خرید ارز و صرافی آنلاین ویننس

آیا می دانید پیش از خرید ارزهای دیجیتال، چه اقداماتی انجام دهید؟

یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال، تصمیم گیری مناسب و صحیح و عدم گرفتار شدن در برابر تبلیغات موجود می باشد. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال به سرعت جای خود را در سرمایه گذاری ها پیدا کرده است. تحلیلگران نیز در رابطه با ماهیت نوسان و غیر قابل پیش بینی بودن ارزهای دیجیتال هشدارهایی را ارائه می دهند که منوط به بررسی و تحقیق های دقیق از سوی سرمایه گذاران می باشد.

سرمایه گذارانی که قصد دارند در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کنند، بایستی پیش از ورود به آن، تحقیقاتی را انجام دهند که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اقدامات مهمی که لازم است پیش از خرید ارزهای دیجیتال انجام دهیم، بپردازیم.

نکات مهم پیش از خرید ارزهای دیجیتال:

دانستن علت سرمایه گذاری

اساسی ترین سوالی که هر سرمایه گذار باید پیش از سرمایه گذاری از خود بپرسد این است که چرا می خواهد این کار را انجام دهد، در حالی که می توانند بر روی دارایی هایی که از ثبات بیشتری برخوردار بوده و ریسک کمتری دارند، سرمایه گذاری نمایند. زیرا برخی از افراد تنها مجذوب این دنیای پرسود و هیجان انگیز می شوند و تمایل به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دارند و برخی دیگر، دلایل قانع کننده و عاقلانه ای را برای اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دارند و با شناخت و آگاهی کافی اقدام به معامله گری می نمایند.

به طور کلی می توان گفت که سرمایه گذاران اهداف سرمایه گذاری مختلفی دارند و برای برخی از آنها فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال، منطقی تر از سایرین خواهد بود و در نهایت منجر به کسب سود خواهد شد.

درک و شناخت کافی از ماهیت بازار

برای سرمایه گذاران به خصوص افراد مبتدی، درک صحیح از نحوه کار دنیای ارزهای دیجیتال، یک اقدام ضروری به شمار می رود. زیرا آنها باید برای یادگیری و شناخت دنیای ارزهای دیجیتال، زمانی را اختصاص دهند و بتوانند از میان صدها رمزارز، مناسب ترین آن را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنند و فقط توجه خود را بر روی اتریوم، بیت کوین و ریپل معطوف نکنند.

همچنین نیاز است که برای درک نحوه عملکرد دنیای ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین را به خوبی بررسی نمایند. چرا که برخی از جنبه های فناوری بلاک چین برای افرادی که علم کامپیوتر و یا برنامه نویسی ندارند، ممکن است تبدیل به چالشی بزرگ برای تجزیه و تحلیل شود. سرمایه گذاران باید پس از شناسایی ارز دیجیتال مورد نظر خود جهت سرمایه گذاری کردن، نحوه استفاده آن توکن ها از فناوری بلاک چین را بررسی کنند و ببینند که آیا نوآوری هایی را ارائه می دهند که سبب تمایز آنها از بقیه شود یا خیر. در واقع هر یک از افراد می توانند با درک فناوری بلاک چین و رمز ارزهای مختلف موجود در بازار، ارزشمند بودن یک فرصت سرمایه گذاری بالقوه را تعیین نمایند.

عضویت در انجمن های آنلاین فعال ارز دیجیتال

در فضای ارزهای دیجیتال همه چیز با سرعت بالایی دچار تغییر و تحول می شود که ممکن است همین موضوع، فرصتی برای کسب سودهای میلیاردی باشد. بنابراین می توان از طریق ارتباط داشتن مداوم با گروهی از افراد فعال و علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، به اطلاعات جدید و به روز تری دست یافت و تا حدودی روند رمز ارزها را پیش بینی نمود. شما نیز می توانید با پیوستن به چنین انجمن هایی، اطلاعاتی در رابطه با دنیای ارزهای دیجیتال کسب نمایید و به گونه ای صحیح تر به معامله گری بپردازید.

مطالعه وایت پیپر رمز ارزها

یکی از اقدامات لازم پیش از خرید کریپتو، بررسی وایت پیپر آنها می باشد. مطالعه ویژگی های یک ارز دیجیتال، مهم تر از تبلیغات شفاهی آن می باشد. هنگامی که یک فرد بخواهد بر روی یک رمز ارز سرمایه گذاری کند، نیاز است که در ابتدا، وایت پیپر آن رمز ارز را به خوبی مطالعه نماید. زیرا وایت پیپر نشان دهنده اعتبار یک رمز ارز است و هر ارز دیجیتال باید یک وایت پیپر با دسترسی آسان داشته باشد و در غیر این صورت، سرمایه گذار نباید به سمت سرمایه گذاری بر روی آن رمز ارز برود.

هر یک از معامله گران و فعالان می توانند با مطالعه وایت پیپر یک ارز دیجیتال، اطلاعات مفیدی را در مورد نمای کلی، چارچوب زمانی و مشخصات رمز ارز مورد نظر کسب خواهند نمود. به یاد داشته باشید، چنانچه که وایت پیپر دارای داده ها و جزئیات خاصی در رابطه با پروژه نباشد، فاقد اعتبار می باشد.

تعیین زمان مناسب خرید

از دیگر اقدامات لازم پیش از خرید ارزهای دیجیتال، تعیین زمان مناسب است که شما بایستی پس از انجام بررسی های لازم و تحقیقات مربوطه، نسبت به ارزهای دیجیتال شناخت کافی کسب نموده و  یک یا چند مورد را جهت سرمایه گذاری کردن، انتخاب کنید و در قدم بعدی باید زمان سرمایه گذاری را تعیین کنید.  زیرا دنیای ارزهای دیجیتال با سرعت زیادی تغییر می کند و دلیل نوسانات موجود آن نیز ناشناخته می باشد. این احتمال وجود دارد که خرید یک ارز دیجیتال جدید، پیش از این که به محبوبیت و ارزش برسد، باعث ترغیب حرکت سرمایه گذاران شود. بنابراین می توان گفت در صورتی که سرمایه گذاران پیش از هر عملی، حوزه مورد نظر را به خوبی زیر نظر بگیرند می توانند در مناسب ترین زمان ممکن، اقدام نمایند.

مراحل خرید یک ارز دیجیتال چیست؟

  • تحقیق و بررسی کافی از ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، انجام دهید.
  • میزان مبلغی که قصد سرمایه گذاری و توانایی پرداخت آن را دارید، تعیین نمایید.
  • یک حساب کاربری در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایجاد کنید.
  • به حساب خود پول واریز کنید.
  • ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • ارز دیجیتال خریداری شده در کیف پول دیجیتالی شما ذخیره و نگهداری می شود.