قیمت بیت کوین

نگاهی به تاریخچه قیمتی بیت کوین

یکی از ویژگی های مهم بازار ارزهای دیجیتال، عدم ثبات آن است و همین عامل نیز باعث می شود که روزانه شاهد قیمت های متفاوتی از انواع ارزهای دیجیتال باشیم که منجر به ایجاد هیجان زیادی در بین فعالان بازار شده و سودهای هنگفتی را به جیب کاربران وارد می سازد.

یکی از مهم ترین و مشهورترین ارزها، بیت کوین است که سابقه فعالیتی بسیار طولانی داشته و در شمار اولین ارزهای بازار محسوب می شود، چنانچه به تازگی وارد بازار بیت کوین شده باشید، احتمالا شاهد نوسان قیمتی آن شده باشید. شاید این عامل برای برخی از کاربران ترس آور به نظر برسد. در حالی که باید به این نکته مهم اشاره نماییم که دقیقا عامل عدم ثبات و نوسان زیاد خاصیت مهم و ذاتی بازار ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل و برای روشن ساختن این موضوع در ادامه می خواهیم به قیمت بیت کوین از ابتدای عرضه آن تا به حال نگاهی بیندازیم.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ عرضه شد اما تا سال ۲۰۱۰ عملا ارزش چندانی نداشت و کاربران آن را نمی شناختند و خرید و فروشی روی آن انجام نمی ‌شد .

اما رفته رفته  و با فعالیت های روزافزون بازار ارزهای دیجیتال در ماه مه سال ۲۰۱۰، اولین صرافی بیت کوین به نام «BitcoinMarket.com» راه‌اندازی شد و بیت کوین با قیمت ۰۰۳/۰ دلار معامله شد. موضوع جالب توجه این است که در تاریخ ۲۲ می سال ۲۰۱۰ اولین پرداخت با بیت کوین انجام شد و لازلو هانیچ یکی از ماینرهای بیت کوین برای خرید دو پیتزا، ۱۰٫۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد. در آن زمان ارزش ۱۰ هزار بیت کوین تنها در حدود ۴۱ دلار بود.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰، اولین خبرهایی در مورد بیت کوین در سایت محبوب «slashdot.org» منتشر شد که مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفت و باعث شناخته‌ شدن بیت کوین شد. پس از این ماجرا قیمت بیت کوین ۱۰ برابر شد و از حدود ۰۰۸/۰ دلار رسد و پس از آن، ارزش کل بازار بیت کوین از یک میلیون دلار فراتر رفت.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ قیمت بیت کوین برای اولین بار به یک دلار رسید. در این روزها به دلیل استقبال زیادی که از سوی کاربران صورت گرفت، تعداد صرافی ‌هایی که خدمات خرید و فروش بیت کوین را ارائه می ‌کردند، بسیار افزایش یافته و حجم معاملات بیت کوین نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

جالب است به این نکته مهم نیز اشاره نماییم که با انتشار خبری در مورد سایت خرید و فروش مواد مخدر به نام سیلک رود «SilkRoad» در دارک وب که از طریق بیت کوین صورت گرفته است نیز باعث باعث جهش قیمتی عجیبی در بیت کوین شد و تنها یک هفته پس از انتشار این خبر بود که ارزش بیت کوین به ۳۱ دلار رسید. در عین حال خبرهای منتشر شده برای بیت کوین همیشه خوب نبود و در ماه ژوئن، سال ۲۰۱۱ با هک شدن صرافی ام تی گاکس « Mt Gox» قیمت بیت کوین تا ۰/۰۱ دلار سقوط کرد. در اواخر سال ۲۰۱۱ در یک سریال تلویزیونی محبوب به نام «The good wife» به موضوع بیت کوین پرداخته شد و همین موضوع باعث جلب توجه بیشتر افکار عمومی نسبت به بیت کوین شد.

در سال ۲۰۱۲ بیت کوین موفق شد بخشی از ارزش از دست رفته خود به دلیل هک صرافی ام تی گاکس را جبران کند و به قیمت ۱۳ دلار رسید.

