کدام آلت کوین را بخرم؟

برای انتخاب بهترین آلتکوین باید چه کاری انجام دهم؟

چنانچه یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال هستید و تمایل به سرمایه گذاری در آلتکوین ها را دارید پیشنهاد می شود پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری، عوامل مهم و موثر مانند، وایت‌پیپر پروژه، عوامل عرضه و تقاضا، سهام ‌داران و پشتیبانان پروژه را به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا بتوانید معامله موفقیت آمیزی را برای خود رقم بزنید.

در ادامه متن به معرفی انواع آلت کوین پرداخته و در مورد چگونگی ارزیابی آنها صحبت کرده ایم، پیشنهاد می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات دقیق تری در این زمینه دست یافته و با دید روشن‌تری سرمایه خود را وارد بازار نمایید.

 تعریف آلتکوین

در ابتدا بهتر است به تعریف و تحلیل کلمه آلتکوین بپردازیم تا شناخت بهتری از آن داشته باشیم، در واقع آلتکوین برگرفته از دو کلمه alternative به معنای جایگزین و coin به معنای پول یا سکه گرفته شده است.

با توجه به این موضوع می توان بیان داشت که، تمامی آلتکوین ‌ها به منزله جایگزینی برای بیت کوین بوده و دارای ارزش هستند، در واقع به غیر از بیت کوین که اولین و مهم ترین ارز شناخته شده محسوب می شود، سایر ارزهای دیجیتال نیز، آلتکوین نامیده می‌ شوند.

این موضوع مهم را در مورد آلتکوین‌ها در نظر داشته باشید که هر یک از آنها یک ارزهای دیجیتال محسوب می شوند که دارای ویژگی ‌های مشترکی با بیت کوین بوده و دارای چارچوب اولیه مشابه هستند. به طوری که، آلتکوین‌ ها نیز مانند سیستم ‌های همتابه‌همتا (P2P) عمل می ‌کنند و مانند بیت‌کوین، کد به اشتراک می‌گذارند.

در عین حال که دارای تشابه بسیار زیادی هستند، باید بدانید که بین بیت کوین و آلتکوین‌ها تفاوت‌های مشخصی وجود دارد و در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم نمود.

یکی از این تفاوت‌ها در مورد سازوکار توافقی است، بدین صورت که آلتکوین‌ها برای اعتبارسنجی تراکنش ‌ها یا تولید بلاک‌ها استفاده می ‌کنند ولی بیت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، آلتکوین‌ها معمولاً از اثبات سهام یا سایر مکانیزم ‌های اجماع بهره می ‌برند.

معرفی انواع آلتکوین ها

  • مبتنی بر استخراج:

آلت‌کوین‌های مبتنی بر استخراج از روش اثبات کار استفاده می‌کنند که به سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا کوین‌های جدیدی را از طریق استخراج ایجاد کنند. استخراج مستلزم حل مسائل پیچیده برای ایجاد بلاک است. برخی از آلتکوین‌های مبتنی بر استخراج شامل، مونرو، لایت کوین و زی‌کش هستند.

  • استیبل‌کوین‌ها:

هدف استیبل‌کوین‌ها  که در شمار کوین‌هایی با ارزش پایدار هستند، کاهش نوسانی است که ارزهای دیجیتال همیشه از ابتدا درگیر آن بوده‌اند. بنابراین، ارزش استیبل کوین‌ها با ارزش سبدی از کالاها، مانند فلزات گرانبها، ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال مرتبط است. درصورتی‌که ارز دیجیتال با مشکل مواجه شود، سبد به عنوان یک ذخیره عمل می‌کند. برخی از آنها شامل دای، یواس‌ دی کوین و تتر هستند.

  • توکن‌های اوراق بهادار:

این توکن‌ها شبیه به اوراق بهادار سنتی هستند که در بازارهای سهام مورد معامله قرار می گیرند. آنها به سهام سنتی شباهت دارند و نشان‌دهنده حقوق صاحبان سهام، چه به صورت مالکیت و چه به صورت سود سهام می باشند. توکن‌های اوراق بهادار پتانسیل کسب سود زیاد دارند و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند.

  • میم‌کوین‌ها:

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این دسته بندی از کوین ‌ها، بر مبنای شوخی ‌های رایج اینترنتی شکل گرفتند و رفته رفته، توسط افراد مشهور و اینفلوئنسرهای محبوب در فضای کریپتو مورد استقبال قرار  گرفته و تبلیغ شدند. برخی از میم کوین های معروف، دوج کوین و شیبا اینو نام دارند.

ارزیابی آلتکوین‌ها

هدف اصلی و مهم در روند تحلیل آلتکوین‌ها این است که دریابیم آیا دارایی موردنظر، بیش‌ارزش‌گذاری یا کم‌ارزش‌گذاری شده است و با توجه به این موضوع اقدام به انتخاب آن نمود.

