اهیمت ارزهای دیجیتال

آیا به ارزهای دیجیتال نیاز داریم؟

چنانچه شما هم علاقه مند به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال هستید و ترجیح می دهید که بخشی از سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌ گذاری کنید، نیاز دارید که در مورد ماهیت آن و اینکه چگونه و به چه طریقی شروع کنید، اطلاعاتی را به دست آورید. توصیه می شود این مقاله را تا پایان مطالعه کنید،  زیرا قصد داریم که شما را با این موضوع آشنا کنیم.

اهمیت ارزهای دیجیتال

می دانیم زمانی که صحبت از ارزهای دیجیتال می ‌شود، در واقع مقصود ما انواع ارزهای مجازی هستند که به صورت فیزیکی و قابل لمس نیستند و چنانچه دقت کنیم، در می یابیم که این نوع پول ها، به هیمن سبک، یعنی در بستر اینترنت خلق شده، رشد نموده و ارزشمند می شوند و در همان بستر نیز مورد مبادله و خرید و فروش قرار می گیرند. اگر نگاهی متفاوت به آن داشته باشیم و انتظار داشته باشیم که همانند پول های رایج و موجود، به صورت فیزیکی باشند، ممکن است از روی ناآگاهی، این بازار را نوعی تقلب و کلاهبرداری محسوب نماییم که باید گفت این موضوع، تنها برگرفته از نگاهِ افراد ناآگاه به این بازار است.

در نظر داشته باشید که روش ‌های مختلفی برای خرید و فروش انواع رمز ارزها وجود دارد و انتخاب بین گزینه‌ های متعدد موجود، ممکن است شما را با چالش انتخاب بهترین گزینه مواجه ساخته و این امر را برای شما  مشکل سازد. ولی با شناخت صحیح بازار و آگاهی از آینده ارزهای دیجیتال می توانید روند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آسان نموده و شما را رهنمون سازد تا به گونه ای صحیح، این تخصص را فراگرفته و از جهان مدرن امروز عقب نمانید.

 با این حال، باید توجه داشته باشیم که در جهان مدرن امروزی، روش ‌های پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال در حال گسترش است و روش سنتی پرداخت با کارت و اسکناس در حال دگرگونی بوده و ارزهای دیجیتال زیادی روزبه‌روز در حال تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی هستند و در آینده ای نزدیک نیز دیگر شاهد حضور پول فیزیکی  نخواهیم بود.

فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال

احتمالا میدانید که شناخته شده‌ ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار، بیت کوین است. با این حال باید اشاره داشته باشیم که انواع دیگر ارزهای دیجیتال چون اتریوم، ریپل، بیت‌ کوین کش، لایت کوین و تعداد زیاد دیگری از رمز ارزها وجود دارند که توانسته‌ اند بازارهای گسترده ‌ای را به خود اختصاص داده و رشد چشمگیری داشته باشند.

هر یک از معامله گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال می توانند نه تنها در بیت کوین، بلکه در تمامی انواع کریپتو ها نیز معاملات آنلاین انجام دهند، یا به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت، آن خریداری و برای مدت زمانی مشخص نگهداری نمایند و یا برخی دیگر از آن به عنوان ابزاری جهت معاملات خود استفاده نمایند.

نکات مهم برای معامله گران ارزهای دیجیتال

ریسک پذیری:

قبل اینکه وارد این بازار جذاب شوید، باید ریسک معاملاتی خود را در نظر بگیرید. زیرا خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه ‌گذاری در آن  به منزله فعالیتی نسبتا پر ریسک محسوب می شود، چرا که از ثبات خاصی برخوردار نمی باشد. همانطور که سودهای میلیونی نصیب دارندگان می نماید، ممکن است با ضررهایی نیز همراه باشد که در واقع، ویژگی بارز این بازار می باشد. در مورد سود حاصل از هر سرمایه ‌گذاری،  اطمینان  کاملی وجود ندارد و بسیاری از خریداران ممکن است سرمایه خود را از دست دهند.

