صرافی ویننس

رویکرد سرمایه ‌گذاران ارز دیجیتال در بازار چگونه است؟ 

چند سالی از معرفی و حضور انواع ارزهای دیجیتال در بازار می گذرد و از چنان قابلیتی برخوردار هستند که در مدت زمانی کوتاه توانستند، محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران کسب نموده و حتی نسبت به ارزهای فیات نیز گزینه منتخب تری برای سرمایه‌گذاران موفق محسوب می شوند. حضور پررنگ و فعالیت های مداوم کاربران در بازار باعث شد تا سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال بتوانند به شیوه ‌های مختلف در این بازار فعالیت نمایند و همواره پیش ‌بینی ‌های صحیحی را درباره انواع ارزها ارائه نمایند.

آگاهی از چشم ‌انداز سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال، افق دید بهتری را در اختیار افراد و کاربران قرار می دهد. زیرا زمانی که آنها وارد بازار می شوند، برای فعالیت بهینه خود، نیاز به اطلاعاتی از قبیل انواع سرمایه‌ گذاران ارز دیجیتال، رویکرد هر یک از آنها و آشنایی با سیاست های موفق‌ ترین سرمایه‌ گذاران بازار دارند. آگاهی از این اطلاعات برای هر کاربر می تواند به منزله مسیری باشد که با خاطری آسوده‌ و بدون نگرانی فعالیت خود را در این حوزه آغاز نماید.

مطالعه این مقاله می تواند برای افرادی که قصد فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، مفید واقع شود تا چرایی حضور سرمایه گذاران و برنامه های مورد نظر آ‌نها از ارز دیجیتال را بهتر و بیشتر شناخته و دریابید.

معرفی سرمایه ‌گذاران مهم ارز دیجیتال

با توجه به اینکه افراد زیادی از ارزهای دیجیتال استقبال نموده و یک بازار پرمخاطب ساخته اند، بسیاری از موسسات دولتی، خصوصی و سرمایه ‌گذاران جامعه را بر‌آن داشته تا وارد این دنیای هیجان انگیز شوند. به طوری که رفته‌ رفته هر کدام از آنها با رویکردی متفاوت، شروع به فعالیت و سرمایه ‌گذاری در  بازار رمزارز نمودند. هر یک از این نهادها به عنوان یک سرمایه گذار، دیدگاه جدیدی را وارد دنیای سرمایه ‌گذاری کردند که آشنایی و بررسی دقیق آنها برای هر سرمایه ‌گذار تازه‌ وارد، مهم تلقی می شود که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

هودلرها

این دسته از سرمایه گذاران بازار، در شمار طرفداران ارزهای دیجیتال محسوب می شوند و نام آنها برگرفته از واژه Hold به معنای نگه داشتن است. در واقع این دسته از سرمایه ‌گذاران به عنوان انقلابیون ارزهای دیجیتال شناخته می ‌شوند، زیرا دارای رویکردی خوش ‌بینانه نسبت به افزایش  و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بوده و نسبت به آینده سرمایه‌ گذاری سودآور ارزهای دیجیتال اطمینان کافی دارند. این دسته از سرمایه گذاران با توجه به رویکرد مثبتی که دارند در برابر اخبار منتشر شده در مورد بازار، هیجان زده نشده و ابراز نگرانی نمی کنند، بلکه تغییر و تحولات شدید آن را می پذیرند و  همواره خوش بین هستند. حتی در صورت اطلاع از عدم ثبات بازار، از معتقدین راسخ موفقیت بازار ارزهای دیجیتال می باشند.

در واقع نگاه خوشبینانه آنها باعث شده که توانایی پذیرش نوسانات موجود در بازار ارز را داشته باشند و به درستی با آن مواجه شوند. به طوری که برخی دیگر از سرمایه ‌گذاران، از این توانایی برخوردار نبوده و با شکست مواجه می‌ شوند.

بانک ها و موسسات مالی

موسسات مالی در شمار سرمایه ‌گذاران تازه ‌وارد به بازار هستند. در اوایل عرضه و معرفی ارزهای دیجیتال، بسیاری از بانک‌ ها و موسسات مالی در برابر این نوع از دارایی ها مقاومت نشان می دادند و بیان می داشتند که معتبر نیستند، اما پس از گذشت مدت زمانی مشخص و مشاهده فعالیت مثبت و موثر این بازار، نگرش آنها نسبت به ارزهای دیجیتال به کلی متحول شد تا حدی که اکنون این موسسات و سرمایه‌ گذاران مهم آن، نگاه خوشبینانه و مثبت به ارزهای دیجیتال و فعالیت و سرمایه گذاری در آن دارند.

