چگونه تریدر شویم؟

آیا من می ‌توانم یک تریدر ارز دیجیتال موفق شوم؟

برای رسیدن به آن درجه ای که بتوانید خود را تریدر ارز دیجیتال موفق بنامید، نیاز است که علاوه بر دانش و آگاهی کافی از حوزه رمز ارزها، ویژگی هایی را در خود پرورش دهید تا بدین طریق، به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک شایان توجهی شود. در نظر داشته باشید که توجه به مواردی چون، راه و روش های معامله گری و اینکه چه زمان وارد یک معامله شوید و چه زمان از آن خارج شوید، بسیار مهم می ‌باشند و رعایت مواردی که در ادامه بدان ها اشاره شده است نیز می تواند راهگشای صعود شما برای رسیدن به مقام تریدر ارز دیجیتال موفق باشد.

ترید و تریدر به چه معناست؟

ترید به معنای خرید و فروش و معامله می ‌باشد و به صورت خاص، به معنای خرید دارایی های مالی به قیمت کمتر و فروش آن به قیمت بیشتر می ‌باشد. این موضوع در بازارهایی که اجازه‌ معامله به صورت معکوس، یعنی فروش در قیمت پایین تر و خرید در قیمت بالاتر، داده می ‌شود را شامل می ‌شود. حال در بسط این مفهوم به ارز دیجیتال باید گفت، تریدر ارز دیجیتال، یک فرد معامله ‌گر است که بر روی ارز های دیجیتال، خرید و فروش می‌ کند.

در نظر داشته باشید که انجام ترید، با سرمایه گذاری متفاوت می باشد. در ترید، فرد معامله گر، برای مدتی کوتاه و به صورت نوسانی، دارایی را تحت مالکیت خود می ‌بیند. درحالی که در سرمایه گذاری، شخص به مدتی طولانی، صاحب دارایی دیجیتال می ‌باشد.

چنانچه شما نیز به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید و می ‌خواهید رمز و رازهای ترید ارز دیجیتال را بدانید، پیشنهاد می ‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. زیرا قصد داریم به معرفی ویژگی های یک تریدر موفق بپردازیم که می تواند برای شما کاملا مفید و موثر واقع شود.

ویژگی های یک تریدر ارز دیجیتال موفق

به طور کلی یک تریدر ارز دیجیتال، باید مهارت هایی را در خود پرورش دهد تا با استفاده از آن ها در موقعیت های مناسب، سود های زیادی را به دست آورد. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها اشاره شده است.

کسب و افزایش دانش مداوم

کسب دانش برای یک تریدر ارز دیجیتال، یک موضوع مهم و ویژه محسوب می شود، زیرا به صورت مداوم بر علم و دانش خود می افزاید و منابع جدید را برای کسب دانش می‌ یابد. به عبارتی، تریدر، علم و تجربه را دو بال موفقیت خود در این راه می‌ بیند و برای کسب سرمایه‌ بیشتر، به دنبال دانش بیشتر خواهد بود.

توجه به نسبت ریسک به پاداش

این موضوع را در نظر داشته باشید که ریسک، بخشی از کار یک تریدر محسوب می‌ شود ولی نباید آن را با معامله گری اشتباه گرفت. زیرا معامله گری و ریسک پذیری، عملی است که با فکر انجام می‌ گیرد و پول تنها نقش مثبت این موضوع را بازی می‌ کند. بنابراین پذیرش ریسک و اقدام به معامله گری، می تواند منجر به افزایش سرمایه‌ شخص ‌شود.

پیگیری آخرین خبرها

کسب اطلاعات از منابع مهم و معتبر و بهره مندی از یک شبکه‌ ارتباطاتی وسیع برای هر تریدر، لازم است. زیرا یک تریدر ارز دیجیتال موفق، همواره سعی در کسب بهترین اطلاعات از دقیق ترین منابع می‌ نماید. سرعت و دقت اطلاعات به دست آمده می ‌تواند بسیار مهم و حیاتی قلمداد شود. به عنوان مثال، اعلام جنگ و حوادث مربوط به آن، موضوعی است که می ‌تواند بازار ارز دیجیتال را ملتهب نماید و تریدر باید آن را حتما مدنظر داشته باشد.

استفاده از عقل و منطق

از ویژگی های مهم یک تریدر موفق، منطقی بودن وی می ‌باشد. زیرا بایستی حتما اخبار و شرایط موجود را به دقت بررسی نماید و میزان و تاثیر آن بر روی ارز های دیجیتال را تحلیل نماید و سپس تصمیم گیری نماید. زمانی که به دور از احساسات و تنها با بهره مندی از درایت و منطق خود اقدام به معامله نمایید، می توانید انتظار کسب سود را داشته باشید.

نظم و انضباط شخصی

نظم در یک تریدر ارز دیجیتال باید به وضوح قابل مشاهده باشد. مقصود از بیان این ویژگی این است که تریدر باید حتما تمامی اشتباهات خود را یادداشت نموده و همواره آنها را بررسی کند تا در آینده آنها را تکرار نکند. همچنین نوشتن نقاط قوت و ضعف به صورت مکتوب، می‌ تواند بسیار راهگشا و مفید واقع شود.

تعهد به استراتژی انتخابی

یک تریدر، باید متعهد باشد. متعهد بودن بدین معناست که او با خود عهد و پیمان ببند که منظم باشد و شخصیت معامله گری را در خود تقویت نماید. یکی از مهمترین عناصری که در تریدر ارز دیجیتال وجود دارد، تعیین حد ضرر یا استاپ لاست است. وی باید متعهد باشد که به این مقدار پایبند است و در صورت رسیدن معامله به حد تعیین شده، از معامله خارج شود. این کار باعث جلوگیری از تحمل ضرر و زیان های بیشتر می شود.

مدیریت زمان

مدیریت صحیح و توجه به تمامی جنبه ها، از جمله صفات مهم یک تریدر ارز دیجیتال محسوب می شود. او باید به صورت مستقل شرایط را بررسی نماید و در صورت لزوم، وارد معامله شود. نیاز است که یک تریدر از منابع مختلف اطلاعات لازم را کسب نماید و پس از آن، موارد و شرایط موجود را به خوبی تحلیل کند و سرانجام با بررسی دقیق و همه جانبه و در دقیق ترین زمان ممکن، به معامله مورد نظر ورود نموده و کسب سود نماید.