در سال ۲۰۱۳ بیت کوین عملا به عنوان یک جریان مالی در اقتصاد شناخته شد و ارزش کل بازار آن به ۱ میلیارد دلار رسید. جالب است بدانید قیمت بیت کوین که ابتدای سال ۲۰۱۳ تنها ۱۳ دلار بود در ماه آوریل به بیش از ۲۶۰ دلار رسید. بیت کوین در ادامه سال ۲۰۱۳ نوسانات زیادی را تجربه کرد اما در نهایت بیت کوین سال ۲۰۱۳ را با قیمت ۸۰۰ دلار به پایان رساند.

سال ۲۰۱۴ را می‌ توان به سال پذیرش بیت کوین توسط شرکت‌ های مهم فناوری نامگذاری کرد. در طی این سال شرکت ‌های معروفی مانند دل، مایکروسافت و یکی از زیرمجموعه‌ های پی پال اعلام کردند از پرداخت با بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. در نهایت بیت کوین در پایان سال ۲۰۱۴ به ۱٫۰۰۰ دلار رسید.

سال ۲۰۱۵ اما بیت کوین دوباره به روند نزولی بازگشت، هر چند در سال ۲۰۱۵ بیت کوین بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد اما تا قیمت ۱۶۰ دلار سقوط کرد. در نهایت بیت کوین سال ۲۰۱۵ را با قیمت ۴۶۳ دلاری به پایان رساند.

سال ۲۰۱۶ سال ورود چینی‌ ها به بازار بیت کوین بود. چینی ‌ها در حال حاضر یکی از ارکان مهم بازار بیت کوین محسوب می ‌شوند و بیشترین میزان استخراج بیت کوین در این کشور انجام می‌ دهد. در سال ۲۰۱۶ به طور گسترده به خرید بیت کوین پرداختند که باعث شد قیمت بیت کوین در پایان سال ۲۰۱۶ تا ۹۷۰ دلار افزایش پیدا کند.

شاید شما نیز قصد ورود به بازار را داشته و به دنبال راه‌ های کسب درآمد از بیت کوین باشید و در نر داشته باشید که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق بیت کوین، مانند استخراج بیت کوین و یا خرید آن نیز وجود دارد.

روش های کسب درآمد از بیت کوین

باید به این موضوع مهم نیز اشاره نماییم که بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، تنها از طریق بیت کوین توانستند به ثروت قابل توجهی دست یابند، در واقع آنها هیچ کار پیچیده‌ ای انجام نداده‌ و تنها با آگاهی کامل و در سال ‌های قبل که ارزان‌ تر بود نیز آن را خریداری نموده و اکنون دارایی آنها به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

اگر این سوال برای شما پیش آمده و تصور دارید، بیت کوین بسیار گران شده و توانایی خرید آن را ندارید، بهتر است بدانید که بیت کوین به واحدهای کوچک ‌تری به نام ساتوشی تقسیم می‌ شود و این امکان وجود دارد که به جای خرید یک واحد بیت کوین، کسری از یک بیت کوین را خریداری کنید. همچنین می ‌توانید به مرور زمان مقدار بیشتری بیت کوین بخرید تا با گران شدن آن ارزش دارایی ‌های شما هم افزایش یابد.

با در نظر گرفتن این موضوع که تعداد عرضه بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است و هر روز بر تقاضای آن افزوده می ‌شود، انتظار می ‌رود ارزش آن روز به روز بیشتر شود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر شما برنامه ‌ای برای آینده ندارید و قصد کسب درآمد روزانه از طریق بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دارید، توصیه می ‌کنیم حتما در مورد تحلیل تکنیکال و نمودارهای قیمت بیت کوین دانش کافی به دست آورده و چنانچه از دانش تحلیل تکنیکال بهره‌ مند باشید، می ‌توانید سود خوبی از بازار بیت کوین به دست آورید. روش معامله یا ترید کردن یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق بیت کوین است. در واقع شما دو راه برای انجام معامله بیت کوین دارید، راه ساده ‌تر این است که به طور مداوم بیت کوین را در بازه های قیمتی ارزان ‌تر بخرید و در قیمت ‌های گران‌ تر نیز آن را بفروشید و از مابه‌التفاوت آن کسب درآمد نمایید و روش دیگری که اصولی ‌تر محسوب می شود، استفاده از صرافی آنلاین ارز دیجیتال است.