در نظر داشته باشید که هدف از این دسته بندی این است که بایستی از خرید دارایی‌های بیش‌ارزش‌گذاری دوری نمود، در عین حال که دارایی‌های کم‌ارزش‌گذاری، گزینه ایده‌آل‌تری محسوب می شوند ولی دارایی‌های بیش‌ارزش‌گذاری‌شده احتمالاً عملکرد ضعیف‌تری خواهند داشت و به ارزش واقعی خود بازمی‌گردند. از سوی دیگر، دارایی‌های کم‌ارزش‌گذاری‌شده، پتانسیل بیشتری برای رشد دارند و به‌طور مداوم سودآور هستند. دقت در تحلیل و انتخاب آلت کوین‌ها منجر به اتخاذ بهترین تصمیم گیری در روند سرمایه گذاری می شود.

معرفی تکنیک های مفید پیش از سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

  • تکنیک شماره یک:

وایت‌پیپر را تحلیل و ارزش نسبی آلتکوین را بیابید.

بررسی دقیق وایت پیپر توکن، اطلاعات مرتبط زیادی مانند کاربردها، اهداف و چشم‌انداز تیم پروژه را در اختیار شما قرار می‌دهد. وایت پیپر باید تصویر خوبی از ارزش نسبی آلتکوین به شما ارائه دهد. در واقع، ارزش ارائه‌شده بیت کوین به این صورت است: یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز همتابه‌همتا بدون نیاز به بانک مرکزی یا مدیریت واحد که می‌تواند در شبکه‌ای همتابه‌همتا و بدون نیاز به واسطه از کاربری به کاربر دیگر ارسال شود. بررسی ارزش یک آلتکوین می‌تواند شما را در تحلیل اطلاعات دیگر در مورد آن راهنمایی کند.

  • تکنیک شماره دو:

به‌دنبال افزایش تقاضا و عرضه پایدار باشید.

بررسی عرضه و تقاضا یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی سرمایه‌گذاری بعدی ارز دیجیتال شماست. اکنون که تصویر واضحی از اینکه آلتکوین چگونه به کاربرانش ارزش می‌افزاید، به دست آورده‌اید، وقت آن است که به مسیری که از نظر عرضه و تقاضا طی می‌کند، نگاه کنید. به بیانی دیگر، آلتکوین باید مشوق‌هایی داشته باشد که با استفاده از آنها، عرضه توکن به‌ طور مداوم کاهش یابد یا پایدار بماند. وقتی تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد، قیمت‌ها افزایش می‌یابند و در نتیجه باعث افزایش تقاضا می‌شوند.

  • تکنیک شماره سه:

تیم و ذینفعان پروژه مورد نظر را ارزیابی نمایید.

اکنون که درک خوبی از آنچه پروژه می‌تواند ارائه دهد کسب نموده اید، باید به ارزیابی کامل تیم پشتیبان پروژه دست یابید و موضوع مهمی محسوب می شود. در این زمینه می‌توانید صفحه رسمی تیم پروژه و همچنین پروفایل‌های لینکدین آن‌ها را که باید عمومی و در دسترس همه باشند، بررسی کنید.

برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر و اطمینان از سرمایه گذاری، می‌توانید به پلتفرم‌های تحلیل درون‌زنجیره‌ای و مرورگرهای بلاک چین نگاه کنید. همچنین می‌توانید به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی آنها یا گفت‌وگوهایشان در توییتر نگاهی داشته باشید.

معرفی  آلتکوین های مهم جهت سرمایه گذاری مطمئن

با توجه به اینکه تعداد زیادی از انواع آلت کوین ها در بازار وجود دارد و می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب ‌شود، ولی نیاز است که دست به انتخاب یکی از آنها به عنوان بهترین و مناسب ترین گزینه نمود و منطقی این است که بدانید کدام یک از آنها بیشترین پتانسیل را برای اطمینان از سرمایه‌گذاری هوشمندانه دارند. به همین منور در ادامه آلتکوین های مهم جهت سرمایه گذاری مطمئن را معرفی می نماییم.

اتریوم

اتریوم در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین و همکارانش ایجاد شد. اتریوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که برای ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود. بنیان‌گذاران اتریوم از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند. اکثر فضاهای مالی غیرمتمرکز فعلی به بلاک چین اتریوم متکی هستند و در شمار توکن های مفید و با ارزش محسوب می شود.

چین‌لینک

چین‌لینک قراردادهای هوشمند را با ترکیب داده‌های دنیای واقعی به سطح دیگری می‌برد و در همین جهت، قراردادهای هوشمند اتریوم می‌توانند با سایر رابط‌های برنامه‌نویسی ارتباط برقرار نموده و مطابق با رویدادهای جهانی و قیمت سایر دارایی‌ها عمل کنند. مدیرعامل سابق گوگل، اریک اشمیت یکی از طرفداران مهم آن می باشد.

استلار لومنز

هدف استلار این است که سیستم‌های بانکی جهانی را از طریق پلتفرم غیرمتمرکز خود متحد کند. به این ترتیب، از روش‌های پرداخت غیرمرتبط مانند Alchemy Pay و Single Euro Payments Area استفاده و سپس این سیستم‌ها را از طریق یک دفتر کل غیرمتمرکز به هم متصل می‌کند و در جرگه پیوستن به برترین شبکه پرداخت جهانی می باشد.