توصیه اصلی جهت سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این است که، در ابتدا حتما دانش مورد نیاز را به دست آورید و این نکته را مد نظر داشته باشید که تمامی سرمایه مورد نیاز خود را صرف آن نکنید و تنها بخشی از پول خود را که در حال حاضر نیاز مبرم و ضروری زندگی شما محسوب نمی شود را وارد بازار کنید و با دانش کافی، پذیرش ریسک را افزایش دهید تا بتوانید به سودهای کلان دست یابید.

قبول ریسک خرید و فروش ارز های دیجیتال موضوع مهمی تلقی می شود. زیرا نه تنها در ایران، بلکه در بیشتر کشورهای جهان نیز سرمایه ‌گذاری در زمینه کریپتوکارنسی ها عملی پر ریسک به شمار می رود و تراکنش ارزهای دیجیتال، قابلیت پیگیری ندارد و اثر مشخصی از خود برجای نذاشته و مسئولیت آن  تنها بر عهده فرد معامله گر می باشد. توصیه می شود که برای ایجاد اطمینان بیشتر از روند معاملاتی خود، از شرکت ها و صرافی ‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال که در این زمینه فعالیت دارند، استفاده نموده و اقدام به این کار کنید.

ترید کردن آنلاین:

اگر دانش کافی از چگونگی تحلیل نمودار قیمت ها را دارید و از روانشناسی معاملاتی برخوردار هستید و همچنین می توانید از لحاظ بنیادی، رمزارز مورد نظر خودتان را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که یکی از روش های راحت و آسان این بازار، ترید کردن است. برای انجام این کار تنها نیاز به سرمایه اولیه مشخص و یک سیستم متصل به اینترنت خواهید داشت. توصیه می شود چنانچه دانش لازم را ندارید به هیچ عنوان وارد این دنیای پر ریسک نشوید وگرنه سرمایه ای که با زحمت به دست آورده اید را به راحتی از دست خواهید داد.

تعیین زمان مناسب خرید و فروش:

در این روش شما باز هم به دانش های گفته شده نیاز خواهید داشت تا بتوانید بهترین ارزهای دیجیتال را انتخاب نموده، در بهترین زمان ممکن بخرید و یا بفروشید. ویژگی خرید و نگهداشت طولانی مدت در این است که طولانی تر بودن و نداشتن حد ضرر باعث می شود تا مدت زمان مشخصی را در نظر نداشته و با بررسی و دقت نظر خود، اقدامات لازم را انجام دهید که ریسک معاملاتی کمتری دارد. به عنوان مثال، اگر بیت کوین را چند سال پیش خریداری کرده و آن را نگهداری می نمودید، امروز هزاران درصد سود کسب کرده بودید.  

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما برای ارزهای دیجیتالی خریداری شده و نگهداشت امن آنها، نیاز به کیف پولی دیجیتالی با امنیت بسیار بالا دارید که می توانید آن را از طریق یک صرافی آنلاین معتبر، در اختیار داشته باشید و همچنین برای مبادله ارزها نیز باید از همان طریق اقدام کنید.

موضوعی که نیاز است حتما پیش از ورود به بازار و خرید ارز دیجیتال، مد نظر قرار دهید این است که عوامل متعددی در قیمت ‌گذاری این ارزها موثر هستند. پس در ابتدا باید بازار ارز دیجیتال را به خوبی بشناسید که می توانید از دوره‌ های آموزشی مختلف و همچنین مقالات موجود در سطح اینترنت، استفاده کنید و اطلاعات مفید کسب کنید. زیرا بازار ارز دیجیتال با توجه به بحران ‌های مختلفی که هر روزه و در سراسر جهان با آنها مواجه هستیم، می ‌تواند آن را دچار تغییر و تحول نموده و با ریسک‌ های مختلفی روبرو سازد. شما تنها با انتخاب یک استراتژی درست است که می‌ توانید مطمئن باشید، در مسیر درستی گام برداشته‌ اید.