صرافی ایرانی ویننس

معرفی رایج ‌ترین ارزهای دیجیتال در ایران

برای اینکه شما به عنوان کاربران و علاقمندان به استفاده از ارز دیجیتال، اطلاعات نسبی در این حوزه به دست آورید، نیاز دارید که انواع رمز ارزها و ویژگی های هر یک را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. در ادامه به معرفی برخی از رایج ترین انواع این ارزها می‌‌ پردازیم.

بیت کوین

از جمله رایج ‌ترین ارز‌های دیجیتال است که نشان اختصاری آن BTC می باشد. این واحد پول دیجیتالی، از ارزش بالایی در بازار بین ‌المللی برخوردار است. به همین دلیل در دهه‌ اخیر افراد بسیاری به استفاده از آن روی آورده‌اند.

اتریوم

اتریوم یا به عبارتی دیگر ETH یکی دیگر از رایج‌ ترین ارزهای دیجیتال است. این واحد پول به دلیل سیستم نرم ‌افزاری غیر متمرکزی که دارد با استقبال زیادی روبرو شده است.

تتر

ارز دیجیتال تتر با علامت اختصاری USDT شناخته می ‌شود و در واقع نام خود را از دلار آمریکا گرفته است. به این معنا که همواره و در هر شرایطی، ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا است.

ریپل

مزیتی که ریپل یا XRP در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی دارد، سرعت بالای آن در تراکنش ‌هایی با مبلغ‌ های بالا است. به همین دلیل در اغلب موارد با هدف صرفه ‌جویی در وقت، آن را جایگزین استفاده از سایر ارزهای دیجیتالی می‌ کنند.

بیت کوین کش

بیت کوین کش نوعی ارز دیجیتال از خانواده‌ بیت کوین است که با علامت اختصاری BCH شناخته می ‌شود. ولی به دلیل برخورداری از ویژگی ‌هایی چون سرعت معامله و دسترسی آسان تر، در معاملات بزرگ از آن استفاده میکنند. در واقع، برخورداری از بلاک ‌های بزرگ‌ بیت کوین کش در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال ساده ‌تر است.

ای او اس

نوع دیگری از ارزهای دیجیتال محبوب که با استقبال زیادی مواجه شده، ارز ای او اس است. این واحد پول دیجیتالی نیز نرم ‌افزار غیر متمرکزی دارد و به همین دلیل نیز مورد توجه قرار گرفته است.

لایت کوین

لایت کوین که با نشان اختصاری LTC معرفی می شود، نوعی بیت کوین محسوب می شود و چنانچه شما قصد انجام معاملات ارزان تر را دارید، لایت کوین می تواند گزینه انتخابی‌ ایده ‌آلی به شمار آید.

استلار لومنز

معمولا از این ارز دیجیتال، برای تبادل‌ های روزانه و معاملاتی با نرخ پایین استفاده می ‌شود و از نظر ارزش، با ارز دیجیتال ریپل نیز در رقابت است، اما کاربردهای آن ‌ها کمی متفاوت است. به این صورت که معمولا برای معاملات بزرگتر و سنگین تر، ترجیح بر استفاده از ریپل می باشد.

کاردانو

کاردانو از جمله انواع ارز دیجیتالی است که تا به امروز، به صورت گسترده‌ مورد استفاده قرار نگرفته، ولی به دلیل محبوبیتی که دارد، پیش بینی می ‌شود در سال‌ های آینده جایگاه بسیار بالاتری را به دست آورد.