در نظر باشید که با فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، با مشکلاتی از قبیل دردسرهای نقدینگی و بدهکاری مواجه نخواهید بود و بسیاری از موسسات مالی نیز به این ویژگی علاقه‌ مند شده‌ و اکنون رویکرد مثبتی نسبت به بلاک چین‌ ها دارند.

بازرگانان حرفه ‌ای

تاجران و بازرگانان حرفه ‌ای از جمله اولین طرفداران این ارزها می باشند، زیرا از ویژگی نوسانات ارزی و عدم نظارت نهادهای رسمی بر ارزهای دیجیتال خرسند هستند. این سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال قادر خواهند بود با پیش ‌بینی ‌ها و تحقیقات دقیق، به درستی و با موفقیت، در بازار سرمایه‌ گذاری ‌نموده و بخش بزرگی از سرمایه ‌گذاران این بازار هستند.

این سرمایه ‌گذاران، تلاش می کنند تا به دقت نوسانات ارزی را بررسی نمایند و موقعیت ‌های طلایی را به چنگ آورند. آن ‌ها ممکن است با اهداف کوتاه ‌مدت و بلند مدت در این بازار پر طرفدار سرمایه‌ گذاری ‌کنند که این موضوع می ‌تواند نشان‌ از نگرش مثبت آن ‌ها به آینده ارزهای دیجیتال باشد. می توان این دسته از سرمایه گذاران را مسئول بسیاری از پیشرفت‌ های تدریجی رمزارزها در سال ‌ها و ماه‌ های اخیر دانست.

سرمایه ‌گذاران عادی

سرمایه ‌گذاران عادی از مهم‌ ترین سرمایه‌ گذاران در بازار ارزهای دیجیتال می باشند، زیرا  به عنوان خرده ‌فروشان بازار شناخته می‌ شوند و تاثیر زیادی بر روی نوسانات بازار ارزهای رمزنگاری شده دارند. در واقع این دسته از سرمایه ‌گذاران، همان سرمایه‌ گذاران معمولی هستند که به دنبال ایجاد تنوع در کار خود با بیت‌ کوین و سایر رمزارزها هستند.

تاثیر سرمایه گذار عادی به اندازه ‌ای است که بسیاری از اقتصاددانان معتقدند، اگر آنها تبدیل به سرمایه ‌گذاران دائمی این بازار شوند، احتمالا تحولات نهادینی در این بازار رخ خواهد داد. زیرا بسیاری از این سرمایه ‌گذاران با فعالیت های معاملاتی خود، باعث به وجود آمدن چشم ‌اندازی بی ‌نظیر در دنیای سرمایه ‌گذاری دارایی های دیجیتال می ‌شوند.

نسل هزاره جدید

شاید همه ما این موضوع را قبول داشته باشیم که نوجوانان و جوانان نسل جدید، در بسیاری از زمینه ها، متفاوت ‌تر از نسل‌ های پیشین هستند. همین موضوع در بازار ارزهای دیجیتال مشهود است و این روزها، جوانان نیز مستقل از والدین خود و به مدد ارزهای دیجیتال وارد دنیای سرمایه ‌گذاری می ‌شوند. با پیشرفت تلفن ‌های هوشمند، برنامه ‌های تلفن همراه و رسانه‌ های دیجیتال، بسیاری از جوانان به دانش مورد نیاز برای فعالیت و سرمایه گذاری دست یافته و با ذهن باز و اطلاعات کافی، توانایی انجام معاملات را دارند.

در حالی‌ که بسیاری از سرمایه‌ گذاران قدیمی معتقدند که ارزهای دیجیتال ارزشی ندارند، ولی نسل جدید باور به ایجاد یک انقلاب اقتصادی بر مبنای بلاک چین را دارند. به طوری که بسیاری از جوانانی که شناختی از رمزارز دیجیتال ندارند نیز مجذوب بازار ارزهای دیجیتال شده اند. در واقع این گروه از افراد توانسته اند ارزهای دیجیتال را به یکی از محبوب ‌ترین دارایی‌ های دنیای سرمایه‌ گذاری تبدیل نمایند.

از آنجایی که جوانان، آینده‌ سازان جهان و از سرمایه‌ گذاران مهم ارزهای دیجیتال می باشند، در آینده ای نه چندان دور، قادر خواهند بود تا این چشم‌ انداز از رمزارزها را به واقعیت برسانند.