بیت کوین صرافی ویننس

بیت کوین یا آلت کوین؟

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که به بازار معرفی شد و توانست به سرعت رشد نموده و راه را برای ارزهای دیجیتال دیگر هموار سازد. ارزشمندی بیت کوین قابل ملاحظه است و عده زیادی معتقدند که بیت کوین همان ارز رمزنگاری شده‌ ای است که به احتمال زیاد در سطح وسیعی شاهد پیشرفت آن خواهیم بود و جایگزین پول در آینده خواهد بود.

به این ترتیب، بیت کوین با در نظر گرفتن کاربرد آن به سرعت رشد نمود و در دنیای کسب و کارها و پرداخت ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار گشته است.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین در واقع همان ارزهای رمزنگاری شده‌ ای هستند که پس از بیت‌ کوین، ایجاد و روانه بازار شدند. دلیل اصلی وجود آلت کوین‌ ها، داشتن جایگزین ‌هایی بهتر برای بیت کوین می باشد. به طوری که، هر یک از آلت کوین ها این اطمینان را به کاربران می ‌دادند که دیگر خبری از محدودیت ‌های موجود در بیت کوین نبوده و ویژگی ‌های جدید نیز آنها را شگفت ‌زده خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که بسیاری از آلت کوین ‌ها بر اساس چارچوب اصلی ارائه شده توسط بیت کوین ساخته شده ‌اند و در تلاش اند تا روش ‌های کارآمد و ارزان ‌تری را برای انجام معاملات ارائه دهند. در واقع، قوانین بیت کوین، در آلت کوین های جدید تغییر یافته و تغییرات اعمال شده، عملکرد آن را کاربردی تر و خاص تر نموده است.

بنابراین  با حضور آلت کوین ها، اولین چیزی که به ذهن می ‌رسید این بود که آلت کوین ‌ها برای رقابت با بیت کوین باید خصوصیات رقابتی چشمگیر تری را ارائه دهند، تا بتوانند ارزشمند محسوب شده و طرفدارانی را به خود جذب نمایند.

با نگاهی عمیق‌ تر به آلت کوین ‌ها در می یابیم که آلت کوین نیز جایگزینی برای بیت کوین می باشد، به طوری که انتظار می رود در آینده و همانند بیت کوین، به عنوان مبنایی برای معاملات  و پرداخت های افراد شناخته شده و مورد استفاده واقع شود.

بیت کوین یا آلت کوین؟

در اینجا می خواهیم به این موضوع که ممکن است سوال افراد بسیار زیادی باشد، بپردازیم که کدام یک از این ارزهای دیجیتال به اندازه ای کاربردی هستند که بتوانند جایگزینی برای پول‌ های سنتی در روند معاملات و تجارت ها باشند؟

افراد و فعالان حوزه‌ ارزهای دیجیتال در طی سالیان اخیر پیش‌ بینی می‌ کردند که این ارزها به زودی جای ارزهای فیات را خواهند گرفت. اگر چه که شاهد رشد و رونق و استقبال خوبی از سوی افراد هستیم، با این حال، بسیاری از موسسات و کسب و کارهای تجاری نیز پول سنتی را مورد استفاده قرار می ‌دهند و نسبت به مفهوم بلاک‌ چین و ایده‌ کار با ارزهای دیجیتال، سخت گیر هستند. از سوی دیگر، مشاهده می شود که ارزهای دیجیتال همانطور که حامیانش پیش ‌بینی کرده بودند، مورد توجه جهان امروز قرار گرفته و نشانه ‌هایی از نفوذ این ارزها در کسب و کارهای بزرگ و مطرح نیز مشاهده می ‌شود. به طوری که هم اکنون و در منابع معتبر اعلام می شود که، به طور تقریبی و بیش از ۵۰۰۰ کسب و کار و خرده‌ فروش، بیت کوین را پذیرفته ‌اند و برخی از این کسب و کارها به طور انحصاری با بیت کوین کار می‌ کنند، به نحوی که هر یک، دارای دستگاه خودپرداز بیت کوین مخصوص به خود هستند.

بنابراین هنوز این سوال مطرح است که آیا ارز دیجیتال به طور گسترده مورد پذیرش همگان قرار می گیرند؟

انتظار حامیان و طرفداران دارایی های دیجیتال بر این است که آلت کوین ‌ها و سایر ارزهای جایگزین، از سطح پذیرش بالایی در سطح جهانی و در بین شرکت ‌های معتبر و بزرگ برخوردار شوند.

در پایان باید گفت، پیش‌ بینی اینکه کدام ارز دیجیتال به طور قطع می ‌تواند وارد بازار واقعی شود، کاری دشوار است. در حال حاضر تنها می توان بیان داشت که، بیت کوین پیشروترین ارز است و از بزرگ‌ ترین و بالاترین سقف ارزش و اعتبار در بازار برخوردار است و در عین حال، محبوبیت سایر آلت کوین ‌ها نیز قابل ملاحظه و چشمگیر است.