بیت کوین رایگان

بررسی ارتباط درآمد ماینرها و قیمت بیت کوین

آیا تا به حال در مورد درآمد ماینرها و تاثیری که می تواند بر قیمت بیت کوین گذارد، چیزی شنیده اید؟

چنانچه به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید و می خواهید یک بررسی درست و دقیق از ارتباط ماینرها و قیمت بیت کوین به دست آورید، توصیه می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید، زیرا موضوع این مقاله ما در این زمینه است که می تواند به تحلیل بهتر شما کمک نماید.

بررسی درآمد ماینرهای ارزهای دیجیتال

در ابتدا ارز دیجیتال بیت کوین، توسط ماینرها و از طریق استخرها، استخراج شده و وارد صرافی ها می شوند و این روند نیز طبیعتا بر قیمت آن اثرگذار است. اما باید این نکته را در نظر داشت که این تاثیر چندان زیاد نیست. زیرا بر مبنای تحقیقات انجام شده در این زمینه، استخرهای ارز دیجیتال، اغلب رمز ارزهای خود را به فروش نرسانده اند.

در گزارشی که از بیت کوین لیست اعلام شده است، تغییر قیمت ارزهای دیجیتال ارتباط مستقیمی با میزان دارایی ارز دیجیتال دارد. پس میتوان نتیجه گرفت که  ارتباط مستقیم بین سرمایه استخرهای استخراج بیت کوین  به صرافی و قیمت آن وجود دارد.

با توجه به آمار و اطلاعات موجود، اینگونه بیان می شود که برخی از استخرهای استخراج، ترجیح شان بر این است که به جای استفاده از صرافی ها، رمز ارزهای خود را معامله کنند، زیرا بدین شیوه میتوانند قیمت بالاتری را از فروش بیت کوین های خود به دست آورند.

هزینه استخراج بیت کوین چقدر است؟

فرآیند استخراج رمز ارزها یک فرآیند پیچیده است که برای حل مسائل پیچیده ریاضی مستلزم استفاده از رایانه می باشد. اولین ماینری که قادر به حل مشکل باشد، مقدار معینی ارز دیجیتال دریافت می کند و یک بلاک در بلاک‌چین را تأیید می‌کند.

مشکلی که برای کسب درآمد از استخراج رمز ارزها وجود دارد، هزینه های مربوط به آن است که بر روی درآمد ماینر تاثیر مستقیم می گذارد.

اگر چه برای شروع ماینینگ از لحاظ فنی هیچ مانعی وجود ندارد، اما واقعیت این است که با افزایش قدرت محاسباتی، این احتمال افزایش می یابد که اولین نفری باشید که موفق به حل مشکل ریاضی مورد نیاز برای به کسب رمز ارز خود می‌کند. بنابراین افراد برای داشتن شانس واقعی برای کسب رمزارز به کامپیوترهای تخصصی متعددی با تراشه‌های کامپیوتری با فناوری پیشرفته نیاز دارند. همچنین به یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) و یا یک مدار مجتمع خاص برنامه (ASIC) برای راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ کریپتو نیاز است که همه این موارد بسیار پرهزینه می باشند.

درآمد استخراج کنندگان بیت کوین

در ابتدای معرفی و عرضه بیت کوین به بازار در سال ۲۰۰۹، تنها با یک رایانه شخصی ساده هم امکان استخراج بخشی از ارز دیجیتال وجود داشت. اما افزایش قیمت بیت کوین، باعث افزایش تعداد ماینرها شد. به طوری که ماینرهای جدید قدرت محاسباتی باورنکردنی را در تلاش برای برتری در رقابت ایجاد کردند.  برخی از ماینرهای موفق آنهایی هستند که تجهیزات ابتدایی اولیه جهت استخراج را تهیه نموده و یا در کشورهایی با هزینه انرژی کمتر، فعالیت می کنند.

درآمد ماینر ارزهای دیجیتال با توجه به نوع رمز ارز متفاوت می باشد و حتی امکان تغییر آن به صورت روزانه وجود دارد. میزان کسب سود افراد تا حد زیادی بستگی به سرعت حل مشکلات رایانه‌ و هزینه مصرف انرژی و به اصطلاح «نرخ هش» دارد.

محاسبه هزینه و درآمد یک فرد به عنوان استخراج کننده یا ماینر

یک دستگاه استخراج بیت کوین، به عنوان مثال، Whatsminer M20S، روزانه حدود ۱۲ دلار درآمد بیت کوین را با توجه به سختی شبکه و قیمت بیت کوین به ارمغان می‌آورد. در صورت مقایسه این با درآمد استخراج یک رمزارز متفاوت مثل اتریوم که استخراج آن از طریق کارت گرافیک انجام می شود، به این نتیجه میرسید که درآمد ماینر بیت کوین در مقایسه با درآمد ماینر اتریوم، دو برابر خواهد بود، زیرا قیمت سیزده کارت گرافیک AMD RX تقریباً به اندازه یک Whatsminer M20 است.

