استیبل کوین ویننس
ارز دیجیتال. صرافی انلاین ویننس

استیبل کوین ها، بهترین عملکرد را در ماه گذشته از خود نشان داده اند.

در ماه ژانویه (دی)، استیبل کوین ‌ها بیشترین میزان سوددهی را بین ارزهای مطرح بازار داشتند. اکنون به نظر می ‌رسد با بیشتر شدن قدرت دلار در بازارهای جهانی، برخی از سرمایه‌ گذاران به تبدیل ‌کردن دارایی ‌هایی خود به استیبل کوین ‌های دلاری روی آورند.

به گزارش کوین دسک، در میان ارزهای دیجیتالی که ارزش بازار آنها بیش از ۱۰ میلیارد دلار است، تمام چهار توکن برتر از نظر میزان سوددهی در این ماه، استیبل کوین ها بوده اند.

سرمایه‌گذاران تنها با هولد‌کردن استیبل کوین‌ های خود می ‌توانستند از یکی از بدترین روزهای بازار ارز دیجیتال جان سالم به در ببرند، روزهایی که در آن بیت کوین ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در این مدت، ارزش تتر، یواس‌دی کوین (USDC) و «UST»، استیبل کوین شبکه ترا (Terra)، به‌ترتیب ۰.۰۲، ۰.۰۳ و ۰.۱۴ درصد افزایش یافته و قیمت بایننس یواس‌دی (BUSD) نیز هیچ تغییری نکرده است.

به بیانی دیگر، این ارزهای دیجیتال توانستند ارزش سرمایه معامله‌ گران خود را  به خوبی حفظ نمایند. در حالی که محبوب ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار نیز در این مدت، بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال بزرگ بازار در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشتند، به طوری که، بیت کوین در ماه نوامبر (آبان) توانست خودش را به رکورد جدید ۶۹,۰۰۰ دلار برساند. با این حال، این ارز دیجیتال از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ از ارزش خود را از دست داده و به محدوده ۳۸,۲۰۰ دلار رسیده است.

در این بازار آشفته، بازدهی تقریباً ثابت استیبل کوین ‌ها برای برخی از سرمایه‌گذاران به‌اندازه یک روند صعودی حائز اهمیت است.

جو دیسکوال، مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری بیت ‌بول کپیتال، اظهار داشته است: طی ماه ‌هایی که ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارند، سرمایه‌گذاران از استیبل کوین ‌ها استفاده می ‌کنند تا در بطن نوسان‌ های موجود واقع نشوند. زیرا ما در هنگامی که قیمت ارزهای دیجیتال مدام تغییر می ‌کرد و ریسک آنها افزایش می ‌یافت، به سراغ استیبل کوین ‌ها رفتیم تا امنیت سرمایه خود را حفظ کنیم. سپس با تغییر اندک قیمت‌ ها، وارد بازار و کمی بعد از آن خارج می ‌شدیم.

اولریک لیکه، مدیر اجرای «Ark 36»، گفته است: از استیبل کوین ‌ها می ‌توان به ‌عنوان دارایی ‌های مولد برای ایجاد بازدهی ‌های جذاب استفاده کرد.

در واقع افزایش قدرت دلار آمریکا در بازارهای بین‌ المللی، عامل  مهم دیگری محسوب می شود که معامله ‌گران را  در جهت علاقه مندی به استیبل کوین ‌ها سوق داده است.

هفته پیش، فدرال رزرو به این موضوع اشاره نموده است، از ماه مارس (اسفند)، نرخ بهره بانکی را در سه نوبت افزایش خواهد داد. با این حال، کارشناسان بنک آو اَمریکا نیز تصور می‌ کنند که فدرال رزرو این سیاست را در هفت نوبت اجرا خواهد کرد. بر این اساس، در هر نوبت نرخ بهره بانکی که در حال حاضر ۰ درصد است، ۰.۲۵ درصد افزایش می ‌یابد.

سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو، سرمایه ‌گذاری در دارایی ‌های با درآمد ثابت را در ایالات متحده برای معامله ‌گران جذاب‌ تر می ‌کند. این مسئله باعث جذابیت بیشتر دلار آمریکا در مقایسه با سایر ارزهای ملی خواهد شد.

با توجه به اینکه فدرال رزرو، کمپینی را در جهت خنثی‌ نمودن رشد سریع تورم راه‌ اندازی نموده است، قدرت دلار احتمالاا در سال ۲۰۲۲ هم حفظ می ‌شود. در نتیجه، معامله ‌گران ارزهای دیجیتال، به دلایل قوی تری نیاز دارند تا پول خود را به استیبل کوین ‌های دلاری اختصاص دهند.

از سویی دیگر، کمیته امور مالی مجلس نمایند‌گان ایالات متحده قرار است در ۸ فوریه (۱۹ بهمن)، طی یک جلسه مجازی، درباره استیبل کوین ‌ها توضیحاتی ارائه نماید و طی آن مشخص خواهد شد که بازار ارزهای دیجیتال در آینده چگونه قانون ‌گذاری می ‌شود.