ریپل بخریم؟

معرفی روش ‌های کسب درآمد از ریپل

این موضوع را می دانیم که بسیاری از ارزهای شناخته شده بازار، مانند بیت کوین و اتریوم، بر روی یک بستر بلاک چین مبادله می ‌شوند ولی، ریپل بلاک چین ندارد و شبکه آن از تعدادی زیادی سرور که نود یا گره نام دارند، تشکیل می ‌شود و تمامی این گره‌ ها مسئول دریافت، پردازش و تایید تراکنش ‌ها روی شبکه ریپل هستند.

در بلاک چین بیت کوین از الگوریتم اثبات کار برای تایید تراکنش ‌ها استفاده می ‌شود، به این معنا که، ماینرها با دریافت کارمزد یک تراکنش را پردازش و به ازای این کار پاداش دریافت می‌ کنند. اما در شبکه ریپل اینگونه نبوده و از مکانیسم اجماع یا توافق جمعی برای تایید تراکنش استفاده می ‌شود، بدین طریق، اگر ۸۰ درصد سرورها یک تراکنش را تایید کنند، آن تراکنش در دفتر کل توزیع شده ثبت می‌ شود. برای رسیدن به اجماع، گره‌ های موجود در شبکه ریپل، اطلاعاتی را درباره تراکنش ‌های از قبل تایید شده به اشتراک می‌ گذارند و گروه دیگری از گره‌ ها با عنوان اعتباربخش، تراکنش‌ های تایید شده را بر روی دفتر کل ثبت می‌ کنند.

حال می خواهیم به سراغ معرفی ارز دیجیتال XRP برویم که در سال ۲۰۱۳ و توسط شرکت ریپل عرضه شده است. گاهی ریپل و  XRP به یک عنوان شناخته می شوند، ولی به این نکته مهم توجه نمایید که رمزارز XRP ، یک توکن بومی شبکه ریپل‌ است و امکان نقل و انتقالات مالی را فراهم می‌ نماید و صرفا همان ارز ریپل نبوده و ویژگی هایی متفاوت و مجزایی دارد. در ادامه، به معرفی تفاوت این دو ارز می پردازیم.

در واقع شرکت ریپل‌ توانایی کنترل XRP را دارد، این ارز در بین فعالان ارز دیجیتال به عنوان یک ارز متمرکز شناخته می ‌شود. شرکت ریپل مدعی است که به دنبال تمرکززدایی بوده و تا به حال نیز نودهای اعتبارسنج را گسترش داده است، بدین طریق، حتی در صورت انحلال شرکت ریپل، ارز XRP قادر به ادامه حیات خود خواهد بود.

با توجه به این موضوع که رمزارز XRP استخراج نمی‌ شود، تمام ۱۰۰ میلیارد واحد آن در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. البته ناگفته نماند ۲۰ میلیارد XRP به بنیانگذاران ریپل رسید، (جد مک کالب ۹ میلیارد توکن و کریس لارسن ۹/۴ میلیارد واحد، آرتور بریتو ۱ میلیارد توکن) و ۸۰ درصد آن هم در یک سپرده غیرمتمرکز نگهداری می‌ شود تا به صورت دوره‌ای هر ماه ۱ میلیارد واحد از آن به بازار تزریق شود.

ارز XRP روی بستری به نام XRP Ledger منتشر می ‌شود و تراکنش‌ های انجام شده روی آن توسط نودهای اعتبار سنج تایید می ‌شود. زمانی که ۸۰ درصد از نودهای اعتبارسنج، اعتبار یک تراکنش را پذیرفتند، تراکنش تایید می‌شود.

روش ‌های کسب درآمد از ریپل چیست؟

به طور کلی باید گفت که تنها دو روش کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال وجود دارد که تحت عنوان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و یا معاملات کوتاه مدت و ترید کردن شناخته می شود. در ادامه در مورد هر دو روش نیز توضیحاتی را ارائه می نماییم.

سرمایه‌ گذاری بلند مدت:

همانطور که از اسم آن پیداست، در این روش کافی است یک ارز دیجیتال را در قیمت پایین خریداری نموده و منتظر بمانیم تا در آینده و مدت زمانی حدود بیش از یک سال و با افزایش قیمت، آن را بفروشیم و سود قابل توجهی را کسب نماییم.

توصیه می شود که پیش از اقدام به خرید ریپل یا هر رمزارز دیگر، در ابتدا در مورد آینده آن ارز به خوبی بررسی نموده و تحلیل‌ های فاندامنتال و تکنیکال را به خوبی مطالعه کنید و تنها هنگامی که نسبت به آینده یک ارز مطمئن شدید، روی آن سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهید و کسب سود کنید.

ترید کردن:

یکی از روش‌ های مهم و پرطرفدار کسب درآمد از طریق ریپل یا هر ارز دیجیتال دیگر، اقدام به معامله‌ کوتاه مدت یا ترید کردن است. روش آسان‌ معامله این است که، ریپل را در قیمت پایین‌ تر خریداری کنید و در مدت زمانی کوتاه، آن را با قیمت بالاتر به فروش برسانید.

بسیاری از تریدرهای حرفه ‌ای ترجیح می‌ دهند که در صرافی ‌آنلاین ارز دیجیتال، ریپل را با جفت ارزهای دلاری یا بیت کوینی معامله نموده و کسب درآمد کنند.

چگونه و از کجا می توانیم ریپل بخریم؟

از آنجایی که ریپل یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می شود، تقریبا تمامی صرافی ‌های آنلاین ارز دیجیتال از این ارز پشتیبانی می‌ کنند، بنابراین می‌ توان آن را از صرافی‌ های داخلی و همچنین از صرافی ‌های خارجی خریداری کرد. با این تفاوت که برای خرید از صرافی‌ های خارجی، نیاز به کارت اعتباری بین المللی است ولی به کمک صرافی‌ های آنلاین ایرانی و با استفاده از کارت ‌های بانکی و از طریق ریال می توانیم ارز ریپل را خریداری کنیم.

خوشبختانه و به راحتی می توانیم از طریق «صرافی ‌آنلاین ایرانی معتبر وینَنس» اقدام به خرید ریپل و سایر ارزهای دیجیتال، نماییم.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/winanceo/public_html/blog/wp-includes/functions.php on line 5309