موضوع قابل توجهی که در این مسیر باید حتما در نظر گرفته شود، هزینه برق برای استخراج بیت کوین است. در واقع استخراج بیت کوین به وسیله دستگاه ماینر بسیار پر هزینه می باشد.

تحلیل درآمد ماینرها بر اساس داده های وب سایت های مختلف

بر مبنای اطلاعات منتشر شده در کوین تلگراف، داده های تازه نشان می دهد که سختی استخراج بیت کوین سقوط قابل توجه داشته و همین موضوع باعث شده است که درآمد ماینرها نیز افزایش یابد.

آماری که وب سایت Blockchain.com ارائه کرده است، نشان می دهد که درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین تا بیش از 50 درصد رشد داشته است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر استخراج بیت کوین در یک وضعیت ناپایدار قرار دارد. بیش از نیمی از قدرت هش ریت شبکه بیت کوین به دلیل جابه جایی ماینرهای بزرگ چینی، در حال حاضر مشغول به فعالیت نیست و به همین دلیل نیز باید گفت که درآمد ماینرها، قابل پیش بینی نیست. در واقع میزان اثربخشی این مساله را باید در نظر بگیرید که آن دسته از استخراج کنندگانی که از ممنوعیت های اعمال شده توسط دولت چین متاثر نشده اند، رقبای خود را در این زمینه از دست داده اند و همین مورد موجب شده است تا بازدهی استخراج آنها به صورت ناگهانی افزایش یابد.

همچنین شرکت تحلیلی گلاسنود نیز در این زمینه گزارشی را که منتشر نموده که ،تقریبا نیمی از قدرت هش بیت کوین غیرفعال بوده و به همین دلیل است که هزینه های زیادی را به دلیل مسائل جابه جایی متحمل می شود و در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد. علاوه بر این، سخت افزارهایی وجود دارند که هیچ فعالیتی ندارند. این شرایط در حالی است که 50 درصد دیگر شاهد خارج شدن نیمی از رقبای خود از شبکه است.

البته تمامی این وقایع در حالی است که همچنان پلتفرم بیت کوین به اندازه گذشته رمزارز تولید می کند اما با توجه به افت سختی شبکه در شرایطی قرار داریم که نیمی از شبکه درآمد خود را دو برابر کرده و باقی هیچ چیزی تولید نمی کند. علاوه بر این شرکت گلسنود بیان کرده است که زمان مورد نیاز برای ایجاد بلاک، افزایش یافته است. در حالی که این افزایش زمان بلاک، تنها در زمان راه اندازی اولیه بیت کوین در سال های 2009، زیاد بود که در آن زمان ارز دیجیتال هنوز قیمت دلاری مشخصی نداشت.

 بررسی ارتباط درآمد ماینرها و قیمت بیت کوین

چنانچه هر یک از ماینرها با استخراج بیت کوین به کسب سود مورد نظر برسند، همچنان به استخراج آن ادامه می دهند و این عمل نیز به فعالیت کل شبکه کمک می کند. ماینرها با استفاده از کامپیوترهای قدرتمندی که دارند معاملات ارزهای دیجیتال را حل کرده و تراکنش های ارز دیجیتال را در بلاک چین بیت کوین تایید می کنند. در واقع برای اینکه بیت کوین را به فرد دیگری ارسال کرد، باید ماینر آن را تایید کند.

این روش انرژی بالایی می خواهد و ماینرها به ازای قدرت پردازشی که به اشتراک می گذارند، پاداش دریافت می کنند. همچنین کارمزدهایی که کاربران برای اولویت بخشیدن به تراکنش های خود پرداخت می کنند، به عنوان پاداش محسوب می شود که این پاداش، هر چهار سال یک بار نصف می شود. این نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین  که هاوینگ نامیده می شود نیز برای کنترل تورم قیمت بیت کوین مد نظر قرار گرفته است اما با تمام این شرایط ماینرها درآمد بالایی دارند.

علت اصلی کسب درآمد آن است که قیمت بیت کوین افزایش زیادی داشته است. البته کارمزدهای تراکنش و هزینه ارسال بیت کوین هم به علت آنکه تعداد افراد بیشتری می خواهند از شبکه استفاده کنند، تقریبا بالاست. در واقع ماینرها می توانند کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

گلاسنود به این اصل اشاره کرده است که کارمزدهای معاملات درون زنجیره ای پرداخت شده که مربوط به فعالیت صرافی هاست، نیز معیار خوبی برای تحلیل روند بازار است. پس می توان اینگونه گفت روند بیت کوین مثبت باشد، ماینرها درآمد بالایی خواهند داشت.