکه تایید شوند.

در نظر داشته باشید که هر زمان به سرعت تایید تراکنش اشاره می شود، مقصود سرعت نقل و انتقال آن ارز دیجیتال است. بر این اساس، کاربری آسان ارز دیجیتال دییم نیز ویژگی مهم دیگری از آن است که خالقانش برای آن در نظر گرفته ‌اند.